Stránka 111 z 158

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 14:20
od Mr. HYUNDAI
Protože v těchto směrech rozhoduje už dávno pouze ideologie, chceš-li tak to nazvěme politika. Netahej do toho logiku, vědecké poznání, fyzikální zákony a už vůbec ne obyčejný selský rozum ](*,) ](*,) ](*,)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 14:36
od stefanpilat
Parkování pro EL zdarma odhlasovali pražští zastupitelé zvolení obyvateli Prahy. Nikdo jim to nevnutil. Nevidím tudíž žádný problém to využívat, když takovou možnost nabízejí a nám to usnadní život. Až se jim to přestane líbit, tak si zase odhlasují zrušení. Jejich právo a jejich volba. Proto počkám do podzimních komunálních voleb, kdo s čím přijde.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 14:46
od motorol
Ta ideologie mi uniká. Dost lidi tady bojuje za vodík aniž by znalo jak se vyrábí, přepravuje a ze v aute na vodík jsou ty stejne fuj baterky jako v BEV. Další úžasný nápad jsou syntetická paliva, tam psali, ze na výrobu 1l je potřeba 20 kW elektriky. Pokud někdo říká, ze nemame dost elektriky do BEV, tak pro výrobu syntetických paliv jsme na tom asi 6x hůř.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 15:09
od stefanpilat
Souhlasím. Základní nevýhoda vodíku a všech syntetických paliv je ta, že k jejich výrobě je potřeba elektřina, kterou lze mnohem efektivněji využít přímo. Každá její tranformace (a nazpět v případě vodíku) s sebou nese nutné a podstatné ztráty. Slabinou jejího přímého využití je ale to, jak ji dostat do volně se pohybujícího objektu (auta, lodě, letadla). Současné akumulátory sice mají ještě k dokonalosti daleko, ale i tak jsou o míle dál, než ještě před pár lety. Syntetická paliva včetně vodíku mají ale přesto smysl pro uchování přebytků hlavně z obnovitelných zdrojů, které by jinak přišly vniveč. A mohou být nasazena tam, kde se užití akumulátoru z nějakých důvodů nehodí. Takže bych to úplně přes palubu neházel, i když z toho asi nikdy nebude mainstream.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 15:23
od Srandista
Furt plati, ze je lepsie diverzifikovat pohony, a fakt nie na vsetko je vhodny cisto baterkovy pohon skrz hmotnost bateriek (ano, viem ze aj vo vodikovom [podobne ako v hybridnom] aute su treba baterky, ale nasobne menej ako u BEV).

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 16:56
od JackK78
Ne každá země má hory nebo kopce, kde by se dali budovat přečerpávací elektrárny, které mají vysokou účinnost a životnost. Přitom jejich cena a kapacita je nesrovnatelná s cenou a kapacitou baterií. Takže ono má smysl ty přebytky transformovat do něčeho, co se dá rozumně nejen skladovat, ale třeba i rovnou použít.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 19:14
od Boryš
Přímé využití elektřiny - všude dráty a faje na každém vehiklu? Nabíjení a vybíjení baterek neberu jako přímé vuyžití elektřiny.

Brzy určitě někdo přijde se systémem co se používal v říši dle J. M. Trosky...

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 19:56
od oltcitak
Jj,bezdrôtový prenos a la Tesla.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 09 čer 2022, 20:01
od motorol
Berte v potaz, ze každý pohon chce neco jiného, takze ideální je i jiný tvar karoserie atd. V automotive vse frčí na velké série, proto má vse od Fabie přes audi až po buggaty stejne kliky dveri, internetové světla a hromadu dalšího. I proto používá mercedes nejake motory Renaultu a tak dále. Jak uděláte tak velké série všeho možného, když budete mít rozdílné pohony - vodík, syntetika, elektrika. Proč se asi vypisuje konec spalovaku? Protože nikdo nechce táhnout dlouho souběžně ani dva typy pohonu, natož více.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 15 čer 2022, 14:39
od Školník
Kdyby jste náhodou měli cestu kolem Pelhřimova, tak se zastavte na Elektrofest a třeba se i potkáme. Možná to někoho překvapí ale dojedu tam z Chebu na jedno nabití 8) :lol: :D
https://elektrofest.cz/

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 15 čer 2022, 15:24
od Mexican
tam ano, nazpat uz ale nedojedes :D
to bude bitka na nabijackach v okoli po ukonceni :mrgreen:

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 15 čer 2022, 15:57
od slabostka
motorol píše: 09 čer 2022, 20:01 Berte v potaz, ze každý pohon chce neco jiného, takze ideální je i jiný tvar karoserie atd. V automotive vse frčí na velké série, proto má vse od Fabie přes audi až po buggaty stejne kliky dveri, internetové světla a hromadu dalšího. I proto používá mercedes nejake motory Renaultu a tak dále. Jak uděláte tak velké série všeho možného, když budete mít rozdílné pohony - vodík, syntetika, elektrika. Proč se asi vypisuje konec spalovaku? Protože nikdo nechce táhnout dlouho souběžně ani dva typy pohonu, natož více.
- moja laická predstava je že v tom problém nebude - spaľovák vyvinutý majú a elektromotor si jednoducho kúpia - to je voči spaľováku smiešne jednoduchá vec, baterky tiež kúpia takže im ostane to celé dať dokopy a vyvinúť soft - ten tiež kúpia. Takže čo im ostáva? Karoséria...

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 15 čer 2022, 15:58
od slabostka
Mexican píše: 15 čer 2022, 15:24 tam ano, nazpat uz ale nedojedes :D
to bude bitka na nabijackach v okoli po ukonceni :mrgreen:
- no šak tam pritiahni za accentom jednu dve elektrocentrály a máš biznis :D/

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 17 čer 2022, 07:58
od sarin007
Školník píše: 15 čer 2022, 14:39 Kdyby jste náhodou měli cestu kolem Pelhřimova, tak se zastavte na Elektrofest a třeba se i potkáme. Možná to někoho překvapí ale dojedu tam z Chebu na jedno nabití 8) :lol: :D
https://elektrofest.cz/
Tak je to 290 km, to by byla ostuda, aby to auto za takový prachy nedalo. Škoda, že zpátky už to nedá.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 18 čer 2022, 08:56
od Georges
Jen taková úvaha. Kdyby všech 6 milionů našich aut bylo čistě elektrických, a nabíjeli jsme jen přes den, potřebovali bychom cca 3 GW elektřiny, což je asi jeden a půl Temelína. Pokud by jsme nabíjeli pouze přes noc, potřeba výkonu by se ztrojnásobila.
A ta donekonečna omílaná ekologie ?
Třeba Německo se po neuváženém rušení jaderných elektráren vrací k elektrárnám uhelným. Takže část elektřiny pro elektroauta stejně pochází z fosilních paliv.