Stránka 13 z 23

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 05 srp 2022, 22:16
od i30mpact
Má rok, za necelej měsíc půjdu na garančku, tak jsem zvědavej. Starám se o ní jen tak, že jí občas (jednou za pár měsíců) dobiju do plna. V autě se jízdou do plna asi nikdy nenabila.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 14 srp 2022, 11:06
od adal
Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
Moje poznatky: V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V (jednou po ujetí 400 km 12,7 V)
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
S odpojeným konektorem, popř. pojistkou jsem to nezkoušel a asi nebudu.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 16 srp 2022, 18:51
od rs0158
Není to "jedna paní povídala"
oba systémy ( stop/start i inteligentní nabíjení dávají baterce pěkně "na prdel" )
stop/start častým startováním ( vysokými proudy startéru)
inteligentní nabíjení takzvanou "rekuperací energie"
Oboje slouží k "papírové" úspoře paliva.
máš li v zásuvce auta voltmetr, zjistíš, že když dáš nohu z plynu, palubní napětí skočí z nějakých 12,2V hned na 14,7V
a ze začátku "dobíjí" baterku vysokým proudem ( já naměřil plný rozsah = 20ampér - ale bylo to víc, jen můj měřák víc neumí )
pokus : dej baterku na nabíječku = jestli napětí hned vyskočí na 14,7V ?
A proto používáš "drahou" AGM baterku, - ale stejně nevydrží těch cca 10let co vydržely "obyčejné" baterky dříve.
A nejhorší je , že se baterka často "posere" znenadání, během jízdy , prostě na nějaké křižovatce už nenastartuješ
proto všichni vypínáme stop/start a odpojujeme inteligentní nabíjení

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 16 srp 2022, 20:45
od petzl62
adal píše: 14 srp 2022, 11:06 Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
Moje poznatky: V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V (jednou po ujetí 400 km 12,7 V)
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
S odpojeným konektorem, popř. pojistkou jsem to nezkoušel a asi nebudu.
ANO! Vlastní zkušenost se dvěma vozidly- vlastní i30 PDe- 1,4T- GDi- 3 roky a Kia Ceed diesel- 4 roky, obě auta s nájezdem 100tis+, vypínaný start stop při každé jízdě, do managementu dobíjení jsem nezasahoval. Baterie 1x za měsíc/dva na nabíječce. Na benzinu neodešla, ale na diagnostice baterie už byla slabá. Preventivní výměna. Na dieslu odešla úplně ze dne na den.
A v mém okolí, známí a kamarádi s využívanými vozy- vyšší nájezdy km nikomu baterie nevydržela víc jak 4 roky.
Vše u vozidel s "inteligentním" ](*,) ](*,) ](*,) dobíjením. Pozor- napříč značkami! Nejedná se jen o vozidla H/K.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 16 srp 2022, 21:16
od idam.i
Nestraš!
Má 4 roky a ešte chcem aby slúźila.🙏

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 16 srp 2022, 22:44
od petzl62
Tiež som chcel... :-k :wink:
Nicméně náhlá smrt AGM baterií není nic, co bych si na cestách mohl dovolit... :? :idea:
Ony ty dnešní testery akumulátorů umí docela solidní věci.
Ale tu rok starou Yuasu jsem v autě při prodeji nenechal :-# :-$
A původní baterie ještě půl roku po prodeji fungovala, dál nemám zprávy :-k

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 16 srp 2022, 23:00
od idam.i
Budem veriť. 8-[

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 06:46
od JoKo
adal píše: 14 srp 2022, 11:06 Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
pisal som zopar stran dozadu.
ja som predaval auto, ked malo takmer styri roky a styri mesiace {85 000km}. baterka povodna, pri poslednej servisnej prehliadke bola v poriadku. posledny rok auto stalo, z toho 2 mesiace bolo nastartovane len parkrat a trasy do cca 10km. co viem, tak baterka este polroka po predaji bola povodna, potom uz nemam info.
start-stop som nevypinal, inteligentne dobijanie som nevypinal... jednoducho bezny pouzivatel a napriek niektorym internetovym predpovediam baterka drzala :D

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 07:25
od adal
Možná také záleží na nájezdu. Pokud někdo najede 100 000 km za 3 roky, je to x škodlivých cyklů pro baterku a baterka končí za 3-4 roky. Pokud najede 100 000 km za deset let, je to cca stejný počet fuj cyklů a baterka vydrží třeba 8 let.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 09:08
od Hugo11
Naopak, pokud auto nejezdi a baterku nikdo v mezidobi nenabiji, vydrzi min, protoze je neustale vybita, coz ji vadi.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 09:31
od adal
Dle mého měření se při int. nabíjení baterie na 100% (AGM 12.8 V) nenabije nikdy. Můžeš se ujezdit, nebo unabíjet externí nabíječkou. Leda nabít externí nabíječkou a nevyjíždět :-).
adal píše: 14 srp 2022, 11:06 V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V.
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 14:28
od rs0158
mimochodem
pro I30 ( i modelové řady II ) jsou na tomto fóru příspěvky ( "vlákna" ) s názvy :
- Náhlá smrt baterie
- Vybitý akumulátor
- Jak na novou autobaterii?
- Kolísání napětí v palubní síti
- Problémy s baterií u I30
- Dobíjení
......... a spousta dalších
To je témat kolem autobaterie a dobíjení - a proč asi?
:-k :-k :-k

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 15:09
od thaischumi
Zapomínáte asi na jednu věc, že baterii škodí i teplota, to znamená kromě mrazu také vysoká teplota, je to třeba delší jízdy v létě, stání pod sluncem. Takže pokud kroužíte hodiny v kuse po městě (třeba taxikáři), pak parkujete přes den někde venku a treba k tomu vůz v černé barvě, určitě nemáte vyhráno ikdyž máte ji pořád nabitou.

Ohledně teploty pak je nejlepší v zimě přes noc v garáži, v létě přes den aspoň pod střechou, nepříliš dlouhé jízdy v létě

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 17:09
od JoKo
rs0158 píše: 17 srp 2022, 14:28 mimochodem
pro I30 ( i modelové řady II ) jsou na tomto fóru příspěvky ( "vlákna" ) s názvy :
- Náhlá smrt baterie
- Vybitý akumulátor
- Jak na novou autobaterii?
- Kolísání napětí v palubní síti
- Problémy s baterií u I30
- Dobíjení
......... a spousta dalších
To je témat kolem autobaterie a dobíjení - a proč asi?
:-k :-k :-k
no, pretoze vacsina i30 1. a 2. generacie nemali start-stop a ani inteligentne dobijanie, tak by ma zaujimalo preco su tie temy :-k

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 17 srp 2022, 21:34
od i30mpact
thaischumi píše: 17 srp 2022, 15:09 Zapomínáte asi na jednu věc, že baterii škodí i teplota, to znamená kromě mrazu také vysoká teplota, je to třeba delší jízdy v létě, stání pod sluncem. Takže pokud kroužíte hodiny v kuse po městě (třeba taxikáři), pak parkujete přes den někde venku a treba k tomu vůz v černé barvě, určitě nemáte vyhráno ikdyž máte ji pořád nabitou.

Ohledně teploty pak je nejlepší v zimě přes noc v garáži, v létě přes den aspoň pod střechou, nepříliš dlouhé jízdy v létě
No říká se, že baterku zničí vedro v létě, ale pozná se to až v zimě, kdy jsou požadavky na odběry při startech mnohem větší.