Stránka 2 z 3

Napsal: 25 led 2008, 12:04
od Melkor
No ale souhlasím s ivanem... s motorem se brzdí normálně pomaloučku a v klidu. to ti pak motor opravdu pomůže... když ale brzdíš krizově (ABS) tak určitě vyšlápnout... 1) Mohl by sis zničit motor 2) motor má určitou setrvačnost... Ano, sice brzdí, ale pomalu... Takže když brzdíš krizově, musíš brzdama zpomalovat i motor, který by obyčejně klesal s otáčkama pomaleji... Takže při razantnějším brždění vyšlápnout spojiku, ať má motor klid, a brzdy si poraděj. Při normálním dojíždění na světla, pěkne podřadit, nechat motor přibrzdit a jen na úplné zastavení použít brzdu :-D

Každopádně díky, neboť konečně sem se dozvěděl co jsem potřeboval vědět... Při krizi s accentem vyšlápnout spojiku, a opřít se do pedálu co to dá... (Doufám teda že mám ABS co brzdí každé kolo zvlášť - ale asi jo, protože z něj vede hadiček jak maku :-D )

Napsal: 25 led 2008, 12:18
od Vladislav Bureš
zkus se rozjed a dupnout na brzdu a pak to zkus "s podřazením" poznáš rozdíl s motorem zabrzdíš rychleji. jde o účinost brzd která není největší a tímto tomu jen pomůžeš proč si myslíš že dělají tuningové větší kotouče s více pístkovími třměny atd. protože sériové brzdy tolika neumí takže se jim pomáhá až tam budeš mít pořádné brzdy tak ti motor při brždění moc nepomůže protože už bude brzdný systém za hranicí adheze pneumatik a už jen vše bude korigovat ABS ale dokud takový brzdný účinek nebudou brzdy mít což většina aut nemá tak při brždění motorem zkrátíš brznou dráhu a to zejnéma při hodně zahřátých brzdách
Při vysoké rychlosti by jsi při brždění bez motoru potom molh v někrerých případech potom rovnou vyhodit kotouče protože je natolit rozpálíš že se ti zkroutí neříkám ve třiceti či dejme tomu padesáti to by běžné brzdy měli ubrzdit s malím rozdílem oproti brždění s motorem ale při např 130 to je už znatelný rozdíl

Napsal: 25 led 2008, 12:33
od XMira
Lhoty píše:Můžu mít malej dotaz ohledně ABS?po chvili jízdy se mi rozsvítí kontrolka ABS a ABS přestane fungovat, po vypnutí motoru zase chvíli vše funguje jak má....v čem je chyba?
Bud Mas spatny cidlo nebo jedno kolo jinak velky..... to byvaji nejcastejsi priciny

Napsal: 25 led 2008, 12:35
od XMira
Vladislav Bureš: Jo, jenze Ivan psal o brzdeni s ABS! V takovem pripade Ti motor spis brzdny ucinek ubira a navic muze zdechnout a pak uz nefunguje ani ABS.....

Napsal: 25 led 2008, 12:41
od Vladislav Bureš
dobrá příklad pojedu 70 zařazená 5ka cca 2700otáček a pořebuju zabrzdit šlápnu na brzdu a podřadím na 2 cca 5000otáček uzavřená šktící klapka obrovský podtlak v sání cca -1,2 baru motor okamžitě klesá (skoro jako když vytočíš jedničku a pustíš plyn div se nepraštíš o čelní sklo) a když se přiblížíš volnoběžným otáčkám vyšlápneš rychlost. tak kde ti motor ubírá na brzdách?

Napsal: 25 led 2008, 12:43
od Vladislav Bureš
ABS to cekou dobu koriguje samozřejmě ale kola mají ještě rezervu v adhezi že můžeš brzdit více jenže to už nedokážou brzdy proto motor

Napsal: 25 led 2008, 12:55
od XMira
Vladislav Bureš: OK, ja se uz o tom diskutovat nebudu. Kazdy mame svuj nazor. Ja osobne pouzivam ABS v 99,9% pri rychlostech kolem 30-50kmh na snehu (ledu). Proto ta spojka. Pokud nekdo brzdi ze 100kmh na nulu se zapnutym ABS a nestacimu mu vykon brzd, tak to zrejme neni na snehu nebo kluzkem povrchu. V tom pripade je ale onen ridic uplne jina sarze a je s nim nemuzu (nechci) srovnavat. :wink:

Napsal: 25 led 2008, 13:03
od Vladislav Bureš
Tak to je jasné na kluzkém povrchu to je něco jiného tam je to čistě práce ABS ale i tak brzdím s motorem a vyřazuju až nad volnoběhem :wink:
Melkor mluvil o krizovém brždění to je prostě rychlejší a účinější s motorem ale to neplatí na ledě a tomu podobné to je jasné ale i na suchém asfaltu využíváš ABS při razantním (krizovém) beždění a tam ten motor pomůže

Napsal: 25 led 2008, 13:21
od vlastaFR
si tim budes akorad kurvit motor kdyz to seslapnes a nebudes mit seslaplou spojku. ABS ti blokuje kola ne tak jak muzes mit zarazeno to je hloupost (a to na jakym koliv povrchu) pravda je ze kdyz sem mel shade tak sem to delal jak pises podrazovat a brzit) ale ABS je o necem jinym :wink:

Napsal: 25 led 2008, 13:32
od Vladislav Bureš
vlastaFR píše:si tim budes akorad kurvit motor kdyz to seslapnes a nebudes mit seslaplou spojku. ABS ti blokuje kola ne tak jak muzes mit zarazeno to je hloupost (a to na jakym koliv povrchu) pravda je ze kdyz sem mel shade tak sem to delal jak pises podrazovat a brzit) ale ABS je o necem jinym :wink:
tak to zkus rojed to a pak brzdi s rychlostí a bez rozdíl poznáš já už jednou skoro brzdy uvařil Scoupe je na to vážně náchylné (ABS neblokuje kola naopak ale vím jak jsi to myslel 8) ) Jde o zvíšení brzdného účinku kdy se při brždění dostáváš až na hranice adheze kam se brzdy nedostanou tím zkrátíš brzdnou dráhu a k ničení motoru pokud ho při podřazení nevytočím přehnaně moc a včas vyšlápneš tak bych řekl že to je mnohem šetrnější než sportovní jízda do vysokých otáček

Napsal: 25 led 2008, 22:41
od ivan
Vladislav Bureš píše:zkus se rozjed a dupnout na brzdu a pak to zkus "s podřazením" poznáš rozdíl s motorem zabrzdíš rychleji. jde o účinost brzd která není největší a tímto tomu jen pomůžeš proč si myslíš že dělají tuningové větší kotouče s více pístkovími třměny atd. protože sériové brzdy tolika neumí takže se jim pomáhá až tam budeš mít pořádné brzdy tak ti motor při brždění moc nepomůže protože už bude brzdný systém za hranicí adheze pneumatik a už jen vše bude korigovat ABS ale dokud takový brzdný účinek nebudou brzdy mít což většina aut nemá tak při brždění motorem zkrátíš brznou dráhu a to zejnéma při hodně zahřátých brzdách
Při vysoké rychlosti by jsi při brždění bez motoru potom molh v někrerých případech potom rovnou vyhodit kotouče protože je natolit rozpálíš že se ti zkroutí neříkám ve třiceti či dejme tomu padesáti to by běžné brzdy měli ubrzdit s malím rozdílem oproti brždění s motorem ale při např 130 to je už znatelný rozdíl
No jo,ale hlavní věc musí být a tou je,že musí jít podtlak jinak vám nepomůže ani svěcená voda a jde o to,že motor nesmí prostě chcípnout,ať
je to manuál nebo automat,lidi většinou v šoku šlápnou pouze na brzdu a to je špatně s manuální převodvku udusí motor a je po brzdách :!:
U automatu to je něco jiného při sundání nohy z plynu prostě spadne přenos kol a buch na brzdu hotovo stojíme,ale je tu zase nebezpečí to,že příklad ženy většinou pustí volant a ještě dokáží sešlápnout plyn na plný pecky :shock: :roll:
A to blnutí s otáčkami motoru z vysokých na nízké taky není dobré spojka převodovka dostávají pěkně zahulit víc než brzdy,od toho tam jsou,to ,že jsou slabší ,to je jiná věc,ale tohle jsou věci sériového charakteru tudíž do běžnéhé provozu postačujicí,jinak,když ch eš závodit to už si musíš pořídit auto jiné kategorii a to závodnícké :lol: :lol:
Další věc a ta je velmi opomíjená ,vždy počítejte s tím,že brzdy vám kdykoliv mohou vysadit :!: Praskne trubka ,povolí prasátko ,utrhnese brzdová destička ,prostě cokoliv,jednou se vám to může vymstít,ale pak už je třeba pozdě,tak by se mělo jezdit s rozvahou a hlavně s předvídavostí :wink:

ps: ještě něco ,při brždění z vysokých rychlostí na malé hrozí velké ryziko,stačí aby levé přední kolo brzdilo o malinko více než to pravé a dete přes boudu a to bez milosti :!: Auto se přilepí k tomu levému kolu to kolo se zachová jako klín a hup :? Má životní zkušenost,tak zatím :wink:

Napsal: 26 led 2008, 16:31
od vlastaFR
Vlado me se to zda postaveny na hlavu. rozumim tomu kdyz brzdis (i razatnejs) tak si podrazujes to je JASNY aspon u me.....ale KDYZ MAS ABS A MUSIS ZABRZDIT HLAVA NEHLAVA pr: 180km/h a 70m pred tebou kolona. TAK SESLAPNES PRECI brzdu ABS naplno a co ti dela ABS blokne pusti blokne pusti :arrow: a okamzik bloknuti ti uspi motor nebo naopak kdyz ABS bude chtit bloknout a ty budes myt 7000ot tak si ani netroufam rict kdo skoho jestly ABS nebo MOTOR :arrow: neco se bude muset podrit: takze MUJ zaver je ze kdyz ABS facha naplno tak podrazovanim akorad ABS spomalis v horsim pripade se musi neco stat s motorem. A otazecka to tvoje auto je zadokolka?? nejspis jo vid, ale tam je to trochu o necem jinym nez predokolka ale i tak

Napsal: 26 led 2008, 16:33
od vlastaFR
vzdyt to je to samy jako na lede. proste musis nechat ABS pracovat

Napsal: 26 led 2008, 18:14
od jandaxx
vlastaFR píše:Vlado me se to zda postaveny na hlavu. rozumim tomu kdyz brzdis (i razatnejs) tak si podrazujes to je JASNY aspon u me.....ale KDYZ MAS ABS A MUSIS ZABRZDIT HLAVA NEHLAVA pr: 180km/h a 70m pred tebou kolona.
Vím,že to myslíš pouze teoreticky ale i tak mám připomínku. V takový rychlosti a vzdálenosti Ti zbývají jen dvě možnosti:
a) výlet do pole nebo protisměru
b) dobře se držet a čekat na strašnou ránu
Brzdná dráha ze 180km/h je tak 150 - 200 metrů dle podmínek, pneumatik, stavu brzd a reakční době řidiče.

Napsal: 26 led 2008, 20:22
od MartasZ
jandaxx píše:Vím,že to myslíš pouze teoreticky ale i tak mám připomínku. V takový rychlosti a vzdálenosti Ti zbývají jen dvě možnosti:
a) výlet do pole nebo protisměru
b) dobře se držet a čekat na strašnou ránu
Brzdná dráha ze 180km/h je tak 150 - 200 metrů dle podmínek, pneumatik, stavu brzd a reakční době řidiče.
Jediná dobrá zpráva je, že nebude muset čekat moc dlouho :-)