Elektromobilita pokec komplexně...

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Protože v těchto směrech rozhoduje už dávno pouze ideologie, chceš-li tak to nazvěme politika. Netahej do toho logiku, vědecké poznání, fyzikální zákony a už vůbec ne obyčejný selský rozum ](*,) ](*,) ](*,)
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Reklama
 

Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Parkování pro EL zdarma odhlasovali pražští zastupitelé zvolení obyvateli Prahy. Nikdo jim to nevnutil. Nevidím tudíž žádný problém to využívat, když takovou možnost nabízejí a nám to usnadní život. Až se jim to přestane líbit, tak si zase odhlasují zrušení. Jejich právo a jejich volba. Proto počkám do podzimních komunálních voleb, kdo s čím přijde.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Ta ideologie mi uniká. Dost lidi tady bojuje za vodík aniž by znalo jak se vyrábí, přepravuje a ze v aute na vodík jsou ty stejne fuj baterky jako v BEV. Další úžasný nápad jsou syntetická paliva, tam psali, ze na výrobu 1l je potřeba 20 kW elektriky. Pokud někdo říká, ze nemame dost elektriky do BEV, tak pro výrobu syntetických paliv jsme na tom asi 6x hůř.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
stefanpilat
**
Příspěvky: 494
Registrován: 11 úno 2020, 11:26

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od stefanpilat »

Souhlasím. Základní nevýhoda vodíku a všech syntetických paliv je ta, že k jejich výrobě je potřeba elektřina, kterou lze mnohem efektivněji využít přímo. Každá její tranformace (a nazpět v případě vodíku) s sebou nese nutné a podstatné ztráty. Slabinou jejího přímého využití je ale to, jak ji dostat do volně se pohybujícího objektu (auta, lodě, letadla). Současné akumulátory sice mají ještě k dokonalosti daleko, ale i tak jsou o míle dál, než ještě před pár lety. Syntetická paliva včetně vodíku mají ale přesto smysl pro uchování přebytků hlavně z obnovitelných zdrojů, které by jinak přišly vniveč. A mohou být nasazena tam, kde se užití akumulátoru z nějakých důvodů nehodí. Takže bych to úplně přes palubu neházel, i když z toho asi nikdy nebude mainstream.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 242
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Srandista »

Furt plati, ze je lepsie diverzifikovat pohony, a fakt nie na vsetko je vhodny cisto baterkovy pohon skrz hmotnost bateriek (ano, viem ze aj vo vodikovom [podobne ako v hybridnom] aute su treba baterky, ale nasobne menej ako u BEV).
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od JackK78 »

Ne každá země má hory nebo kopce, kde by se dali budovat přečerpávací elektrárny, které mají vysokou účinnost a životnost. Přitom jejich cena a kapacita je nesrovnatelná s cenou a kapacitou baterií. Takže ono má smysl ty přebytky transformovat do něčeho, co se dá rozumně nejen skladovat, ale třeba i rovnou použít.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Boryš
****
Příspěvky: 1089
Registrován: 30 bře 2019, 12:18

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Boryš »

Přímé využití elektřiny - všude dráty a faje na každém vehiklu? Nabíjení a vybíjení baterek neberu jako přímé vuyžití elektřiny.

Brzy určitě někdo přijde se systémem co se používal v říši dle J. M. Trosky...
Uživatelský avatar
oltcitak
****
Příspěvky: 1475
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od oltcitak »

Jj,bezdrôtový prenos a la Tesla.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
motorol
***
Příspěvky: 726
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od motorol »

Berte v potaz, ze každý pohon chce neco jiného, takze ideální je i jiný tvar karoserie atd. V automotive vse frčí na velké série, proto má vse od Fabie přes audi až po buggaty stejne kliky dveri, internetové světla a hromadu dalšího. I proto používá mercedes nejake motory Renaultu a tak dále. Jak uděláte tak velké série všeho možného, když budete mít rozdílné pohony - vodík, syntetika, elektrika. Proč se asi vypisuje konec spalovaku? Protože nikdo nechce táhnout dlouho souběžně ani dva typy pohonu, natož více.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Uživatelský avatar
Školník
**
Příspěvky: 154
Registrován: 02 úno 2018, 14:27
Bydliště: Cheb

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Školník »

Kdyby jste náhodou měli cestu kolem Pelhřimova, tak se zastavte na Elektrofest a třeba se i potkáme. Možná to někoho překvapí ale dojedu tam z Chebu na jedno nabití 8) :lol: :D
https://elektrofest.cz/
Přílohy
Elektrofest.png
Elektrofest.png (72.35 KiB) Zobrazeno 417 x
Hyundai Ioniq 5 Style, 160kW 4x2
ex Hyundai Tucson 1,7Crdi 85kW Trikolor stargazing blue
ex Citroën C-Elysée Shine 1,6 Vti 85kW
ex Škoda Roomster 1,6Tdi 77kW
ex Škoda Octavia 1,9Tdi 77kW
ex Kia Carens 2,0Crdi 103kW
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Mexican »

tam ano, nazpat uz ale nedojedes :D
to bude bitka na nabijackach v okoli po ukonceni :mrgreen:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od slabostka »

motorol píše: 09 čer 2022, 20:01 Berte v potaz, ze každý pohon chce neco jiného, takze ideální je i jiný tvar karoserie atd. V automotive vse frčí na velké série, proto má vse od Fabie přes audi až po buggaty stejne kliky dveri, internetové světla a hromadu dalšího. I proto používá mercedes nejake motory Renaultu a tak dále. Jak uděláte tak velké série všeho možného, když budete mít rozdílné pohony - vodík, syntetika, elektrika. Proč se asi vypisuje konec spalovaku? Protože nikdo nechce táhnout dlouho souběžně ani dva typy pohonu, natož více.
- moja laická predstava je že v tom problém nebude - spaľovák vyvinutý majú a elektromotor si jednoducho kúpia - to je voči spaľováku smiešne jednoduchá vec, baterky tiež kúpia takže im ostane to celé dať dokopy a vyvinúť soft - ten tiež kúpia. Takže čo im ostáva? Karoséria...
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od slabostka »

Mexican píše: 15 čer 2022, 15:24 tam ano, nazpat uz ale nedojedes :D
to bude bitka na nabijackach v okoli po ukonceni :mrgreen:
- no šak tam pritiahni za accentom jednu dve elektrocentrály a máš biznis :D/
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
sarin007
*****
Příspěvky: 2089
Registrován: 26 říj 2012, 11:32
Bydliště: Písek

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od sarin007 »

Školník píše: 15 čer 2022, 14:39 Kdyby jste náhodou měli cestu kolem Pelhřimova, tak se zastavte na Elektrofest a třeba se i potkáme. Možná to někoho překvapí ale dojedu tam z Chebu na jedno nabití 8) :lol: :D
https://elektrofest.cz/
Tak je to 290 km, to by byla ostuda, aby to auto za takový prachy nedalo. Škoda, že zpátky už to nedá.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi 136KW, A/T, Style Premium, barva Ara Blue +
Hyundai i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Style, barva červená

Hyundai Elantra Style Premium, 2011, světle modrá
Renault Scenic 1.9 dCi r.v. 2002
Peugeot 306 r.v. 1996
VW Golf I r.v. 1979
Georges
**
Příspěvky: 338
Registrován: 05 bře 2009, 15:16

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Příspěvek od Georges »

Jen taková úvaha. Kdyby všech 6 milionů našich aut bylo čistě elektrických, a nabíjeli jsme jen přes den, potřebovali bychom cca 3 GW elektřiny, což je asi jeden a půl Temelína. Pokud by jsme nabíjeli pouze přes noc, potřeba výkonu by se ztrojnásobila.
A ta donekonečna omílaná ekologie ?
Třeba Německo se po neuváženém rušení jaderných elektráren vrací k elektrárnám uhelným. Takže část elektřiny pro elektroauta stejně pochází z fosilních paliv.
Odpovědět

Zpět na „IONIQ“