ROZPERA

Moderátoři: Tringi, black_sheep, Moderátoři

Uživatelský avatar
asimo
**
Příspěvky: 151
Registrován: 05 dub 2006, 19:59

Příspěvek od asimo »

ak pozries, tak na tej co dojde niesu strizne capy ale aretacne imbusove srouby, zo spodu su take zubky, ale ten system na privelke pretazenie je zo spodu kde su tie zubky.. to je ale jedno.. a tieto dojdu asi do mesiaca domov, potom to tu poslem ako to bude v aute vyzerat.. predna by mala ist bez problemov ale o zadnu sa bojim.. bude treba vrtat, rezat.. a to radsej spravym s profikom.. heh. aby to na konci nevyzeralo zle.. a dlho som hladal, kym som nasiel tie vzpery.. zadna je podobna, len uzsia. proste standard sa mi nepaci, jedna rura a logo.. a este jedno.. tie aretacne srouby funguju podobne ako tie nity ale troska inac, sa len posunie ukotvenie ale to je na dlhsie.. a preto je v tom rozdiel, ze tie taniere su stale napevno upevnene o stifty ulozenia.. a poistenie proti zatazi je na samotnej vzpere.. dufam, ze sa rozumieme.. :D

PS: a dufam, ze som ta az teraz pochopil, co si tym myslel.. ze ten strizny cap je vl. spoj medzi samotnou ticou a tanierom upevnenym na ulozeni.. ten si myslel?alebo ze tanier vzpery upevnis na karoseriu pomocou nitov.. heh.. ak to prve, tak samoooozrejme ze ano ale ak druhe, tak to je sprostost.. dufam, ze sa rozumieme.. heh :D :wink:
"mess with the best.. ..die with the rest"

http://www.youtube.com/asimoVT

hyundai coupe 2003 V6 GT
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Tak si to prohlédnio ještě jednou a já neměl na mysli ty šrouby a pokud jsou ty šrouby z materiálu 12,9 tak udrží víc než celá rozpěra :D kdyby se to mělo posunou na těch zubech tak by ty šrouby museli být s pružinou protože aby to proskočilo o zub tak by se ten šroub musel roztáhnout o moc respektive by se utrh ale to se ti dříve zkroutí ta rozpěra a o posunutí v zubech jen příčně se také můžeš rozloučit střižná a třecí síla při předepjatém spoji by zase musela být větší než co snese vlastní rozpěra, ještě před těmi šrouby na těch úchytech (ta část co drží vlastní rozpěru) je ještě jedno dělení a tam jsou ty čepy takže když nebudu počítat šrouby a ty čepy tak je ta rozpěra 5ti dílná. Musel by jsi to vysvětlit drobet jinak abych to já či jiní zasvěcení brali jako možné, to co píšeš ty. Já se tvářením za studena střižením a tím spojenýma deformacema silama napětím a ostatkem živil jsem konstuktér návrh takové věci jako je rozpěra a nadefinování bezpečnosti střihu a tuhosti je u tak jednoduché věci banalita. Tak mě zkus přesvětčit nebráním se tomu ale pohybuju se v tom a vím jak co má fungovat (správně).
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
asimo
**
Příspěvky: 151
Registrován: 05 dub 2006, 19:59

Příspěvek od asimo »

niesi jediny kto sa do takych veci rozumie.. jedno som sa naucil za tie roky, ze stale sa najde niekto, kto bude vediet o danej veci tolko, alebo dokonca viac ako ja.. len ked si to uvedomis, mozes sa dalej ucit, a zdokonalovat, a nemysliet si stale, ze vies vsetko.. no nic.. tak, tie taniere maju kolajnicky na ktorych sa ta rozpera, samotna tyc, upevnujeje.. ne to upevnene sroubami do zuboveho ulozenia.. niesu to standard zubky s ostrou hranou, ale v tvare kosostvorca.. spodna matica je upevnena a podlozena pruznou podlozkou, tou sa nastavuje sila, kt. bude musiet byt vyvynuta na to, aby vzpera preskocila o zub.. takze takto zabranuje poskodeniu ulozenia na druhej strane.. inac, tak to robi aj prodrive, tak si myslim, ze ty sa uz nieco do toho rozumeju.. nech robis ako robis, tie taniere MUSIA by stale napevno upevnene na ulozeni.. jedine kde je mozne na obycajnych vzperach dat ten cap je tuna..

Obrázek
"mess with the best.. ..die with the rest"

http://www.youtube.com/asimoVT

hyundai coupe 2003 V6 GT
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Rád bych viděl tu podložku a geometrii zubu budu-li brát v potaz to co říkáš tak by mě zajímala tuhost té pružné podložky a její krok při stlačení zrovna tak jako velikost předepětí a jeho nastavení doufám že k té rozpěře přidávají i momentový klíč aby to bylo proveditelné a jištění bylo přez tu podložku (jediná dostatečně tuhá podložka mě napadá talířová pružina ale vemu-li její možnosti stalčení a sílu v tak malém rozměru tak mi to zase příjde jako hloupost ale dobrá pak dej fotku docela mě to zajímá). Další věc není mi z toho obrázku úplně jasné jak jsi to myslel ale pokud jsem to pochopil správně tak ale při tzv proskočení o zub mi to dovolí pouze o určitý počet zubů nebo pouze do délky drážky než dojde k tomu že už nebude dalčí zub rozpěra dorazí na tvrdo a poškodí druhý komím respektive že dovolí pouze určité malé nadměrné posunutí v rámci svých možností (zubů) ale pak po dejme tomu posunutí o 3zuby už nemá kam proskočit a zdeformuje druhý komín. Což je zase blbost tak i tato tvá teorie má mouchy nechci se dohadovat neříkám že jsem znalejší ale když za tím zauvažuju tak při tom co by dovolila rozpěra při tvém způsobu proskočení o zub by byla k něčemu pouze za určitých okoloností ve velice úzkém rozptylu deformace což je hloupost když už ti dojde k síle která by ti poškodila i druhý komín tak ti nebude stačit rezerva 2-3zubů ale bude muset být z (dovolím si říct) 99% mnohem větší možná jsem tě špatně pochopil a vyložil jsem si to špatně co říkáš ale kdyby to bylo jištěné jak říkáš tak máš strašně malí prostor pro deformaci respektive poskočení o zub což je prostě málo.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

jsem taky konstruktér s titulem Ing, a i když jsem studoval poslední dva roky jen spalovací motory, pružnost a pevnost jsem měl taky. Nepochopil jsem ty zoubky, o kterých je tu řeč, respektive kde se maj nacházet a co maj dělat. Z obrázku je zřejmé, že dva šrouby s válcovou hlavou s vnitřním šestihranem spojují samotnou tyč s přírubami chycené na horní uložení tlumičů. Dvě podélné drážky spíš než podélný posuv při deformaci umožňují jen pohodlné namontování. Pokud by došlo k nárazu, viděl bych to, že ty dva šrouby na imbus co to drží v těch drážkách se přestřihnou taky, pokud to nejsou šrouby z vysokopevnostní oceli, což pochybuju, navíc vyráběné válcováním nikoli obráběním, což pochybuju ještě silněji. Takže teoreticky ty šrouby mohou sloužit jako střižné kolíky.

Asimo: namontuj to tam, a pak to pošli proti zdi a pak nám pošli fotky, co se stalo se vzpěrou :D :D :D
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

mirpie píše:jsem taky konstruktér s titulem Ing, a i když jsem studoval poslední dva roky jen spalovací motory, pružnost a pevnost jsem měl taky. Nepochopil jsem ty zoubky, o kterých je tu řeč, respektive kde se maj nacházet a co maj dělat. Z obrázku je zřejmé, že dva šrouby s válcovou hlavou s vnitřním šestihranem spojují samotnou tyč s přírubami chycené na horní uložení tlumičů. Dvě podélné drážky spíš než podélný posuv při deformaci umožňují jen pohodlné namontování. Pokud by došlo k nárazu, viděl bych to, že ty dva šrouby na imbus co to drží v těch drážkách se přestřihnou taky, pokud to nejsou šrouby z vysokopevnostní oceli, což pochybuju, navíc vyráběné válcováním nikoli obráběním, což pochybuju ještě silněji. Takže teoreticky ty šrouby mohou sloužit jako střižné kolíky.

Asimo: namontuj to tam, a pak to pošli proti zdi a pak nám pošli fotky, co se stalo se vzpěrou :D :D :D
:lol: Krom těch montážních šroubů pod kterýmy mají být ty zoubky a mají je držet ty imbusy s přítlačnýma podložkama (krok který by dovolila drážka šroubu je malá když budež brát v potaz jak to on vysvětloval nemluvě o nemožnosti a neschopnosti materiálu podložky toto vykonat) tak za tím držákem se šrouby k vlastní rozpěře je ještě jeden šroub (ten střižný čep) stejně jako u kterékoli jiné kvalitní rozpěře. Ke střižení tech šroubů by jsi musel překonat ty zuby a to při víšce zubu i jen 2mm by jsi roztrhl šroub podélně než by se ustříhl si myslím samozřejmě to by se odvíjelo od materíálu a tepelného zpracování šroubů (vynechávám tu podložku ta se stejně pod šroubem stáhne na krev až plně dosedne)
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
asimo
**
Příspěvky: 151
Registrován: 05 dub 2006, 19:59

Příspěvek od asimo »

odrazu sami inzinier.. heh.. no nic. nafotim, ked to dojde.. a preco to zbytocne komplikujes s tym momentovym klucom.. skus stale tu najblbsiu a najjednoduchsiu variantu.. co tak prednastavenie od vyroby pre dany automobil vdaka dotiahnutiu matic na doraz zavitu s tym,z e ostava medzera pre pohyb tej pruznej podlozky pri zatazi.. hmm?na take si este nerozmyslal,co?podla mat y hosi od system-update su asi lepsi ako mi vsetci na fore dohromady.. a vedia co robia.. a tie zybky niesu na matici ale na spodnej strane taniera tam kde sa upevnuje skrutka so skrutnou ticou.. ahhh.. inzinieri.. vsetko komplikuju.. hehehehe :D
"mess with the best.. ..die with the rest"

http://www.youtube.com/asimoVT

hyundai coupe 2003 V6 GT
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Takže ty dotáhneš ty šrouby co spojují rozpěru s talířem na komínu tak aby podložka pod hlavou šroubu byla předepnutá o sílu kterou musí rozpěru udežet na místě ale také o sílu aby při překročení únosné síly to pustila o zub a toho správněho předepětí chceš dosáhnout jak? Jestli jsi někdy viděl graf průběhu síly a stlačení pružiny tak víš že pro tuto funkci musíš dát správnou přítlačnou sílu a té dosáhneš jen dvěma způsoby velikostí vůle pro tu pružinu kde ale nebude nastavení přesné kůli výrobním odchylkám takže je jediná přesná možnost nastavení a tou je momentový klíč. A pořád u toho co říkáš máš moc malí krok kam může rozpěra uhnout ale když bude třeba více tak už nemá kam a to je hloupost "možnost jen malého kroku"
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
asimo
**
Příspěvky: 151
Registrován: 05 dub 2006, 19:59

Příspěvek od asimo »

este som to nemal v rukach zatial osobne.. ale rozmyslam ako by to mohlo fungovat, nie.. ako by to nemohlo.. uz mam dost.. prepac, ze budem hruby.. videl si uz niekedy srubu kde sa zavit konci skor ako pri hlavicke?ano?super.. ideme dalej.. od vyroby, je takto rozpera urcena pre toto dane auto.. zatial este chapes?system=update je specializovana firma pre coupe, zatial este stale?okay.. dalej.. ked uz raz vedia o coupecku co zvladne a co nie, budu vediet aj na kolko musi byt napnuta ta pruzna podlozka aby pri velkej zatazi preskocila nie o jeden zub ale z polohy kde funguje ako rozpera, cez lichobeznikovy zub do druhej polohy, kde moze sa volne pohybovat.. zatial to este ako tak chapes?ako si predstav taku kolajnicku.. tam si uz moze chodit hore dole.. nic nemusis ty s momentovym klucom utahovat a nastavovat podla urc. tabuliek.. ta srouba ma zavit ale ten konci na bode, kde je pruzna podlozka dostatocne napnuta aby len tak preskocila ale aj tak aby preskocila ked je to treba.. este strucnejsie a stupidnejsie to uz nejde vysvetlit.. ja som tento system nevymislel, ale doverujem firmam kt. su paaar peknych rokov pred nami.. VSETKYMI, mna nevynimajuc.. taktiez som to nevedel, ze je nieco take mozne pokial som to nevidel.. a vidis.. existuje.. taktiez si nevedel pred 5rokmi ze moze existovat doubleclutch prevodovka a vidis.. existuje.. ci este ti treba vysvetlit ten duralumin z rozpery?

PS: vobec som tvoju postu necital.. nema to zmysel.. vypustis par slov, kt. si sa naucil niekde v profesii aby si sa zdal inteligentny, ale nejako to straca ucel ak nehces pochopit to, o com sa hadas..

ah nic.. posledna posta v najblizsej dobe v tomto fore.. som myslel, ze sa nieco dalsie naucim, ale ostanem pri korejskych a nemeckych forach.. inac, vidis, teraz si to mozes doma na CNCcku spravit take sam.. :D :D a nemusis vymyslat nejake strizne capi.. kt. sa aj tak unavou mozu odstrelit sami a pri ovela mensich silach.. nechce sa mi menit rocne nejaky nitik a taktiez, nerad by som aby mi pri havarke lietala nejaka rozpera pod kapotou a urcite prerazila niekt bok alebo kapotu auta.. ty hej? to je mozna vyhoda tej duralimin rozpery, lebo ostava stale na tanieroch, a ked uz prerazi aj tie taniere, tak mi ver, potom ti to uz moze byt jedno, auto uz je davno po smrti, totalka.. :D
"mess with the best.. ..die with the rest"

http://www.youtube.com/asimoVT

hyundai coupe 2003 V6 GT
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

životnost respektive únava pružného dílu je mnohem rychlejší nežli u čepu kde je zatížení na omačkání a střih kde když to je dobře stanevené je životnost několika násobně vyšší než u jakékoli pružiny kde únava zcena mění parametry rozpěr jsem už viděl spousty a třeba Gready považuju za špicu a nikde jsem neviděl jištění pružnou podložkou jasně doba je o pokroku a vývoji ale také že se čep uvavý a rok po roce měnit to jsem ještě neviděl a má rozpěra má na velice silném autě najeta tisíce km a ani minimální vůle či opotřebení vše se chová jak má a když vemu sílu kterou musí pružná podložka udržet při kroucení karosérie tak bych si nechal rád ríct či ukázat jaká podložka takového rozměru je toto schopná zvládnout já jí neznám i když se boční zatížení rozloží v tom zubu a z části pohlceno takmi poříd příjde že ta podložka by musela dokázat vydržet více než ty co znám i když budu mluvit o talířových pružinách jistě to bude něco na zakázku speiálně dělané tak by mě to zajímalo určitě najdeš alespoň patřičnou fotečku. Možná že jsem tě asi opravdu od začátku špatně pochopil, ale kdyby jsis to co píšu možná přečetl tak zjistíš že jsem to já a ostatní jen špatně pochopili a tím že víš o co jde tak nám to zkusíš vysvětlit já se snažím najít u sebe chybu a jediné co mě napadá jako moje mílka je umístění té přítlačné podložky a potom vysvětlení toho dalšího čepu umýstěného za připojením k talířkům proč tam vlatně je a rozpěra je 5ti dílná a ne jen 3dílná. Já se tě snažím pochopit ale zatím se mi to buď nepovedlo a nebo jsi to ty špatně pochopil myslím jištění rozpěry. Jinak to že při takovém nárazu je auto na totálku to si nemyslím pár aut jsem rovnal na stolici kdy komíny byli hnuty třeba o 3cm a auto po týdnu jelo na lak ty 3cm stačí na zničení sdruhého komínu při tom jak jsem pochopil tvé jištění proto ti oponuju že to je hloupost tak se nerozčiluj a pokus se mi podat adekvátní odpověď s reakcí na konkrétní body které si myslíš že říkám špatně.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

asimo: nejlepší bude, když jsem dáš detailní fotku toho zázračného systému, ať se s kolegou Vladislavem pokocháme nad zázrakem nové techniky
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

mirpie píše:asimo: nejlepší bude, když jsem dáš detailní fotku toho zázračného systému, ať se s kolegou Vladislavem pokocháme nad zázrakem nové techniky
Myslím že jsme za jedno, i když to od nás zní asi ironicky a že z tebe děláme cosi ale není tomu tak jen se snažíme pochopit co a jak myslíš protože z toho co jsi napsal jsme to pochopili tak jak jsme reagovali a to není možné nebo alespoň ne v rámci našich znalostí tak si zkus přečíst co píšeme (píšu) a zkus nejprve pochopit to jak jsme to pochopili mi a pak k tomu reagovat.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
Erikozo
**
Příspěvky: 223
Registrován: 04 lis 2007, 22:38
Bydliště: Slovakiaaaaaaaaa Piestany

.

Příspěvek od Erikozo »

ludia ja nemoooooozem zohnat tu ...(aj by som zanadaval) rozperu neviete o niekom alebo nejakom obchode kde si ju mozem objednat????hlavne aby midosla sem na slovensko
Coupe99 1.gen 2.0 16V
Uživatelský avatar
LongStar
****
Příspěvky: 1275
Registrován: 12 říj 2007, 21:13
Bydliště: Kladno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od LongStar »

a na slovensku nemate eshop??? nebo se na ni proste vy.er! myslim ze ji nepotrebujes!!!
:hyu: S-coupe s Fénem:)
ScoupeTech ->->->->->->->VWGolf-IV Objem stylem nenahradíš!!!
Uživatelský avatar
asimo
**
Příspěvky: 151
Registrován: 05 dub 2006, 19:59

Re: .

Příspěvek od asimo »

Erikozo píše:ludia ja nemoooooozem zohnat tu ...(aj by som zanadaval) rozperu neviete o niekom alebo nejakom obchode kde si ju mozem objednat????hlavne aby midosla sem na slovensko
skus www.at-s.sk tam maku OMP rozpery za dobre ceny.. hmm? a je to slovenske a maju predajne v Ke aj BB aj Ba sa mi zda.. skus..
"mess with the best.. ..die with the rest"

http://www.youtube.com/asimoVT

hyundai coupe 2003 V6 GT
Odpovědět

Zpět na „COUPE“