Stránka 2 z 5

Napsal: 18 čer 2008, 09:29
od jandaxx
Včera jsem měl návštěvu, tak jsem to nějak nestihl. Až bude čas, tak na to budu reagovat.

Spojkova lamela

Napsal: 18 čer 2008, 10:39
od Nightmare
[quote="leachimflow"]
Technicky neviem co ta lamela je, ale nepoznam vyrobcu ktoremu by odchadzali lamely novych aut za 6, alebo 12 mesiacov. quote]

No vidis a to je problem zakon absolutne nerozeznava opotrebeni veci pouzivanim.
Prave spojkova lamela je pripad kde bys po ujeti 200 000km za rok tezce uplatnoval zaruku. Jednalo by se o normalni opotrebeni veci v ramci pouzivani. Samo pokud by ti lamela praskla po ujeti 500 km je jasne, ze se jednalo o vadu a zaruku uplatnis. Pro predstavu lamela je tzv. treci segment spojky a logicky jeho pouzivanim dochazi ke stirani oblozeni na lamele. Takze cim vic radis (velmi obecne receno) tim vic si zkracujes zivotnost lamely a veci kolem, ale to je jina sekce.
Prave proto neni mozne z technickeho hlediska ani presne urcit kolik lamela vydrzi prerazovacich cyklu coz je uvedeno potom v zivotnosti predpokladanym najezdem napr. 160 000km...nekomu vydrzi lamela 180 000 a jinemu 120 000...budes neco uplatnovat kdyz misto tech 160 000 na lamelu najedes jen 140 000. Asi tezko, by ti rekli ze jezdis jako prase a mas smulu. Zakon nezakon Vec se proste opotrebyla v kratsim casovem useku, než zaruka a na opotrebeni veci se zaruka nevztahuje.

Napsal: 18 čer 2008, 11:11
od jandaxx
Myslím, že jsem to už také vysvětlil... Technická životnost dílu může být kratší než záruční doba. Viz pneumatiky, spojková lamela, tlumiče a mnoho dalších spotřebních dílů.

Napsal: 18 čer 2008, 11:28
od Nightmare
jandaxx píše:Myslím, že jsem to už také vysvětlil... Technická životnost dílu může být kratší než záruční doba. Viz pneumatiky, spojková lamela, tlumiče a mnoho dalších spotřebních dílů.
Vsiml sem si. Snazil sem se mu to vysvetlit nazorne (polopate). Rikalo mu to uz vic lidi, ale bohuzel dle meho si asi spravne nepredstavil co tim myslime (neurazej se prosim leachimfloe). Tak snad ten priklad k necemu bude. :P

Napsal: 19 čer 2008, 08:09
od dudu
Prave mi nieco vpredu zacalo buchat pri jazde po nerovnom terene. Pravdepodobne capy. Auto kupene 10/2006 najazdene 45000. myslite ze mi to uznaju ako reklamaciu a vymenia cap bezplatne??

Napsal: 19 čer 2008, 08:36
od David C3
kup si baterku v elektru a svit sni do rana a pak ji jdi reklamovat. Nebo más inventůru a propiska je ko za 2 dny taky máš smůlu :-)

Napsal: 19 čer 2008, 08:43
od dudu
Lenze ja som si kupil auto s 3 rocnou zaruko a na prepisku ti tu zaruku nedavaju. Takze podla teba zaruka neexistuje, lebo na vsetko mi mozu povedat ze sa to opotrebovalo??? Inak neviem urcite ci je to čap ale niečo tam bucha. A myslim ze 45000km je malo na to, aby ti odisiel cap.
Ak neuznaju zaruku tak je zbytocne chodit na garancne opravy do znackoveho servisu a platit velke peniaze. Som zvedavy ako dopadnem.

Napsal: 19 čer 2008, 09:27
od Mexican
dudu píše:Prave mi nieco vpredu zacalo buchat pri jazde po nerovnom terene. Pravdepodobne capy. Auto kupene 10/2006 najazdene 45000. myslite ze mi to uznaju ako reklamaciu a vymenia cap bezplatne??
myslim, ze by to vymenit mohli - zalezi co to skotocne je.. a zrejme dost bude zalezat na servise

Napsal: 19 čer 2008, 09:58
od dudu
V stredu som objednany na garancku. Snad to uznaju, budem vas informovat. Inak so servisom kam chodim som spokojny, zatial ziadny problem nebol a raz som navstivil iny servis a tiez boli ustretovy.

Napsal: 19 čer 2008, 11:11
od David C3
Mám 3 prodejny tak asi o zárukách něco vím.. jinak např: na Baterii není záruka! Bat slouží k předvedení funkčnosti ale většina výrobců např do roku od koupení zaruku na bat uzná. jinak jak může být záruka na řenínek 2 roky když řemínek vydrží 6 měsíců??

Napsal: 19 čer 2008, 12:05
od Vilda
dudu píše:Prave mi nieco vpredu zacalo buchat pri jazde po nerovnom terene. Pravdepodobne capy. Auto kupene 10/2006 najazdene 45000. myslite ze mi to uznaju ako reklamaciu a vymenia cap bezplatne??
Jestli je to bouchání, jako kov na kov, tak bych to spíš viděl na tzv. " kosti " to jsou malé hřídelky ze spodního ramene do stabilizátoru. Tam asi servis bude hrát na opotřebení. Těch 45 000 km by ukazovalo na tohle. U Renaulta jsem je měnil ve 40 000km. Jediná útěcha je, že ta cena za opravu není zas tak velká.
............................................
New Accent 1.6i CVVT celadon blue

Napsal: 19 čer 2008, 12:31
od om3wgq
Ja mám Getza ktorý má 13000km a začalo mi to búchať ako plech o plech a pravdepodobne to ide od predu auta.

Napsal: 19 čer 2008, 12:31
od dudu
Vilda: no mozno aj kocky to budu, ano je to ako kov na kov. Pises ze to nieje tak drahe, tak aku sumu predpokladas?

Inak aj tak by ma velmi zaujimalo na co teda davaju zaruku tri roky???? ved na vsetko mozu potom povedat ze sa to opotrebovalo.

David c3: Tak pracujem tiez v obchode, zalezi aj aky tovar ponukas. U nas je normalna zaruka dva roky na zariadenia okrem spotrebneho materialu. Ale ak sa pokazi nieco vo vnutri zariadenia tak je zaruka automaticky uznana. A prosim neprirovnavaj baterie, prepisky ci remienok na hodinky k autu, je to smiesne. To su dve odlisne veci a cenovo dost neporovnatelne a ked si kupim remienok a das mi zarucny list v ktorom bude napisane ze zaruka je tri roky tak od teba tu zaruku budem pozadovat.

Napsal: 19 čer 2008, 12:42
od David C3
ok... jinak jak dlouho je zaruka na tlumiče? některy servis mě po 100tis km vymění na záruku a druhý servis mě ve 40 tis řekne že to to opotřebení? jinak doma mame oktavku najeto 200tis a tlumiče ok..

Napsal: 19 čer 2008, 12:44
od dudu
om3wgq píše:Ja mám Getza ktorý má 13000km a začalo mi to búchať ako plech o plech a pravdepodobne to ide od predu auta.
uz si s tym bol v servise alebo sa tiez len chystas. Ako to tu citam tak odporucam co najskor lebo podla ostatnych to bude opotrebovane a budes si to musiet zaplatit. Mozno maju pravdu ale v tom pripade nas vsetkych predajcovia klamu.