Stránka 2 z 21

Re: Závady u H1

Napsal: 02 dub 2009, 10:00
od Espero
To auto je z roku 2004, takže o nějaké záruce si můžu v noci akorát nechat zdát místo snů o holkách.

Re: Závady u H1

Napsal: 02 dub 2009, 11:03
od Espero
Tak už mám jasno, prý odešla řídící jednotka ETAX, která prý ovládá veškeré pomocné a komfortní funkce (přepínání světel, stěrače, centrálku, imobiliser atp. Cena - 14 000,- i s prácí. Nemusím jí tam prý dávat, ale pak budu jezdit jen na tlumená světla, pouze za sucha abych nemusel pouštět stěrače a zamykat auto budu muset pouze klíčkem s tím, že imobilizer nebude funkční.

Re: Závady u H1

Napsal: 04 čer 2009, 09:57
od Espero
Nevěděli byste někdo, jak se dostat u H1 k nádržovému plováku? Začalo mě to blbě měřit, když není v nádrži nic, měří to, že je tam 1/4 nádrže a nerozsvítí to hladové oko. Plovák je obvykle vyčistitelný a opravitelný, tím spíše, že nový stojí 1 820,- Kč.

Re: Závady u H1

Napsal: 04 srp 2009, 08:51
od Espero
Tak jsem o dovolené zase absolvoval jednu malou závadu. Udělala se mi tak asi centimetrová díra - spíš prasklina do nádržky ostřikovače, ale tak, že 1/3 kapaliny tam zůstala. Nevím jak je to možné, když ta nádržka je mezi blatníkem a bočnicí karoserie v motoru a normálně k ní není odnikud přístup, jde to zespodu, ale musí se oddělat plast, kryjící přední pravý podběh . Zavařit se to nepovedlo. Nová nádržka stojí 530 Kč. a já jsem jí pořídil na vrakovišti Hyundai v úvalech za 300 jako použitou, ale po umytí byla jako nová.

Re: Závady u H1

Napsal: 04 srp 2009, 10:26
od zlatak
já mám kapaliny zatím dost -a neubývá,...nejde motorek.....origoš hyundai je širší než jsem
sehnal, takže prozatím sháním jiný a počítám, že nebude tak levný jako ta nádržka....

Re: Závady u H1

Napsal: 07 srp 2009, 08:25
od Espero
Tak mám další poruchu u H1. Nefungují rozvody vzduchu a topení, takže když zatáhnu za táhlo rozvodu vzduchu, nejen, že se proudění vzduchu nepřestaví, veškerý vzduch jde ven mřížkami v palubní desce, ale současně se přestaví i táhlo ventilátoru na jinou intenzitu. No a k tomu to trošku pořád topí. Opravovat budu 17.8. v Autopalace Butovice v Praze, takže pak dám vědět o ceně.

Napadlo mě, že až vyrovnám projezd kilometrů na obou vozech (dacii používám kilometricky intenzivněji), provedu srovnání kvality obou značek, porovnám poruchy a náklady na ně u obou vozů v rámci časového průběhu života obou vozů. To bude trvat ale tak asi ještě 2 roky. A oba vozy budou mít najeto někde mezi 70 - 80 tisíci km.

Re: Závady u H1

Napsal: 18 srp 2009, 09:55
od Espero
Tak topení opraveno, byl tam jenom problém s ovládacími táhly, které "netahaly". Postačilo vyčištění promazání a seřízení. Cena: 850 Kč. Na sraz můžu s Háčkem bez jediné závadičky, pokud se něco nevyvrbí na poslední chvíli. Letos je to docela napínavé, víc opravuju než jezdím, i když vlastně žádné opravdu vážné technické problémy snad kromě té řídící jednotky.. No má to akorát 5 let, blíží se 60 tisíc na tachometru, možná je to právě taková blbá doba, která, když se přežije, pak zas bude auto sloužit normálně.

Re: Závady u H1

Napsal: 11 dub 2010, 15:04
od petridas
tak ja sem dojezdil!! prasklo tesneni pod hlavou! ](*,)

Re: Závady u H1

Napsal: 11 dub 2010, 18:24
od oltcitak
jaks na to dosels??? :lol:

Re: Závady u H1

Napsal: 11 dub 2010, 21:36
od petridas
tak tlaci mi to vodu spatky prepadem ven! furt mi to topi netopi a furt je malo vody! po konzultaci se servisakem pres telefon! nebo to taky muze byt praskla hlava ze!! ](*,) ja si tak po tajnu nejak predstavuju ze by to mohlo byt treba jen ucpane trubky nebo zavzdusnene,ale to je asi blbost!

Re: Závady u H1

Napsal: 13 dub 2010, 09:50
od Espero
Ucpane trubky by to být mohly, ale také ucpané kanály v bloku. Ale taky by to mohl být termostat, který uzavřel okruh -zasekl se. Obecně řešíš problém v důsledku toho, že jsi koupil starý krám u kterého nikdy nevíš, co se Ti může vyvalit. Já osobně bych nikdy nekoupil ojetinu s najetými více než 60 tis. km.

Re: Závady u H1

Napsal: 14 dub 2010, 11:01
od petridas
no to si taky asi financne nekde jinde!!! me muselo vystacit 75 litru a potreboval sem velke auto takze sem sel do h1! ze bohuzel prasklo tesneni to se muze stat a taky se muzou vyskytnout i dalsi zavady ,ale je pro me snazsi dat do opravy treba sem tam nejakou korunu nez vyvalit na zacatku pul mega za nove auto!!!

Re: Závady u H1

Napsal: 14 dub 2010, 11:42
od Espero
No jo, jenže nakonec do toho vrazíš po troškách tolik, jako bys koupil zánovní. Jenže se Ti to nikdy nodrazí v prodejní ceně. Dneska se dá 5 letá H1 (obyčejná, ne čtyřkolka) s najetými nějakými 80 tis. Km koupit za 150 - 160 tis. Já to koupil, mělo to najeto 29 tisíc a bylo to staré 1,5 roku taky jako starší, ale už jsem do toho taky vrazil asi 23 tisíc za opravy. nové je prostě nové.

Re: Závady u H1

Napsal: 16 dub 2010, 08:52
od petridas
no hosi tak nikomu nepreju praskle tesneni pod hlavou !!! krom toho ze to nejde povolit ty srouby na hlave / mam to normalne v servise ,nedelam to doma na kolene/ tak jeden sroub nejde vubec vyndat a asi bude muset jit motor ven!!! tak to se asi prohnu !!!myslim financne! :x

Re: Závady u H1

Napsal: 16 dub 2010, 08:59
od Espero
No jasně, jestliže je to vyhřáté, pak je to normální, že nejdou povolit šrouby . Není to malá oprava, už když jsi psal, jako že brnkačka o pár příspěvků výš. Bylo pouze jediné auto, na kterém jsem si tohle dělal sám, a to byl Wartburg. Jenom proto, že tam nebyly žádné rozvody, prostě se shodil řemen, vypustil fridex, daly pryč svíčky, odšroubovala hlava, vyndalo těsnění, ošetřila dosedací plocha hlavy k bloku, odstranily se úsady na horní ploše pístů, dalo nové těsnění, a všechno šlo zpátky. Paj už jenom odvzdušnění a tak asi po 2 tisícících km znovu dotáhnout šrouby hlavy momentovým klíčem. Na H1 s nutností demontáže rozvodů a všeho možného dalšího a při nepřístupu k zadní části motoru pod dolní hranou okna bych si na něco takového sám vůbec netroufl.