LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

neodpověděls, jako vždycky [-X
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Reklama
 

karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

severtom píše:... Za mě: naposledy toto úterý Tropical Islands, většinu německé dálnice je omezení na 120, polská dálnice taktéž, pokud není omezená na 110 :) kdybych chtěl jezdit 150, koupím si nafťák, který tolik nežere, nebo počkám na 6kvalt.
Je pravda, ze treba na ty dalnici od Drazdan je na dost mistech 120. Taky je pravda ze je temer az do Berlina dvouprouda. Me se na ni pohodlne pod 120 nejede, jinak porad klickuju a predjizdim nakladaky v pravym pruhu. Na jinych dalnicich (A4, A9) je to o nicem jinym.

Navic mam vetsinou plny auto takze, tech 130 uz lezi nad 4000tis otacek. Prijde mi to docela dost, sedel sem v Golfu 1,4 a Rapidu 1,2 s turbem, oba 5-ti stupnovou prevodovku a 130 to jelo o 1000 otacek min.

Myslim ze melo byt od Hyundai zodpovedne upozornit na skutecnost, ze diky nastaveni motoru a charakteristice LPG pohonu je to na dalnici provoz nevhodny. Kdyz sme to tam nechali davat, tak sme slyseli akorat jak "nic neni problem".

Of topic: Co Tropical Islands ? Chteli sme tam jet, ale po precteni reakci lidi na internetu sme to zavrhli. Ze pry za ty penize nic moc.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

1. to je problém H, že lže a krade, já nemám jiných slov pro bombastickou reklamu a pak jdeš na salon, kde má být tvé vybrané auto za cenu X a v reálu ti řeknou "lžou všechny firmy, píšou na net o 10 míň, aby podstřelili konkurenci, a pak si auto buď koupíte nebo jdete domů". Dále "svolávačky" - nošodrát - neumí udělat i když mají... za náhradní klíč chtějí 3500, pak 2, pak si ho necháš udělat bez čekání za půlku...
Ohledně LPG, své systémy prostě H mění a testuje na lidech - to je nepřijatelné. Dále jsem na primárně motorářské akci oslovil člověka, který tam přijel Hi30 s obřím nápisem - NÁHRADNÍ VOZIDLO. Zeptal jsem se na důvod a ten byl, že jedno z asi 10 aut flotily toho člověka nejelo, žralo... příčinou byla záměna ŘJ motorů 1.6 a 1.6 ve výrobním závodu :-)
Proto mám Magic, nikdy nebyl problém, nikdy nebylo potřeba nic ladit. Žere to málo, motor má 75000 km, z toho 70 na LPG po celé Evropě od SP po UA, od IRL/GB přes DK, PL po MNE/Albánii - nikdy a nikde nebyl problém.
2. ohledně T.I. - byl jsem víckrát, na moto, autem, sám, ne sám, na den, na víc dnů... a pokud jsi tam v týdnu, bez návalu, tak je to prima. Nad hlavou létají ptáci, v noci tě budí pávi... prales voní, sauny rovněž. Solidní zábava
3. ten třípísmenko, který se stále vnucuje - nečtu jeho hemty, necítím potřebu reagovat na výplody.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

:-) ty seš fakt marnej :-)
severtom píše: před koncem výjezdu prudších kopců to dělám a na dálnici také... nemusíš to dělat, ale můžeš a auto ti poděkuje. Každý ať si to přebere, jak chce, někdo se k motoru chovat umí, jiný ne.
tato odpověď kterou si napsal zhruba před 20ti listy je krapet jiná jak toto
severtom píše:...
Před vrcholem kopce přepínám na benál, když jedu se 4 lidmi, 1000 km za den a dálnice má přes 40 C :-) ty mudrlante.
seremtome; sereš si prostě do huby :-k :-k

a přitom fakt kopu za stejnej tým, (jako ty) jenom prostě na rozdíl od tebe tomu autu nevěřím, a proto bohužel chci držet záruku na auto jako celek
odcituji se, to je pak totiž pořád dokola
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Dobrý den čtenářům těchto stránek !
Před rokem jsem zde uveřejnil obsažný příspěvek o mých dobrých zkušenostech s LPG. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 67#p392167 Odezvy byly i pesimistické a varující. Bohužel, nyní musím přiznat, že pesimisté měli pravdu. Máme i 30 CW, model 2011, 1.6 CVVT, šestikvalt. Motor od Kia Motors Slovakia typ G4FC. A musím říci, že tento motor není na provoz s LPG vhodný. Zkrátka – nevydrží ! Nyní podrobněji. Byl to, myslím, jeden z prvních 1.6 motorů přestavovaných ve značkovém servisu v Butovicích. Musel jsem si počkat, až budou oficielně k přestavbám certifikováni. Auto mělo tehdy najeto 7500km. Spokojenost panovala až do cca 33000km, kdy, maje na mysli varování z fóra, jsem konečně přistoupil ke změření kompresních tlaků ve válcích. Následoval šok ! Místo 12 kg/cm2 (atmosfér, barů) jsem naměřil v jednotlivých válcích 7.0, 7.5, 8.5 a 8,7 barů! Protože auto nehoním, snížení výkonu jsem ani nepozoroval. Přichází plíživě pomalu a kdo nemá porovnání nebo nějakou zkušební trať, těžko úbytek výkonu pozná. Jen při jízdě s naloženým vozejkem, se mi zdálo, že to akceleruje trochu méně. Auto v záruce – tak samozřejmě servis. Ventilovou vůli mi seřídili, vyměnili 12ks zdvihátek (ze 16ti na motoru). Naštěstí se to stihlo ještě dříve, než se ventily stačily podpálit. Hlavu nesundávali . Viděl jsem graf měření laků. Měření prováděli se zalitím oleje na písty, aby vyloučili netěsnost pístu a válce. Ve všech válcích dosáhli 12ti barů. Já měřím při max. provozní teplotě na hluboce prohřátém motoru po sepnutí ventilátoru chladiče. A zde chci upozornit na neštěstí těchto motorů – zdvihátka (hrníčky, kalíšky). Na zdvihátko shora tlačí vačka, svým vnitřním dnem samo tlačí na ventil, učiní v hlavě tolik pohybů jako samotný ventil. Sílou, tloušťkou dna zdvihátka se seřizuje ventilová vůle. Zdvihátka se dodávají se sílou dna 3 až 3.6mm. Takže možnost seřiditelného zaklepání ventilu je pouhých 0.6mm. A to v servisu tvrdili, že i na novém motoru může být již síla třeba 3.3mm, proto potom zbývá možnost regulace jen 0.3mm !!! Zde nepřipouštím nějaké svépomocné způsoby, jak si pomoci ! Manuál je také nepřipouští. Když se mi na Felicii zaklepaly a to jen sací ventily za 40 000km o 0.15mm, žádný problém. Seřídím vůli šroubkem a klidně je nechám zaklepat třeba o 1 až 2 mm a auto stále jezdí, bez ztráty výkonu, bez přisávání benzinu nebo přimazávání. Na Hyundai nejsou „hydroštely“, seřizovací šroubky ani výměnné podložky. Musíte měnit celá zdvihátka. Jedno stojí cca 600Kč a máte jich tam 12ks ! Jak zde někdo napsal, je to nejzoufalejší způsob seřízení ventilové vůle, jaký je používán! Nutno říci, že v této zoufalosti, Hyundai není jediný, který tohoto seřizování používá. Nejlepší na tom je, že zatímco já jsem ještě stihl v srpnu loňského roku seřízení vůle ventilů zdarma, v záruce, letošní rok Hyundai přesunul zdvihátka do kategorie „spotřební materiál“, takže si je zákazník platí již v záruce!!! (Info ze servisu Butovice) K přisávání benzinu : Na prvních instalacích se nastavovalo jen nějaké minimální přisávání, což vedlo k masivnímu zaklepávání ventilů. Pak bylo , nevím od kdy nastavováno 20ti % přisávání. Domnívám se, že mé zaklepání bylo způsobeno dvěma lety jízdy na malém přisávání. Až na mé pochybnosti o přisávání mi bylo seřízeno na cca 20% na všech režimech včetně volnoběhu. (Měřil jsem povelové napětí přivedené na benzinový vstřikovač v různých režimech LPG a porovnával s čistě benzinovým provozem v podobných režimech práce motoru.) Ani to však zcela nezabrání zaklepávání. Když mě byly seřízeny ventily, po několika tisících km jsem ze zvědavosti opět změřil kompresi. Byla celkem vyrovnaná, v každém válci nějakou desetinu nad 10 barů. (Mělo by být ale 12 barů!) Proto se domnívám, že i těsnost dílů válec, píst, kroužky zaznamenala na pohon LPG újmu. Ještě mám jedno zjištění: Když měřím kompresi na hluboce prohřátém motoru, je na každém válci o zhruba 0.7 až 0.8 barů nižší tlak, než když jsem před tím válec nechal „vydýchat“ – ochladit asi 10ti až 15ti vteřinovým protáčením na startér s vymontovanou svíčkou. Proto soudím, že samotná ventilová vůle je již od výrobce pro pohon LPG špatně určena a že ventily ne zcela sedí, uzavírají. (Uvádí se, že při provozu na LPG je teplota spalin o 100 stupňů vyšší.) Když to diskutuji v servisu, řeknou mi, že jim to výrobce nezaplatí, že musím mít jasnou závadu, a že mi auto jezdí a ať tedy jezdím, že mám záruku! Když jsem byl v srpnu na seřízení ventilů, ptal jsem se na možnost přimazávání. Řekli mi, že byly dělány zkoušky na dvou stejných motorech, s přimazáváním a bez něj a že nebyly zaznamenány žádné rozdíly mezi opotřebením ventilů těchto motorů ! V lednu při LPG prohlídce mě téměř prosili, abych si nechal namontovat přimazávání, že hodně najezdím (asi 45 000Km za 3 roky), že to bude Hyundai zohledňovat při řešení případných závad. Když by byl Hyundai seriozní, přiznal by, že se mu akce LPG nezdařila, že motory na to nemají a na své náklady by přimazávání instaloval. Když jsem to vše v servisu řekl, omlouvali se, že výrobce naráz změnil názor. Chápu je, musí postupovat podle nařízení shora a musí být ekonomicky výděleční. Nyní tedy testuji přimazávání a jsem zvědav, jaká bude komprese po chystané dálniční dovolené. Pak budu řešit otázku, zda LPG zcela nevymontovat.

Celý tento postup Hyundaie, který nechal montovat LPG do motorů a dělal si z toho obchodní trhák, aniž by měl vyzkoušeno na několika motorech, co to udělá, považuji za nemravnou a trestuhodnou školáckou nezodpovědnost.

Celý tento stav, včetně platby za zdvihátka, by byl asi hodný právnického řešení ! Instalací přimazávání potřebují odvrátit ze záruční doby možný kolaps řady motorů. Ty pak ve většině případů kleknou po záruční době a to již oni platit nebudou !
Ač na LPG jezdíme téměř 20 let, bez jediné závady, zde je to pořádné šlápnutí do … .
Ještě několik informací, které se mi podařilo zjistit: ventily se při provozu na benzin seřizují po nájezdu 100 000km a v servisu říkali, že vydrží. Při provozu na LPG po 40 000km. Oficielní zástavba LPG ve značkových servisech byla zrušena někdy v květnu minulého roku. LPG lze objednat jen s novým vozem, kdy je motoru namontována odolnější hlava a to jen na objem 1.4l.
Ještě ceny : Výměna sedla ventilu za odolné vůči LPG cca 800Kč Nový ventil cca 600Kč Nová hlava cca 70 500Kč jen za materiál
Tak tohle asi opravdu nebude to pravé, jahodové! O nějaké úspoře asi těžko mluvit !
Všechny, kteří dočetli až sem, zdraví Honza.
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

tak, teď ještě seremtom s jeho zástavbou a že jemu se to stát nemůže protože on do servisu nejezdí (nenechá přece na sobě zkoušet :hyu: praktiky) a máme to komplet
honzo díky :-k :-k :-k jenom nevím, jak s tou informací naložit :-k :-k :-k
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Honzzo! To je teda čtení jako dlouhý parte! Až mě běhá LPG a Fleš Lube po zádech. Kde jsi koupil tlakoměřič se závitem na naše svíčky? Jsem moc zvědav kolik natlakuji po 95 tisících km na LPG :D
Díky za perfektní text s řadou technických vysvětlení kolem ventilů. Doufejme že se Hyundai k problému postaví čelem a dotčeným majitelům bude měnit celé motory za nové. Jako je to běžné u konkurence třeba u škodofky.
Říkáš přístřik nemá vliv? A co měření TUV a podobné dokazující u našeho motoru KIA 1,6 CVVT účinnost?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

severtom se jen směje, 76500 km a no problemo
ozve se, až/když se motor podělá
rozhodně nebude dávat H servisu 10 000 za vyndání a "opravu" motoru, když si za 10 000 může dopřát neojetý motor
že by H komukoli měnil motor na kulanci - o tom si nechte zdát
hezké sny
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj !
Koupil jsem si cejchovaný manometr do 16 barů, s burdonovýn perem, průměr asi 10cm, takže dost přesný k odečtení. Obětoval jsem jednu starou svíčku, vydlabal keramiku a střední elektrodu, vyvrtal prostrědek na vhodný průměr pro zacínování mosazného těla ventilku (moto, cyklo, co se najde). Pak již jen zašroubovat ventilek a drží mi to napumpovaný tlak. Na druhou stranu těla původní svíčky navařit šroubení, na to tlakovou hadičku a vlastní manometr. A místo kovového těsnicího kroužku svíčky stačí vhodný gumový "o" kroužek. Pak měřák utahuji jen přiměřeně rukou. Měřič kompresního tlaku je nabízen i v internetových obchodech, tuším, že kolem 1500Kč, ale protože jsem nevěděl zda mi bude pasovat závit a spěchal jsem, spáchal jsem to, jak uvedeno.
Přivstřikování benzinu - Změřil jsem si ventilovou vůli po seřízení ze servisu a pak už nevím, za kolik tisíc km, po dovolené v Alpách. Několik ventilů se i při 20% přívstřiku zaklepalo kolem 5ti stovek.
Myslím, že to Hyundai také zjistil, jinak by původně zavrhované přimazávání tak nevnucoval. Zdraví Honza.
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ahojte,

dneska sem dal auto na Harfu aby mi tam dali ten VAP Saver, zitra s tim zase letim do Berlina. Upozornovali me, ze kdyz budou oni (Neptun Harfa) zasahovat do serizeni privstirku benzinu, tak tim muzu prijit od zaruku. Takze holt jeste proleti benzin za 30€ vejfukem a za tri tydny si zase dam Praha - Berlin a az pujdu na Sporilov nechat prezout gumy, necham si nastavit ten privstrik od 4000 otacek primo u nich.

To co tady psal Honza je celkem mazec, ja ted premyslim, jestli tedy taky nemam nechat udelat za ty tri tydny nejakou proverku. Mam totiz zcela subjektivni pocit, ze to auto trochu zlenivelo :twisted: Jenze co s tim ? Zacvakam zase ze svyho nejaky mereni, pripadne mi dokonce nauctuji tisice za nejaky zdvihatka ...

Spis nez to tak celou vec sepisu, prilozim ty krasne dopisy z AP a poslu to na DASku, at se mi k tomu vyjadri. Taky totiz nepocitam s tim, ze Hyundai bude buhvijak vstricny a kulantni, jestli to ten motor neda.
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj Karlitosi !
Nevím, jakých vlastností jsou materiály na sedlech a ventilech u našich aut. Asi zde budou rozdíly v kvalitě a tedy chování těch dvou komponentů - ventil /sedlo na různých motorech, možná i na různých výrobních "várkách" motorů (šaržích) nebo jak se tomu říká.
Ale většinou, když ventil nezavírá, nedosedá do sedla, po nějakém čase dojde k "podpálení" ventilu. Tedy většinou výfukového. Na talířku ventilu nebo i na sedle se do hloubky vypálí cestičky, kterými utíká tlak z válce i při zavřeném ventilu. Ten stav se pak neustále zhoršuje. To je pak na přefrézování sedla, přebroušení ventilu nebo jeho výměnu. A protože ventilová vůle jde seřídit jen o šest desetin
nějaké přebroušení už asi nebude možné. Pak bude muset hlava dolů. Sám se divím, když jsem měl tak nízkou kompresi, že nedošlo k podpálení ventilů. Hlavu mi ale nesundavali, to bych poznal. Mám podezření, že k tlaku 12-ti barů přispěla i zamaštěná sedla a ventily, jak nalili před měřením do válce olej. Nedovírající sací ventil je také nebezpečný - žhavé plyny si pak mohou najít cestu do sacího potrubí.
Já bych auto do servisu dal, s tím, že to nějak netáhne a že chci změřit kompresi. Zdraví Honza.
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Honzzo - perfektní popis, výroba měřáku, vše.
"hlava bude muset dolů" - to při zabroušení ventilů přece vždy. Také ji budeš muset srovnat, nové těsnění, když budeš zabrušovat ventily a sedla, tak vyměníš i gufírka... to se absolutně nevyplatí.

Osobně počítám s tím, že žádné dnešní auto nenakroutí na motoru o moc víc než 200 000 km. A pak, pokud ne dřív, se začne sypat elektronika, přestanou se zavírat/otvírat dveře atd. atd. Vždyť kolik lidí tady už psalo o chybách tempomatu, teď přibývají hlášky typu "šmejdský kabelový svazek, prodřel se".

Auta jsou spotřebák - pokud řešíte 5 let záruku, tak asi trochu počítáte s tím, že jste si koupili šmejd, ne? Pro mě je tedy auto spotřebák a příští si nejspíš ani nekoupím - když ho rodina už nebude potřebovat. Stačí mi motorka a letadlo.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Já se omlouvám myšlenka dobrá ale napsal jsem chybně přívstřik a myslel jsem gaslube, flash lube, JLM a podobný mazací olejíčky. Na ty je měření od TÜW. (třeba na http://www.gaslube.cz)Přístřik ten je těžko říct jak moc funkční.....asi dle mého názoru jen marketingovej tah a vedlejší produkt jednotek pro tsi motory. Jo díky za popis tlakoměru. Je to ono?:

http://www.topeni123.cz/manometr-rf-50- ... vym-perem/


.....

Kontrolní měření po 100.000 km
13.10.2012 19:41

Stav tachometru při měření 101497km
Počet motohodin na LPG 1520 hodin a 57 minut (kumulativně od počátku testu)
Počet motohodin na benzín 107 hodin a 3 minut
Teplota hlavy válců při měření ventilových vůlí 58°C
Měření potvrdilo stabilní hodnoty ventilových vůlí.

Po ujetí 100.000km na lpg jsou ventilové vůle motoru vozidla KIA Ceed 2.0i 16V stále nezměněny a zůstávají stabilizovány na své ideální hodnotě. Měřením nezávislého institutu TÜV Nord v Hanoveru byl tento stav nevyvratitelně potvrzen.

Více zde: http://www.gaslube.cz/news/kontrolni-me ... 00-000-km/
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ahoj Honzo a ostatni,

ja porad premyslim o tom servisu. Nerekl bych ze auto "netahne", jen me treba prekvapilo, ze v kopeckach v Ceckem Stredohori (objizdka na D8) mi to plne nalozeny na trojku malem nejelo. Treba je to naprosto subjektivni.

Kazdopadne jedine opravdove reseni toho, ze LPG nici motor (za predpokladu ze to tak je) je stejne vymena hlavy za tu, co na to ted monutji z vyroby. Kdyz to ted dam do servisu na zmereni komprese a zjisti ze je to na "dobre ceste" podpalit ventily tak co ?

Zacvakam servis a oni tam pak budou maximalne delat nejakou magii, ktera oddali neodvratne. A jeste mi nauctuji "spotrebni material" a buhvico jeste.

Zaruku mam do pristiho podzimu a do te doby chci, aby auto fungovalo jak ma za predpokladu, ze dodrzuju zarucni podminky. Tedy jezdim do toho jejich servisu, nejelu do nadrze co tam nepatri (E10, hopzinky), nejezdim s tim po tankodromu ... proste pouzivam vozidlo zpusobem na ktery "bylo stavene" a jestli to auto neda, nemel by to byt muj problem.
mmv
*****
Příspěvky: 1702
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

to karlitos: je mi divný, že by se mělo za tento materiál v záruce platit, to by pak neměnili v garanci na tom autě nic [-X (tlumiče, tyčky, brzdy ramena) #-o
to airwaves: než to začneš vyrábět... todle je k mání za 599,-
kompresiometr.jpg
kompresiometr.jpg (46.37 KiB) Zobrazeno 2114 x
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“