Stránka 110 z 158

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 čer 2022, 21:25
od stanKon
Omlouvám se, ten třetí odkaz měl být

https://fdrive.cz/clanky/hyundai-kona-e ... 70-km-7262

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 čer 2022, 21:36
od Mexican
mna u takychto testou zaujima jedna vec - priemerna rychlost. A ta sa moc v testoch neukazuje, co je absurdne pac je lahko dostupna v Bluelinku

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 čer 2022, 21:53
od Mr. HYUNDAI
Vždy tam máš na fotkách ujetou vzdálenost i čas - vypočítat průměrnou rychlost, když Tě zajímá, snad není takový problém...

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 čer 2022, 21:56
od Mexican
to sa mi nechce pocitat. screen z bluelinku by dal cas, vzdialenost, max a priernu rychlost :-)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 08 čer 2022, 22:19
od petzl62
A taky maximální rychlost. Proto tam třeba není :wink: :-#

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 07:19
od Mr. HYUNDAI

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 08:33
od stefanpilat
Zatím jen výkřik v europarlamentu. Musí to ještě schválit všechny členské země, což se téměř určitě nestane. Ale politické tahanice kvůli tomu budou ještě veliké, to určitě ano.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 08:36
od Mexican
na druhu stranu - tak si proste kupime teraz spalovaka / hybrida / PHEV. Vydrzi cca 10-12 rokov
ak nebude rozumna alternativa (co uz asi bude) takk si kupime este pred 2035 este jedno kym budu :-D a dalsich 10 rokov to zas vydrzi

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 09:05
od Mr. HYUNDAI
stefanpilat píše: 09 čer 2022, 08:33 Zatím jen výkřik v europarlamentu. Musí to ještě schválit všechny členské země, což se téměř určitě nestane. Ale politické tahanice kvůli tomu budou ještě veliké, to určitě ano.
Jenže ten výkřik je prakticky konečné rozhodnutí. Jednotlivé státy to schválí, protože kdo to neschválí, toho budou šikanovat v rámci rozdělování dotací z fondů EU...
Ano, já se zmizení spalováků ze silnic nedožiju - konec prodeje 2035, reálně budou jezdit ještě zhruba 20 let, a to já skutečně neplánuju na téhle planetě ještě oxidovat :mrgreen: !

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 09:44
od stefanpilat
Myslím, že se tam nakonec udělá spousta výjimek a odkladů pro určité státy, jak to bývá skoro u všeho. Ale hlavně si myslím, že ta podstata je trochu jinde - automobilky nebudou investovat do vývoje a udržování výroby pohonu, u kterého velmi reálně hrozí, že ho nebudou moci prodávat. To už se ostatně děje teď. Takže zákaz nezákaz, v tom roce stejně už pravděpodobně nikdo rozumného spalováka nekoupí, možná tak ještě nějakou dobíhající Dacii, protože se už prostě nebudou vyrábět.

Mně to už ale bude jedno. S ženou jsme se dohodli, že za rok půjdeme do BEV nebo PHEV, a to účelově kvůli EL značce a parkování v Praze na modrých, protože dáme dítě do školky v centru Prahy, kde oba pracujeme. A pořád lepší platit drahou elektřinu, než parkovné na Praze 1. Snad to zvýhodnění ještě pár let vydrží.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 10:00
od Richard555
Nic ve zlým, ale myslíš si, že parkování s EL značkou bude ještě příští rok zdarma? Možná ano, ale jak budou EV PHEV přibývat, výhody budou ubývat...
Nakonec ti zůstane jen EV které budeš i doma draze nabíjet, protože spotřební daň..... No a za 5 let ho od tebe nikdo nekoupí, nebo jo, ale za směšnou cenu. Tak vzhledem k mému věku už dožiju se spalovákem protože abych teď dal milion a za 5 let to poslal do světa za 200000,- jestli vůbec, to když si propočítám ke svému ročnímu nájezdu, tak kdyby stála nafta 100,- za litr mohu se stále smát

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 10:14
od stefanpilat
Nepotřebuju, aby parkování zdarma s EL vydrželo napořád, potřebuju aby vydrželo ještě aspoň tři roky, kdy bude syn chodit do školky, protože bez toho by to bylo peklo. Ani netrvám na tom, že musí být zdarma, stačí aby to bylo za nějaký rozumný poplatek. Normálně je to ale za 36 000 Kč za rok a to je prostě moc. Hodně napoví, jak dopadnou letošní komunální volby. Podle toho se zařídím. Nemám strach o to, že by to BEV bylo po použití neprodejné, úplný opak je pravdou, ojetých BEV je za rozumnou cenu velký nedostatek. Neplánuji ani kupovat nové, ani nemusí být top, bude čistě jen za účelem dojíždění do Prahy po dobu, co tam budeme dovážet do školky. Pak ho klidně zase pošlu do oběhu a koupím něco jiného. Klidně zase spalováka, když mé zkušenosti s BEV dopadnou tak otřesně, jak tu mnozí prorokují. :)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 10:28
od oltcitak
Zaujimave, ze niektore prispevky sa tu mazu a niektore nie, aj ked ich obsah sa tiez vymyka nastavenym pravidlam. Smutné.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 12:55
od Pjotr1
viděl jsem BMW 535i se značkou začínající "EL". Byla to zjevně značka na přání a věřím že parkoval zadarmo. Ale pan řidič byl blb, jel jako prase.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 14:00
od JackK78
Fakta a stále jen fakta. Žádné domněnky, manipulace nebo zbožná přání.

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/ve ... d=16728041
Plně se s ním ztotožňuji. Auta na baterie tu jsou už přes 100 let, ale neprosadila se. Přitom jediným problémem je stále ta samá komponenta. Spalovákům dojde ropa a svět má spasit vodík? Na světě jsou omezené zásoby všeho, ne jen ropy. Nemáme dostatečné zásoby lithia (pro aku) ani platiny (pro palivové články na vodík), abychom jimi mohli nahradit stávající počet aut se spalovacími motory. Jsou tu ale možnosti vyrábět syntetická paliva, která můžeme spálit v klasickém motoru. Může to znít jako nesmysl, proč bychom měli vyrobenou elektřinu z větru, slunce nebo vody mrhat na výrobu paliva, které bychom pak dál neefektivně spálili v motoru. Stejně tak je ale nesmyslná myšlenka vyrábět zelený vodík, který bychom museli stlačovat nebo i zkapalňovat, aby jej šlo reálně použít, protože bez komprese nebo zkapalnění bychom získaly jen obrovský objem ničeho. A když se k tomu započte i reálná účinnost palivových článků kolem 50 %, tak ono to ve finále s tou využitelnou energií nevyjde tak dobře. Možná bychom se divili, kdyby to to energeticky vyšlo lépe pro ta syntetická paliva, která se nemusí komprimovat ani zkapalňovat.

Ono to sice vypadá hezky, že třeba spotřeba u vodíkového auta je cca 1 kg/100 km, jenže on 1 kg vodíku znamená přes 11 m3 vodíku za normální teploty a tlaku. U aut na CNG se uvádí, že spotřeba vozů v m3 na 100 km je téměř shodná jako spotřeba v litrech benzinu. Takže když vezmu auto se spotřebou 8 l benzínu na 100 km, tak spotřebuje cca 8 m3 CNG a to docela přeháním, protože dnes mají auta průměrnou spotřebu spíš kolem 6 l/100 km. BEV má spotřebu kolem 15 kWh/100 km. Uvádí se, že na kompresi vodíku padne cca kolem 10 % energie v palivu a na zkapalnění to je cca kolem 30 %, což je vážně šílené. Opravdu pak nenacházím důvod, proč bych tu zmařenou energii nevyužil raději na transformaci do syntetického paliva, které se lépe a bezpečněji skladuje, dopravuje a používá.

A dokud se budeme podřizovat nařízení úředníků a nedáme na rady skutečných odborníků, tak se budoucnosti dost bojím.
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/b ... d=16721519

P.S. Nevím, proč by neměla BEV platit stejné parkovací poplatky jako jiná auta. Nejde tu o znečištění, ale o samotné parkovací místo. Spalováky svoji daň platí nejen v ceně paliva, ale také v ceně motoru, který je kvůli zpřísňujícím se normám složitější a dražší.