Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

Podarilo sa niekomu prísť na to, prečo to žere ten olej? Sú to teda zapečené stieracie krúžky alebo niečo iné?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Reklama
 

johny_r
**
Příspěvky: 162
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

Nic jiného bych v tom nehledal. První dekarbonizace dost výrazně pomohla. Tak půl roku to žralo tak litr na 8-10000 místo litru na 2000. Pak se spotřeba oleje opět postupně zhoršila a další dekarbonizace po roce už nepomohla.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9006
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Koľko máš najazdené?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
johny_r
**
Příspěvky: 162
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

184k
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9006
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Slušné,asi bude treba mechanický očistiť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
harvi
**
Příspěvky: 374
Registrován: 17 dub 2016, 09:17

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od harvi »

Má niekto foto krúžkov ak to čistil alebo menil? Príde mi to, že sa to deje pomerne často, otázka je či vždy, potom by som čakal oveľa viac príspevkov na túto tému. Na druhú stranu, prečo sa to deje ak tak, ak sa do paliva používa aditivum, napr. Vif a olej sa mení častejšie ako je predpísané, povedzme od začiatku 10-15tkm. Nejde tomu nejako zabrániť a je to isté všetkých gdi?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
johny_r
**
Příspěvky: 162
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

idam.i píše: 02 srp 2023, 18:50 Slušné,asi bude treba mechanický očistiť.
Jenže takové přetěsnění motoru je ekonomicky nesmysl. Tam se pod 40 000 podle mých informací nedostanu.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5099
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od petzl62 »

Promiň, ale pokud to trochu sleduješ, tak je ekonomický nesmysl provozovat tento motor po nájezdu 130tis. a dál...
Bohužel :-k :cry:
A můžeš dělat co chceš #-o
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,68 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 36500 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9006
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od idam.i »

Ceny nepoznám,ja som predal GDI pri 120000km.
https://www.topspeed.sk/poradna/najucin ... chmi/18326
Skús pohľadať.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Nepliest ventily vs kruzky ci spotrebu oleja bez znamej priciny. Bohuzial moderny motor vyzaduje zasadne zmenit pristup k oleju palivu a sposobu uzivania auta. Inak je tu riziko ze dobry pocit z lacnej kupy nahradi pocit iny.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
johny_r
**
Příspěvky: 162
Registrován: 29 lis 2013, 11:50

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od johny_r »

Nemůžu úplně souhlasit s tím, že provozovat ten motor po 130k je ekonomický nesmysl. Můj má přes 180k a kromě toho, že žere olej (což v nějaké nadměrné míře reálně začalo až tak ve 150k), nebyl s ním zatím jediný problém. První dekarbonizace mu dost pomohla a kromě toho, že do něj občas doleju olej, který stojí ve srovnání s náklady na benzín pár korun, nevidím důvod, proč nejezdit vesele dál. Auto má 9 let, jeho prodejní cena je vzhledem k ceně nějakého nového auta zanedbatelná, takže žádný důvod k prodeji a jezdí zatím naprosto spolehlivě.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

Ono pokial je spotreba oleja v nejakej slusnej miere da sa s tym zit. Akprechadza emisie tak ok. Problem nastane ked spotreba oleja prograsivne stupa alebo sa zabudne dolievat.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
motorol
***
Příspěvky: 729
Registrován: 20 srp 2016, 20:37

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od motorol »

Pokud kupci čtou forum, tak jsem rad za MPI. Ono dolévaní je o zvyku, zásobách a nezapominani. Jen je pak problém, když se spotřeba oleje náhle zvýší a člověk nestihne zareagovat…
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Tommy123az
Příspěvky: 8
Registrován: 06 srp 2023, 09:33

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Tommy123az »

Zdravím ostatní diskutující,

Mám I30 1.6GDI 99kW 2016. Koupeno úplně nové s 0km a servisováno v autorizáku každý rok (Auto Pokorný Brno). Resp. nikdy jsem neměl problém s ubývajícím olejem, ryska sice po roce nebyla úplně na stejném místě, ale vydrželo to nad nejnižší hladinou až do loňského roku, kdy jsem po půl roce od poslední návštěvy musel dolévat a to už dělám pořád. V servisu mi řekli, že to může být zakarbonovaný motor, dali tam nějakou tekutinu na vyčištění, ale asi to nepomohlo vůbec.

Výměny oleje v těchto intervalech a vždy olej Total QUARZ Energy 5W-30
4/2017 najeto 8102km
4/2018 najeto 16198km
4/2019 najeto 32393km
4/2020 najeto 48490km
4/2021 najeto 64094km
4/2022 najeto 83064m (11/2022 jsem poprvé zjistil že ryska je pod limitem a začal pravidelně dolévat olej)
4/2023 najeto 99197km (provedena dekarbonizace v Auto Pokorný, dle papírů použili BG109+BG115 MOA 375ml)

Tak dekarbonizace dle servisu probíhala tak, že se do oleje nalije ta tekutina, pustí motor na nějaké otáčky na volnoběh a po nějaké době celé vypustí.

Do toho letošního servisu jsem to sledoval a bralo tak 1.7dcl/1000km, teď jsem ujel 5832km a musel jsem dolít už 2l, tj. jsem tak 1l/3000km a to se mi zdá vážně hodně, i když v manuálu je 1l/1000km ok, ale i v servisu řekli že to je hodně a mělo by to být tak do 1l/5000km. Myslím že s výměnou oleje sem víc udělat nemohl, resp. kontroloval jsem vždy že ho vyměnili, olej je na měrce do měsíce černý a po výměně v servisu vždy čistý, hustý a průhledný. Tj. výměna po nějakých 16tisících a vždy po roce tj. podle doporučení výrobce.

Otázkou je jestli to může dělat kvalita paliva? První dva roky jsem bral na OMV, pak jsem bral na Tank Ono a poslední 2 roky od Silmetu (vždy jen obyčejný natural 95). Od roku 2018 jsem tam začal dával VIF (každé druhé natankování) a od roku 2021 s každým natankování (i když někdy jsem zapomněl). Po té poslední prohlídce 4/2023 jsem tam VIF přestal dával, říkal jsem si jestli to nemůže zhoršovat to, ale bere to víc takže asi ne. Teď budu brát na Eurooil 95+VIF nebo na benzině Efecta 95, ale asi to tomu motoru už nepomůže...

Čtu si diskuzi ohledně karbonu a chtěl bych se zeptat jaké jsou rady a co s tím? Někdo v diskuzi zmiňoval že je dobrá dekarbonizace vodíkovou paralyzou? Má to nějaký smysl nebo jedině ten motor rozdělat vyčistit a přetěsnit? Má někdo zkušenosti s tím v Brně a okolí?
https://dekarbonizacecz.cz/

Dočetl jsem se, že i styl jízdy to může dělat a GDI je potřeba občas trochu prohnat. Jako do těch prvních 10k jsem auto moc nevytáčel a jezdil mezi 2000-3000 otáček, od 10k+ pak jsem tomu i občas šlápl při nájezdech na dálnici, předjíždění apod. ale určo ne víc jak 4500-5000 a fakt jen občas. Většinou cesty do práce tj. 25km tam a 25km zpět, dálnice jen na dovolený (1x Chorvatsko 2018, 1x Černá Hora 2019, 1x Bulharsko 2021). Poslední rok, dva je pravda že jsem jezdil spíš jak důchodce tj. tak zase ty 2000-3000, na spotřebu.
https://www.autoesa.cz/zajimavosti/test ... -sportage/

Předem děkuji za rady a postřehy. I když by se to podařilo opravit, zajímalo by mě co změnit, aby se to nestávalo znovu :) Navíc kolega z práce má úplně stejné a olej mu to nebere (koupené ve stejný měsíc jako já), ale má najeto méně tak o 10-15k, tak aby věděl co ho čeká a čemu se třeba vyhnout...
Uživatelský avatar
Alf6
******
Příspěvky: 4963
Registrován: 26 srp 2013, 23:33
Bydliště: Klatovy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Alf6 »

Jen malá vsuvka. Není dobrý tam lit pokazdy stejný olej. Nejlíp by měl čistit z běžných olejů Shell Helix a plně syntetické oleje 5 třídy na bázi zakladoveho oleje z esteru.
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“