Stránka 12 z 17

Re: Pískání v mtorovém prostoru

Napsal: 04 čer 2013, 11:44
od kanal
Ahoj. Mam podobnou zkusenost. Bude to neco kolem drazkoveho remenu- za behu, kdyz to piska, zkus na bezici remen a pridruzene remenice (alternator, servo, klima, kladky) strikat mazaci sprej, napr. WD a diagnostikovat pricinu piskani zmenou, pr. ustanim inkriminovaneho zvukoveho projevu. Pak vymen co je treba. Jeste muzes remen shodit a na volno zatocit remenicemi, jestli nedrou, ci nemaji vule prislusna loziska. Preventivne bych jiste vymenil remen a napinaci kladku, pr. vodici, ma-li vuli. Myslim, ze to bude pricina Tveho problemu.

Re: Pískání v mtorovém prostoru

Napsal: 04 čer 2013, 21:41
od Richard555
olej bych na řemen nestříkal, ale zkus na něj nastříkat vodu s mejdlem z takový tý flašky z rozstřikem- mlžením a pokud to ztichne je to ten řemen

Re: stržený šestihran na svíčce (16)

Napsal: 05 čer 2013, 18:59
od Mirek B
Tak se svíčka podařila povolit -objednal jsem si speciální ořech na stržené matky...tento jsem uřezal a navaŕil na originál svíčkový ořech a tím se to povolilo.
odkaz na hlavice:
http://www.dovavanik.cz/Opravy-zavitu-v ... de=&list=2

Check

Napsal: 12 čer 2013, 16:04
od Mirek B
Ahojte
svíčky a kabely ke svíčkám vyměněny ale dnes mi zase svítí check (ten se mi rozsvítil před tou výměnou svíček a na diagnostice to ukázalo sporadickou závadu zapalování 1 a 2 válce tak proto jsme začali výměnou svíček a kabelů....po výmazu závady jsem ujel doteď co se mi rozsvtil check cca 300km)
neví někdo prosím jestli má tucson 2.0 I benzín klasické víčko a palec rozdělovače-jestli to nemůže být tím ? taky se mi zdálo že se motor při volnoběhu nepravydelně chvěje-v porovnání s I30 kde se ani nehne -je to stejné při provozu na benzín i LPG (takže závadu na benzínových nebo plynových vstřicích bych vyloučil)- ale starty a jízda byla OK.
díky moc za rady
Mirek

Re: stržený šestihran na svíčce (16)

Napsal: 12 čer 2013, 19:18
od Richard555
Myslím že dnešní normální benzíny už nemají rozdělovač palec ... na 99,9% tam máš zapalovací modul který řídí přímo řídící jednotka, u Koreců většinou jsou jakoby 2 cívky, které pálí vždy současně, teda jiskra je vždy společně na dvou svíčkách válce nejspíš 1+4 a 2+3 ale směs na zapálení je jen v jednom z těch válců...... číslo válce je většinou na modulu nějak vyznačeno a počítá se to od strany rozvodů, tedy nejblíž k rozvodům je válec 1 a u spojky a převdovky válec 4

Re: stržený šestihran na svíčce (16)

Napsal: 12 čer 2013, 19:24
od 69pavel
nestudoval jsem dilenskou prirucku. to ze vyhodilo check tak napis presny kod zavady pak budeme chytrejsi, samozrejme ze musi mit diagnostiku ktera nacte veskere podstupne zavad, s obycejnou to nenactes takze bud do HYU na origo nebo takovou ktera to umi. enjoy

svítí check

Napsal: 13 čer 2013, 14:41
od Mirek B
tak po připojení obyčejné diagnostiky ELM 327 s NTB to vypsalo sporadickou závadu -čidlo klepání(check nešel přes NTB vymazat) a po napojení v servisu jim to NEvypsalo to čidlo klepání ale sporadickou závadu zapalování 1 a 2 válce a check vymazali a po určité době se znovu rozsvítil a na otázku čím to může být mi řekly že tam mám LPG a to že může dělat ten plyn- LPG tam mám cca 5 let 80tkm a check mi nesvítil ani jednou.Proto jsem jezdil od vymazání checku jen na benzín a kontrolka svítí znovu tak to plynem asi nebude-plynař mi předtím zrepasoval i plynové vstřiky a vyměnil filtry a říkal že to plynem není -teď se vymlouvá jeden na druhého že je to závada benzínu a servis Hyundai že je to plynem ale osobně si myslím že to plynem nebude. co prosím u těchto benzínových motorů odchází na zapalování co by mohlo způsobit tuto závadu (nechce se mě postupně měnit díly metodou pokus omyl)-nemůže to dělat i to čidlo klepání? tento motor se tuším dával i do sonaty a lantry.
díky za rady Mirek

vypina valec crdi

Napsal: 11 črc 2013, 23:22
od dzurky88
Zdravim vas pani neviem ci niekto vie poradit no zatial som tu nenasiel odpoved tak verim ze niekto poradi mam tucson 2008, 100kw 2wd za studena bezi v pohode ako ma ked sa zohreje a pridam mu cez 2000 otacok a zastavim na volnobeh ako keby vypol jeden valec s autom trasie. Ked vypnem motor a opat nastartujem ide zasa ako novy. Pred opravou vysokotlak cerpadla mi to nerobil tak uz neviem. diagnostika nic neukazala filtre vymenene

Re: vypina valec crdi

Napsal: 12 črc 2013, 18:29
od FORD
Svítí ti oranž kontr. check engine?
Pokud to bylo připojeno na dobrou diagnostiku a dělal to zkušený v oboru tak musí někde poznat odchylku...
Pokud jsi si jistý,že to před opravou nedělalo tak jim to tam odvez a reklamuj problém-to je jediná rozumná rada!!!
Otázka je,kdo a jak provedl opravu vysok.tlak čerpadla...
Vyměnit sadu těsnění dokáže lepší kutil ale tím to většinou končí a do 5000km je další problém na cestě....

Re: vypina valec crdi

Napsal: 13 črc 2013, 20:55
od dzurky88
Zdravim kontrolka mi nesvietila a diagnostika nic neukazala cerpadlo mi robil manik co ma vybavenie a vsetko preskusal bolo o.k nemoze byt ze sa niekde este doladuje cerpadlo?

Re: vypina valec crdi

Napsal: 19 črc 2013, 19:03
od FORD
Cerpadlo se doladit nedá,má to svoji polohu a hotovo.Toto čerpadlo vytváří jen tlak v zásobníku,dávkování kdy a kolik zajištují jen vstřikovače,které ovládá řídící jednotka.
Pokud ti dělal pc diagnostiku dobrý mechanik tak by poznal podle jednotlivých čidel jestli je čerpadlo v pořádku nebo ne...
Stav střikovačů se na diagnostice dá taky přesně určit.
Pokud ti to před opravou nedělalo tak je něco s čerpadlem a pokud je o.k tak se dostala nějaká špína do zásobníku a potom do nějakého vstřikovače-zajed do diesel servisu,nejlepší je Bosch a nech udělat prohlídku.

intenzivní zvuk nasávaného/foukaného vzduchu při zátěži moto

Napsal: 12 srp 2013, 19:59
od hoki
Po přidání na dvojku ozval takový divný zvuk, jakoby se protočil "setrvačník u hračky", nebo jako když se "přepočítají zuby na spojce při špatném zařazení" a od té doby se při pořádném přidání od cca 2000 otáček ozve velmi intenzivní zvuk vzduchu (jakoby něco foukalo ven, nebo naopak přisávalo). Garážmistr zkontroloval všechny hadice a prý nejsou ani vypadlé, ani nemají díru, hadice od turba při natlakování správně "ztvrdne", takže vyslovil hypotézu, že by to mohl být filtr intercooleru (prý se při poslechu na levé přední straně to tak zdá).

Poradí někdo co zkontrolovat, případně odkud začít hledat závadu, případně na co se zaměřit při diagnostice (jsem schopný nějaké hodnoty naměřit sám, případně mohu na diagnostiku, když budu vědět co hledáme)?

PS: může s tím souviset to, že se mi loučí spojka? Ač nejsem nejmladší a mám již leccos najeto (Tuscon je mé šesté auto), tak se mi podařilo zrušit spojku v 79tkm, která mi byla vyměněna v rámci záruky (zbývalo asi týden a 1tkm) a nyní začala zase klouzat (tak kolem 176 tkm), takže ač nejsem zrovna super řidič a auto rozhodně nešetřím, tak předpokládám, že v Tucsonu je spojka dost slabé místo (kromě Tucsonu jsem jí zatím nikdy nezrušil, ale předtím jsem měl samé benzíny). Vzhledem k tomu, že se mi zdá, že se spojka "zlepšila" (ale již před tímto problémem), tak může to souviset s tím zvukem a "foukáním" vzduchu? Např. že se tam něco utrhlo/zadřelo a tím spojka je OK, ale odešlo něco jiného?

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 02 zář 2013, 19:20
od johny82
Zdravím ve spolek
obracím se na někoho zkušeného s otázkou, zjistil jsem že u kliky spolujezdce se mi asi utrhl ten plastový kryt přes zámek, když vezmu za kliku tak mi se mi odklápí i tento kryt, nevypadne, ale nelíbí se mi to, nevíte jek se to dá opravit popř jak kryt demontovat a nahradit novým? díky

Re: Pískání v mtorovém prostoru

Napsal: 23 říj 2013, 10:33
od hasto
HavlisOlda píše:Pískání v Motorovém prostoru

Zdravím všechny začínám být znepokojen při jízdě se z motoru ozývají divné zvuky jako setrvačník u malého autíčka.Zvuk je úměrný sešlápnutí plynovému pedálu a s ním se zvyšuje nevím zatím co by ho mohlo dělat ale nejvíc je slyšet po startu a následné jízdě při zahřátí sice ustupuje intensita ale nadále je slyšet, je uplně jedno jestli šlapu na plyn nebo jedu ekonomicky znepokojuje mě to a tak se ptám jestli někdo má stejné zkušenosti.Díky za každý tip nebo názor.
Mám podobný problé, vymenil som remeň aj kladku aj vodnú pumpu, v tom to nie je, javí sa mi to skôr ako ložisko alternátora alebo kompresora klimatizácie. Mali ste niekto tento problém?.
Ďakujem za pomoc.

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 říj 2013, 18:52
od bedekr
vlastním Hyundai Tuscon 2,0,r.v.2008 ujeto 50000 km, z toho 13000 km na LPG. Při kontrole ve značkové servisu mě sdělili, že mám tlak ve válcích 11 atm a minimum je 12,5 atm a na motoru se musí udělat hlava a ventily. Je to prý způsobeno jízdou na LPG. Přimazání motoru přitom funguje. Můžete mě osvětlit, že to je opravdu jízdou na LPG a jak se moškození motoru příště vyvarovat. Má někdo podobné zkušenosti? Díky za reakce.