Palubní počítač u i30

Osvětlení, signalizace, audio, pojistky.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od pietro32i »

Chrochnik píše:Přes víkend jsem měl půjčenou novou faceliftovanou i30, takže jsem srovnával a testoval. Co se týká PP tak jsem samozřejmě hned přepnul na okamžitou spotřebu, kterou na své i30 nemám a zkoušel… Ale nejzajímavější bylo testování jak :hyu: inženýři nastavili nápovědu řazení.
Takže při málo až středně zatíženém motoru radí řazení na vyšší stupeň přesně na 2500ot. Při vysoké zátěži si to PP nechal na vyšší otáčky tak kolem 3000, pokud to tedy bylo plynem na podlaze a ne jen zpožděnou reakcí.
No a podřazení PP radil kolem 1500ot.
Mně tahle funkce teda nechybí a někomu to může i lézt na nervy, že mu auto „kecá“ do řazení, ale pro někoho to může být přínosná funkce. Dokonalé to ale taky není, když jedu ve městě do středně prudkého kopce rychlostí 60km/h a PP mi radí že mám ze 4 přeřadit na 5 tak se musím pousmát. Na rovince klidně, ale do kopce by mi přišlo jako týrání motoru. Takže zátěž motoru v té nápovědě asi zas tak dobře započítanou nemají.
Dnes som skúšal, či PP radí aj podradzovanie a mne nič neukazoval ani pri otáčkach okolo 1000, nieže až 1500. Aké s tým máte skúsenosti ostatní? Nieže by som to k životu potreboval, ale ak mám chybný PP, tak môže ukazovať nesprávne aj niečo iné. Je možné, že sa rozsah funkcií PP líši aj v závislosti od stupňa výbavy?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Reklama
 

matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od matysekul »

Jak jsem včera vypozoroval,když jsem měl náhradní auto,podřazování ukazuje pouze když máš nízké otáčky a chceš přidávat.Pokud třeba dojíždíš bez plynu,neukazuje to nic.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Šipku "dolu" jsem ještě neviděl.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
vena222
**
Příspěvky: 310
Registrován: 23 čer 2010, 18:54

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od vena222 »

Už jsem to taky na tomto foru řešil.Šipku dolu jsem ještě nezažil a zkoušel jsem i kolem 800 ot/min :oops: Radši to neřeším a netrápím motor.Pokud to neukáže při tak nízkých otáčkách podřezení tak je to fce na ho... ](*,)
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od severtom »

Šipku dolů vídám běžně, stačí 1800 ot. na pětku a cvičně sešlápnout pedál až na podlahu, nebo zpomalovat do kopce, nechat otáčky spadnout na 1500 a pak mírně přidat plyn.

Nebijte mě, najezdil jsem v otáčkách 1500-4500 na Feldě skoro 200 tisíc km a motoru ani převodovce nic nebylo.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od 89majlo96 »

1 500 je podla mna bezne, ale to uz radsej podradim. Na 1 800 sa to da
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od N2DRFT »

pietro32i píše:
Chrochnik píše:Přes víkend jsem měl půjčenou novou faceliftovanou i30, takže jsem srovnával a testoval. Co se týká PP tak jsem samozřejmě hned přepnul na okamžitou spotřebu, kterou na své i30 nemám a zkoušel… Ale nejzajímavější bylo testování jak :hyu: inženýři nastavili nápovědu řazení.
Takže při málo až středně zatíženém motoru radí řazení na vyšší stupeň přesně na 2500ot. Při vysoké zátěži si to PP nechal na vyšší otáčky tak kolem 3000, pokud to tedy bylo plynem na podlaze a ne jen zpožděnou reakcí.
No a podřazení PP radil kolem 1500ot.
Mně tahle funkce teda nechybí a někomu to může i lézt na nervy, že mu auto „kecá“ do řazení, ale pro někoho to může být přínosná funkce. Dokonalé to ale taky není, když jedu ve městě do středně prudkého kopce rychlostí 60km/h a PP mi radí že mám ze 4 přeřadit na 5 tak se musím pousmát. Na rovince klidně, ale do kopce by mi přišlo jako týrání motoru. Takže zátěž motoru v té nápovědě asi zas tak dobře započítanou nemají.
Dnes som skúšal, či PP radí aj podradzovanie a mne nič neukazoval ani pri otáčkach okolo 1000, nieže až 1500. Aké s tým máte skúsenosti ostatní? Nieže by som to k životu potreboval, ale ak mám chybný PP, tak môže ukazovať nesprávne aj niečo iné. Je možné, že sa rozsah funkcií PP líši aj v závislosti od stupňa výbavy?

umí to :)
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od pietro32i »

Tak som to dnes skúšal, nechal som otáčky padnúť až pod 1000 ot. na päťke aj na štvorke a nič. Buď to nefunguje alebo to nemám vo výbave, alebo je to vo výbave až úplne najnovších modelov. Napíšte ktorý mesiac výroby je váš tátoš, nech to porovnáme.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1004
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od Felotron »

toz jsem zvedavej na tu predfaceliftovou strojovnu, co mi od soboty bude rikat pane - necekal bych dnes, ze PP neukaze aktualni spotrebu. Sice je to pro me k nicemu stejne jako treba el otvirani okynek v zadu... ale potesi to
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
ELANTRA XD 1.6 2006

drive:

Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od matysekul »

pietro32i píše:Tak som to dnes skúšal, nechal som otáčky padnúť až pod 1000 ot. na päťke aj na štvorke a nič. Buď to nefunguje alebo to nemám vo výbave, alebo je to vo výbave až úplne najnovších modelov. Napíšte ktorý mesiac výroby je váš tátoš, nech to porovnáme.
A zkoušel jsi na těhle nízkých otáčkách přidat plyn a rozjíždět se,nebo jsi jen sundal nohu z plynu a dojížděl jsi?
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od pietro32i »

Práveže som skúšal aj pridávať. Ešte to vyskúšam v kopci, ale je to asi márne :(
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od vlado1979 »

Nič v zlom chlapi, ale potrebujete vôbec ten ukazovateľ ? Pri jazde pozerám hlavne na cestu a nie na displej či náhodou nemám preradiť. Predpokladám, že nikto nie je hluchý a počuje kedy treba preradiť alebo slepý a na otáčkomeri to vidí.

OT:
Sú to fakt úplne blbosti čo sa tu niekedy riešia. Toto auto neni kitt a nie sme v seriáli knight rider, aby sme čakali, že auto bude k nám rozprávať.

Niekedy mám pocit, že pre niektorých, keď ich i30 nerozpráva, neplní ich tajné želania, tak povedia :hyu: nikdy viac. Sa zobuďte, toto auto stojí 10 000 €. Videli ste reklamu na daciu duster, kde aj kabelka stojí viac ?

Fórum je hlavne o problémoch a radách, ale niektoré veci (prkotiny) hraničia so zdravým rozumom.

Auto je iba nedokonalý stroj, pretože ho vymysleli a skonštruovali nedokonalí ľudia a má slúžiť hlavne na bezpečný presun z A do B. Orgazmy od toho netreba očakávať. Ani u iných značkách nie ... Väčšina dala za auto 10-15 tisíc €, tak buďme radi, že to spoľahlivo jazdí a nie vyplákavať, že nemám schránku nad stredovým panelom. Kúpte si A8, tam budete mať adaptívny podvozok aj tempomat, masážne, vyhrievané sedadlá a iné nezmysly. Pravda treba mať voľných minimálne 77 tisíc €, ale potom budete môcť diskutovať na audi fóre, ako sa vám rosia bixenóny a neviem čo všetko ešte.

Na auto.cz ľudia kritizujú i30 ako lowend, skloňujú slová ako socky a pod., ale asi nebudú ďaleko od pravdy. 80 % majiteľov i30 prešlo z 15 ročných, hrdzavých felícii a teraz čakajú zázraky. Pre nich je to auto na ďalších 15 rokov. Tie čakajte v inej nie nižšej strednej triede. Budíček, žijeme v 21.storočí, časy komunizmu sú dávno preč a auto je iba spotrebák... Ide hlavne o zisk.

Ospravedlňujem sa za negatívny OT, ale nedalo mi to a niektoré príspevky ma vytočili.

P.S. Ja som s i30 spokojný. Má svoje muchy, neni dokonalý, ale mám to auto rád. A patrím medzi tým šťastnejších, ktorí majú nad stredovým panelom odkladaciu schránku. Tú mi však vôbec netreba, za 2 roky som ju využil iba raz. Majiteľom nošovických verzii asi chýba viac.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od pietro32i »

Keby si prečítal viac príspevkov, prípadne celý topic (ako ja a mnohí iní napríklad), tak by si zistil, že mne a snáď aj ostatným nejde o to, že túto funkciu potrebujem k životu. Písal som dokonca, že konkrétne táto funkcia má viac obťažuje ako ju potrebujem. Myslím, že nie je dokonca vhodná ani pre ženy, pretože nezohľadňuje jazdné podmienky, ale len momentálne otáčky motora. Ide tu však o to, že ak to niekomu funguje, tak prečo to nefunguje ďalším? Je to chyba PP alebo tí, ktorým to ide, majú len upgradnutý soft PP? Ak to nefunguje a malo by fungovať, tak akú mám záruku, že funguje správne aj niečo dôležitejšie ako táto funkcia? Dúfam, že som to vysvetlil dostatočne jasne a rady typu, keď nie si spokojný, tak si kúp X6 či audi už ani nemienim komentovať...
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od vlado1979 »

Však rady typu X6 alebo A8 nekomentuj. Tiež si prešiel z felície a spomínané autá sú tvoj sen ? Kašli na to, každý z nás má svoje sny. Čítal som celý topic, neboj. Aj to, že to nepotrebujete k životu, ale keď jednému to funguje, tak prečo inému nie.

Keď susedovi zdochne koza, tak sa všetci budete hlásiť, že prečo aj mne nie ?

Pietro, doteraz si nevedel, že PP započítava do priemernej spotreby aj spálený benzín pri státí a chceš alebo nechceš tu niečo komentovať ? Nekomentuj, aspoň nás ušetríš ...
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
lukis01
***
Příspěvky: 720
Registrován: 17 dub 2009, 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: Palubní počítač u I30

Příspěvek od lukis01 »

přátelé...rodáci :) Nepoužíváte náhodou někdo tuhle věcičku? http://www.garmin.cz/produkty/auto-moto ... obilu.html

Zvažuju koupi, ale zase se mi nechce sypat peníze do blbosti, která nefunguje...
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Odpovědět

Zpět na „i30 Elektronika“