Uprimne, budme radi, za to co mame. Celoevropsky trend je maximalni rychlost snizovat a presmerovavat individualni prepravu do hromadne.
Tady je par prikladu a duvodu:
1. Trend snizovani maximalni rychlosti na dalnici na 110 km/h
2. Trend snizovani rychlosti ve meste na 30 km/h
3. Neefektivni provoz ve vyssich rychlostech u modly "Elektrovozu". Vyssi rychlost si nemuze dovolit, aby nekam dojel a neni mozne nekoho nutit, aby i na 130 nejel pomaleji.
4. Trend posunu vlastnictvi auta mezi luxusni polozky. Zvlaste ve mestech neni mozne jiz dnes zaparkovat.
Mozna bych prisel i na dalsi. Jsem smireny, ze uz si dalsi novy auto nekoupim, nejen kvuli jeho cene, ale hlavne, ze nebudu mit v nabidce nic, o co bych stal.
Taky jsem se parkrat na nemecke dalnici projel plnou rychlosti, ale rozhodne si nemyslim, ze rychlost nad 150 km/h neni nebezpecna. To neni jen o tom, co udelate vy, jako ridic, ale hlavne co udelaji ridici okolo vas a cim je vyssi rychlost, tim se jde nestesti naproti. Ono slapat na plyn neni znamka ridicskeho umu, ale razantne se zvysuji naroky na rychlost rozhodnuti ucastniku v provozu a rychlost vam tento cas bere. Kdo chce jezdit rychle, at jde na okruh. Kdo chcedojet do cile, ten at jezdi s prehledem a predvidanim. Clovek udela chybu velmi snadno, ale mnohdy ji pak uz nelze vzit zpatky.
Btw. kdo nevidel tento dokument, doporucuju. Muze to zmenit pohled na problematiku a treba nekomu i zachranit svuj nebo cizi zivot
https://www.csfd.cz/film/1032240-13-minut/prehled/
P.S. Pracuju na Emergency, takze k nam vozi nejen po zemi, ale i vzduchem ruzna polytraumata. Ze zkusenosti vim, jaka je umera rychlosti jizdy na vaznost nasledku nehody. V 50 to mnohdy skonci jen vysetrenim, mozna nejakou zlomeninou (ze, skutrari a motorkari). Ve 150 obvykle ocekavame zazraky. A verte mi, ze tyhle zraneny moc casto nejsou lidi duchodoveho veku, ale spis mladosi (opojeni z rychlosti a ze muze) a ti ve veku produktivnim 30-50 (porad musi vse stihat).