Zavady / problemy / kvalita TUCSON

Hyundai Tucson 1. generace 2004 - 2010 (JM) - nástupcem byla ix35 v letech 2010 - 2015.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
kanal
**
Příspěvky: 150
Registrován: 22 zář 2010, 16:15
Bydliště: jižní plzeňsko

Re: Pískání v mtorovém prostoru

Příspěvek od kanal »

Ahoj. Mam podobnou zkusenost. Bude to neco kolem drazkoveho remenu- za behu, kdyz to piska, zkus na bezici remen a pridruzene remenice (alternator, servo, klima, kladky) strikat mazaci sprej, napr. WD a diagnostikovat pricinu piskani zmenou, pr. ustanim inkriminovaneho zvukoveho projevu. Pak vymen co je treba. Jeste muzes remen shodit a na volno zatocit remenicemi, jestli nedrou, ci nemaji vule prislusna loziska. Preventivne bych jiste vymenil remen a napinaci kladku, pr. vodici, ma-li vuli. Myslim, ze to bude pricina Tveho problemu.
Trajet 2.0 CRDi, 2003
Reklama
 

Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Pískání v mtorovém prostoru

Příspěvek od Richard555 »

olej bych na řemen nestříkal, ale zkus na něj nastříkat vodu s mejdlem z takový tý flašky z rozstřikem- mlžením a pokud to ztichne je to ten řemen
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Mirek B
*
Příspěvky: 68
Registrován: 07 zář 2008, 14:00

Re: stržený šestihran na svíčce (16)

Příspěvek od Mirek B »

Tak se svíčka podařila povolit -objednal jsem si speciální ořech na stržené matky...tento jsem uřezal a navaŕil na originál svíčkový ořech a tím se to povolilo.
odkaz na hlavice:
http://www.dovavanik.cz/Opravy-zavitu-v ... de=&list=2
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
Mirek B
*
Příspěvky: 68
Registrován: 07 zář 2008, 14:00

Check

Příspěvek od Mirek B »

Ahojte
svíčky a kabely ke svíčkám vyměněny ale dnes mi zase svítí check (ten se mi rozsvítil před tou výměnou svíček a na diagnostice to ukázalo sporadickou závadu zapalování 1 a 2 válce tak proto jsme začali výměnou svíček a kabelů....po výmazu závady jsem ujel doteď co se mi rozsvtil check cca 300km)
neví někdo prosím jestli má tucson 2.0 I benzín klasické víčko a palec rozdělovače-jestli to nemůže být tím ? taky se mi zdálo že se motor při volnoběhu nepravydelně chvěje-v porovnání s I30 kde se ani nehne -je to stejné při provozu na benzín i LPG (takže závadu na benzínových nebo plynových vstřicích bych vyloučil)- ale starty a jízda byla OK.
díky moc za rady
Mirek
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: stržený šestihran na svíčce (16)

Příspěvek od Richard555 »

Myslím že dnešní normální benzíny už nemají rozdělovač palec ... na 99,9% tam máš zapalovací modul který řídí přímo řídící jednotka, u Koreců většinou jsou jakoby 2 cívky, které pálí vždy současně, teda jiskra je vždy společně na dvou svíčkách válce nejspíš 1+4 a 2+3 ale směs na zapálení je jen v jednom z těch válců...... číslo válce je většinou na modulu nějak vyznačeno a počítá se to od strany rozvodů, tedy nejblíž k rozvodům je válec 1 a u spojky a převdovky válec 4
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: stržený šestihran na svíčce (16)

Příspěvek od 69pavel »

nestudoval jsem dilenskou prirucku. to ze vyhodilo check tak napis presny kod zavady pak budeme chytrejsi, samozrejme ze musi mit diagnostiku ktera nacte veskere podstupne zavad, s obycejnou to nenactes takze bud do HYU na origo nebo takovou ktera to umi. enjoy
Naposledy upravil(a) 69pavel dne 13 čer 2013, 19:38, celkem upraveno 1 x.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Mirek B
*
Příspěvky: 68
Registrován: 07 zář 2008, 14:00

svítí check

Příspěvek od Mirek B »

tak po připojení obyčejné diagnostiky ELM 327 s NTB to vypsalo sporadickou závadu -čidlo klepání(check nešel přes NTB vymazat) a po napojení v servisu jim to NEvypsalo to čidlo klepání ale sporadickou závadu zapalování 1 a 2 válce a check vymazali a po určité době se znovu rozsvítil a na otázku čím to může být mi řekly že tam mám LPG a to že může dělat ten plyn- LPG tam mám cca 5 let 80tkm a check mi nesvítil ani jednou.Proto jsem jezdil od vymazání checku jen na benzín a kontrolka svítí znovu tak to plynem asi nebude-plynař mi předtím zrepasoval i plynové vstřiky a vyměnil filtry a říkal že to plynem není -teď se vymlouvá jeden na druhého že je to závada benzínu a servis Hyundai že je to plynem ale osobně si myslím že to plynem nebude. co prosím u těchto benzínových motorů odchází na zapalování co by mohlo způsobit tuto závadu (nechce se mě postupně měnit díly metodou pokus omyl)-nemůže to dělat i to čidlo klepání? tento motor se tuším dával i do sonaty a lantry.
díky za rady Mirek
Hyundai I30 1,4 LPG 2010 černý
Honda CRV 2015 2.0 benzín černá
dzurky88
Příspěvky: 4
Registrován: 13 pro 2010, 08:23
Bydliště: Košice Slovensko

vypina valec crdi

Příspěvek od dzurky88 »

Zdravim vas pani neviem ci niekto vie poradit no zatial som tu nenasiel odpoved tak verim ze niekto poradi mam tucson 2008, 100kw 2wd za studena bezi v pohode ako ma ked sa zohreje a pridam mu cez 2000 otacok a zastavim na volnobeh ako keby vypol jeden valec s autom trasie. Ked vypnem motor a opat nastartujem ide zasa ako novy. Pred opravou vysokotlak cerpadla mi to nerobil tak uz neviem. diagnostika nic neukazala filtre vymenene
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: vypina valec crdi

Příspěvek od FORD »

Svítí ti oranž kontr. check engine?
Pokud to bylo připojeno na dobrou diagnostiku a dělal to zkušený v oboru tak musí někde poznat odchylku...
Pokud jsi si jistý,že to před opravou nedělalo tak jim to tam odvez a reklamuj problém-to je jediná rozumná rada!!!
Otázka je,kdo a jak provedl opravu vysok.tlak čerpadla...
Vyměnit sadu těsnění dokáže lepší kutil ale tím to většinou končí a do 5000km je další problém na cestě....
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
dzurky88
Příspěvky: 4
Registrován: 13 pro 2010, 08:23
Bydliště: Košice Slovensko

Re: vypina valec crdi

Příspěvek od dzurky88 »

Zdravim kontrolka mi nesvietila a diagnostika nic neukazala cerpadlo mi robil manik co ma vybavenie a vsetko preskusal bolo o.k nemoze byt ze sa niekde este doladuje cerpadlo?
FORD
**
Příspěvky: 388
Registrován: 09 čer 2011, 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: vypina valec crdi

Příspěvek od FORD »

Cerpadlo se doladit nedá,má to svoji polohu a hotovo.Toto čerpadlo vytváří jen tlak v zásobníku,dávkování kdy a kolik zajištují jen vstřikovače,které ovládá řídící jednotka.
Pokud ti dělal pc diagnostiku dobrý mechanik tak by poznal podle jednotlivých čidel jestli je čerpadlo v pořádku nebo ne...
Stav střikovačů se na diagnostice dá taky přesně určit.
Pokud ti to před opravou nedělalo tak je něco s čerpadlem a pokud je o.k tak se dostala nějaká špína do zásobníku a potom do nějakého vstřikovače-zajed do diesel servisu,nejlepší je Bosch a nech udělat prohlídku.
Tucson 2.0 crdi Elegance 2006,Ford Escort 1.6 GT 1998.
hoki
*
Příspěvky: 63
Registrován: 24 zář 2007, 23:20

intenzivní zvuk nasávaného/foukaného vzduchu při zátěži moto

Příspěvek od hoki »

Po přidání na dvojku ozval takový divný zvuk, jakoby se protočil "setrvačník u hračky", nebo jako když se "přepočítají zuby na spojce při špatném zařazení" a od té doby se při pořádném přidání od cca 2000 otáček ozve velmi intenzivní zvuk vzduchu (jakoby něco foukalo ven, nebo naopak přisávalo). Garážmistr zkontroloval všechny hadice a prý nejsou ani vypadlé, ani nemají díru, hadice od turba při natlakování správně "ztvrdne", takže vyslovil hypotézu, že by to mohl být filtr intercooleru (prý se při poslechu na levé přední straně to tak zdá).

Poradí někdo co zkontrolovat, případně odkud začít hledat závadu, případně na co se zaměřit při diagnostice (jsem schopný nějaké hodnoty naměřit sám, případně mohu na diagnostiku, když budu vědět co hledáme)?

PS: může s tím souviset to, že se mi loučí spojka? Ač nejsem nejmladší a mám již leccos najeto (Tuscon je mé šesté auto), tak se mi podařilo zrušit spojku v 79tkm, která mi byla vyměněna v rámci záruky (zbývalo asi týden a 1tkm) a nyní začala zase klouzat (tak kolem 176 tkm), takže ač nejsem zrovna super řidič a auto rozhodně nešetřím, tak předpokládám, že v Tucsonu je spojka dost slabé místo (kromě Tucsonu jsem jí zatím nikdy nezrušil, ale předtím jsem měl samé benzíny). Vzhledem k tomu, že se mi zdá, že se spojka "zlepšila" (ale již před tímto problémem), tak může to souviset s tím zvukem a "foukáním" vzduchu? Např. že se tam něco utrhlo/zadřelo a tím spojka je OK, ale odešlo něco jiného?
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
johny82
*
Příspěvky: 57
Registrován: 21 říj 2012, 21:55

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od johny82 »

Zdravím ve spolek
obracím se na někoho zkušeného s otázkou, zjistil jsem že u kliky spolujezdce se mi asi utrhl ten plastový kryt přes zámek, když vezmu za kliku tak mi se mi odklápí i tento kryt, nevypadne, ale nelíbí se mi to, nevíte jek se to dá opravit popř jak kryt demontovat a nahradit novým? díky
hasto
Příspěvky: 7
Registrován: 17 led 2013, 17:43

Re: Pískání v mtorovém prostoru

Příspěvek od hasto »

HavlisOlda píše:Pískání v Motorovém prostoru

Zdravím všechny začínám být znepokojen při jízdě se z motoru ozývají divné zvuky jako setrvačník u malého autíčka.Zvuk je úměrný sešlápnutí plynovému pedálu a s ním se zvyšuje nevím zatím co by ho mohlo dělat ale nejvíc je slyšet po startu a následné jízdě při zahřátí sice ustupuje intensita ale nadále je slyšet, je uplně jedno jestli šlapu na plyn nebo jedu ekonomicky znepokojuje mě to a tak se ptám jestli někdo má stejné zkušenosti.Díky za každý tip nebo názor.
Mám podobný problé, vymenil som remeň aj kladku aj vodnú pumpu, v tom to nie je, javí sa mi to skôr ako ložisko alternátora alebo kompresora klimatizácie. Mali ste niekto tento problém?.
Ďakujem za pomoc.
bedekr
Příspěvky: 2
Registrován: 15 říj 2013, 18:38

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Příspěvek od bedekr »

vlastním Hyundai Tuscon 2,0,r.v.2008 ujeto 50000 km, z toho 13000 km na LPG. Při kontrole ve značkové servisu mě sdělili, že mám tlak ve válcích 11 atm a minimum je 12,5 atm a na motoru se musí udělat hlava a ventily. Je to prý způsobeno jízdou na LPG. Přimazání motoru přitom funguje. Můžete mě osvětlit, že to je opravdu jízdou na LPG a jak se moškození motoru příště vyvarovat. Má někdo podobné zkušenosti? Díky za reakce.
Odpovědět

Zpět na „Tucson I“