Stránka 11 z 21

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 17:40
od i30mpact
Akorát 1.5 T-gdi nemá termostat.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 18:10
od dibarbora
Rovnako ani nová 1,6TGDi ho nemá.... je tam skupina elektronicky ovládaných ventilov...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 20 lis 2022, 19:47
od Birdr
Fakt. :roll:
No to tedy potěš koště. #-o

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 09:46
od slabostka
termostat je tiez len ventil... ide o efektivitu ohrevu okruhov... moderne auto by malo kurit skor...... nasa RAVka sa hreje najrychlejsie a pritom ma najvyssiu ucinost teda najmenej odpadoveho tepla. Ale ma viac okruhov. Aby dnes benzin nekuril po 15 km je ](*,)
Pan to ma pokazene a na zaruku do servisu

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 10:02
od shmaic
Storma psal po 10ti, já po 12ti. V příštích příspěvcích to v reakcích hádám stoupne postupně na 20.

Ad dibarbora » 20 lis 2022, 17:19
v prípade :hyu: ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty
tedy když má voda 70, vidím 85 -> a když vidím 70, voda má hluboko pod 60?

Čím se teda ten motor zahřeje, když v teplotě "okolo nuly" jedu rovina / kopec dolů, střídavě vyřazuji, brzdím motorem (analogicky 10 - 15 km defensivní jízda) a neustále mám topení na high?

Abychom si rozuměli, v mém případě a myslím, že i v případě Storman ta teplota nakonec dosáhne požadované provozní teploty. Ale až po určité době.
Když do toho ta energie nejde / jde pomalu, potažmo je vysoký odběr tepelné energie, tak se to prostě nemá jak ohřát.
Pamatujete si, jak se 120cítky chladily v půlce kopce v létě s větrákem doprava? :-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 12:35
od dibarbora
Áno, pokiaľ budík ukazuje menej ako 85 tak je tam 60 a menej reálne.

Inak by som začal odstránením zlozvyku v podobe kúrenia na max hneď po štarte.... je to absolútne kontraproduktívne. PTC článok na kúrenie elektrikou tam nemáš a zbytočne znepríjemňuješ motoru život. Zakúriť si treba pod prdel a prípadne do volantu. Teplotu v kabíne treba riešiť až sa motor ohreje..

Čo sa týka Š105/120... tak uvaril len ten, kto s tým nevedel jazdiť.... nabehal som s tým dobre cez 100tis km a varil som raz, keď sa mi odporučil remeň a nemohol som okamžite zastaviť...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 13:04
od shmaic
Auto samo reguluje motor ventilátoru, tedy je-li nezahřáté, větrák na HI nejede téměř vůbec, postupně se rozjíždí.

Nic no, budu muset ty teploty ověřit, nechtělo se mi.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 17:34
od i30mpact
Třeba myslel ten čudlík max. ohřev předního okna, to pustí ventilátor na max a je to dost kontraproduktivní. Mnohem lepší je zapnout vnitřní okruh, nechat vetnilátor na automatiku a jen změnit směr na sklo.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 20:03
od Srandista
Max. ofuk predneho skla ale hlavne zapne klimu, bez ohladu na to, ci ju clovek prave pouziva alebo nie (a dost casto ju v zime clovek nepouziva, bo naco). A prave vdaka zapnutej klime max. ofuk predneho skla dokaze tak rychlo a ucinne odhmlit okno.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 20:11
od Mr. HYUNDAI
Na co? Právě na eliminaci "pocení" oken :mrgreen: ...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 20:40
od idam.i
i30mpact píše: 21 lis 2022, 17:34 Třeba myslel ten čudlík max. ohřev předního okna, to pustí ventilátor na max a je to dost kontraproduktivní. Mnohem lepší je zapnout vnitřní okruh, nechat vetnilátor na automatiku a jen změnit směr na sklo.
Vnútorný okruh?
No neviem,robím to presne naopak a samozrejme beží klima ktorá z princípu znižuje vhkosť,teda vysúša.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 21:33
od Carver10
Ale klimatizace pod určitou teplotou nefunguje, u starší i30 to bylo cca po 5C...takže když mrzne tak nepomůže s odvlhčováním

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 22:20
od clifftorr
funguje ale vysoušení vzduchu za každý teploty, proto odmlžení funguje vždy

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 22:29
od i30mpact
No, jsem si docela jistej, že klimatizace v zimě neběží, protože by zamrzla, takže nechladí ani nevysouší. Navíc když se začnu v zimě v autě mlžit, stačí ten vnitřní okruh vypnout, studený vzduch z vnějšku dokáže sušit taky hezky, už z definice studeného vzduchu je suchý.

Hned po startu je auto studený a maximální rychlost ventilátoru bude akorát hnát studenej vzduch z venku, kterej se ani nestihne ohřát, na okno - to je bez efektu, zkoušel jsem to.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 21 lis 2022, 22:31
od clifftorr
ostatně tuto sobotu ráno -2C , dle ukazatele v autě , zapnu klima a otáčky se okamžitě změnily