Stránka 12 z 23

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 15 črc 2022, 14:42
od Maras
A nebo mně napadlo ještě možnost jezdit trvale na parkovačky. Denní svícení bude svítit i se světlama vzadu, což je výhoda a možná se bude dobíjet baterka stálým napětím. Taky se budou šetřit žárovky vpředu, hlavně pokud tam jsou halogeny. Zatím nemám vyzkoušeno, tak nevím.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 15 črc 2022, 20:53
od rs0158
jízda na parkovačky ( druhá poloha spínače světel , kdy svítí ikonka obrysových světel ) intel.nabíjení nevypne
zkoušel jsem, když sundám nohu z plynu, napětí skočí na 14,7V

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 15 črc 2022, 21:07
od rs0158
takže když to zrekapituluju :
- intel.nabíjení kurví baterku "rekuperačními" proudy a tím, že ji nechává nabitou na cca 60-70% ( klidové napětí 12,2V )
- AGM baterka je použita kvůli častým startům a "rekuperačním" proudům, jinak by stačila obyčejná
- když odpojím drát intel.nabíjení ( z mínusu baterky) tak zruším jak intel.nabíjení tak stop/start
- bude blikat kontrolka na palubovce jinak se snad nic dít nebude
- stačí "obyčejná" baterka ( ne AGM)

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 15 črc 2022, 21:12
od stanKon
Jenom podotknu, že jízda s rozsvícenými samotnými obrysovými světly je zakázaná, (nesprávné použití světel) a je za ní pokuta. Musí s nimi vždy svítit potkávačky.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 15 črc 2022, 21:25
od Mr. HYUNDAI
De iure máš pravdu, de facto to u i30 zepředu nerozeznáš a vzadu tvoří ten rozdíl mezi DRL / obrysovky zda nesvítí / svítí.
A při úrovni neznalostí příslušníkú PČR nikdo z nich tohle řešit nebude :mrgreen: ...

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 15 črc 2022, 22:43
od stanKon
Jasně. Taky to nepoznám u všech aut, jenom jsem to připoměl.
Jo je to poznat na páčce :lol: .

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 18 črc 2022, 17:30
od Paja1971
Sledoval někdo z vás napětí při jízdě na tempomat? Mám trvale ve zdirce zapojeny digitální voltmetr a mám pocit, že když jedu z kopce s tempomatem, kdy už auto brzdí motorem, tak se nezvedá napětí na obvyklých cca 14,5 V jako když brzdim motorem bez tempomatu, ale je stále stejné cca 12,3 V.
Sledoval jsem to nyní cestou na dovolenou.
Máte někdo vyzkoušeno?

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 18 črc 2022, 17:52
od Maras
A neměl jsi zapnutou klimu na horní ofuk?

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 18 črc 2022, 18:14
od Georges
To jsou právě ty " vymoženosti". Dodnes jsem nepochopil, co je na inteligentním dobíjením inteligentní.
Snížení spotřeby : ne
Nižší emise : nejspíš taky ne.
Prodloužení životnosti akumulátoru : to už ani náhodou, o prodloužení životnosti alternátoru by se taky dalo pochybovat.
Můj obstarožní Accent 1.5 CRDi nastartuji, alternátor dobíjí baterii napětím 14,3 - 14,5V. Nemusím nic řešit, nemusím se o nic starat. Původní olověný akumulátor mi vydržel 9 let. Občas jsem doplnil destilku, jinak nic. Teď mám Exide bezúdržbový, tak jsem zvědav, jak dlouho vydrží.
Nicméně problémy s inteligentním dobíjením nikomu z Vás nezávidím.
Accent 1.5 CRDi 2009

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 18 črc 2022, 18:44
od Paja1971
Maras píše: 18 črc 2022, 17:52 A neměl jsi zapnutou klimu na horní ofuk?
Pozoroval jsem to bez klimy i s klimou...

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 20 črc 2022, 15:35
od rs0158
Mám kombi z 11.2022
u záporného pólu baterky je černá kostička ( asi bočník měření proudu)
z ní konektor se dvěma dráty - konektor jsem odpojil a přelepil, aby se do něj neprášilo
tím jsem odpojit to "inteligentní nabíjení" ( jak se v příspěvcích dříve měl odpojit a zaizolovat černý drát)
voltmetr v zásuvce za jízdy ukazuje trvale 14,2V - což je OK
navíc po nastartování napětí roste pomalu na těch 14,2V
a že to "odpojení" zrušilo stop/start je další bonus.
Budu to sledovat, ale vypadá to,
že odpojení intelig.nabíjení systém palubního napětí (nabíjení baterie) vrátí zpět do doby, kdy baterky vydržely třeba 10 let
a navíc můžu používat "obyčejnou" baterku ( ne drahou AGM )
jen musím černou izolepou přelepit tu blikající kontrolku v otáčkoměru
asi to takto nechám trvale i přes zimu
( teda konektor zapojím na garančku , ať si nenaúčtují několik tisíc za vyhledání a odstranění závady) :lol:

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 20 črc 2022, 15:51
od Maras
Máš tam několik nepřesností. Určitě nemáš auto z 11/2022 [-X , nevím o tom, že by někdo odpojoval drát, vždy šlo o konektor z mínus pólu baterie, nebo vyjmutí pojistky z plus pólu. A nebude ti to pořád ukazovat stejné napětí, když se začteš do vlákna, zjistíš, že i u tohoto tvého zapojení, dochází k občasným skokům v napětí a někdy např. u mně až na 15,8V. Pokud tedy lze úplně věřit měřáku v zapalovači.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 20 črc 2022, 21:04
od Pjotr1
Na mojí 3/2020 s odpojeným kablíkem na mínus pólu rozhodně žádné skoky napětí nejsou, mám stabilních 14,3V za všech situací

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 05 srp 2022, 16:55
od i30mpact
Tak po více než 2500 km na dovolený už druhej den nabíjím baterku, byla skoro totálně mrtvá. Už jsem na 80%. A to jí je rok. Holt další výhra pro chytré nabíjení. :)

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 05 srp 2022, 21:58
od sud
aka stara bateria a ako sa o nu starate? .. lebo ja som absolvoval 2000km dovolenku uz tiez s 2r starou bateriou a nestaram sa o nu vobec a na garancke bola 100%na a to jazdim mesto, vikend mimo