Stránka 13 z 22

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 07:31
od Vysous
Ale to jsou zase jen ničím nepodložený řeči. Já chci data. Až někde uvidím srovnání dvou stejných aut po pěti letech, kde jedno používalo start-stop a druhý ne, kde jedno bude mít "úplně odrovnanej startér" a druhý ne, začnu to brát vážně.

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 08:09
od Martinsp
Data netřeba. Pokud tuto funkci používat chceš a nerozčilue tě, tak to v klidu používej. Je to věc každého. Mě třeba vadí většina funkce které chtějí něco dělat a rozhodovat za mě, ale to je zase moje věc. To jestli start stop motoru a startéru ubližuje přeci nemusíš nechat projít nějakým testem ne? Na to snad stačí rozum i méně vzdělaného člověka.

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 08:39
od stefanpilat
Myslím, že se všichni shodneme, že ubližuje, navíc je zbytečný. Teď jde ale o to, v jaké míře ubližuje. Jestli ubližuje tak, že motor do pár let odrovná nebo se to spíš na celkové životnosti projeví na úrovni statistické chyby. Nikdy jsem neviděl žádná data, která by první možnost potvrzovala, tak se spíš přikláním k té druhé. Mimo případy extrémního použití vozidla. Motoru podle mě ublíží víc podtáčení nebo vytáčení za studena a nedostatečná perioda výměny oleje než stop&start.

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 21:09
od i30mpact
O startér nebo motor se nebojte, to co kvůli tomu umře, je baterie.

https://www.auto.cz/nesmysl-jmenem-stop ... rie-113291

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 21:27
od Martinsp
Baterie akorát umře jako první a to i díky nabíjení moderních automobilů.

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 21:45
od stefanpilat
Jsme pořád u toho samého. Co má na životnost baterie větší vliv, "inteligentní" dobíjení nebo stop&start? Jak reálně pomůže deaktivace stop&startu prodloužit její životnost? Jsou k tomu nějaká statisticky relevantní data? Zase těžko, protože opět mnohem více záleží na stylu jízdy, jestli ta baterie dostane šanci se udržovat v náležitém napětí nebo ne. Stop&start tomu sice určitě nepomáhá, ale ani jeho samotná deaktivace podle mě nic zásadního na životnosti baterie nezmění, když zůstane nevhodný styl jízdy (brzda-plyn). Stop&start je určitě zbytečnost a kurvítko, ale nedá se na něj svalovat zase všechno.

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 22:04
od Martinsp
Také se přikláním že baterii spíš zničí nabíjení nahoru, dolů, ale přemýšlet kvůli baterií jaký mám styl jízdy? To by byl smutný život.
Štefane doufám že s těmi daty takto neprožíváš celý život. To by byl také smutný.

Re: start&stop i30

Napsal: 19 bře 2022, 22:14
od Mexican
ja v zasade beriem ako problem to, ze neustalym startom a vypinanim urco trpi mazanie. pridruzene veci su vlastne vsetky ostatne veci. My z IT vieme, ze server ktory neotacas ked to skutocne netreba vyzdrzi vzdy vyrazne dlhsie a velkym rizikom je zastavenie a znovu startovanie cohokolvek od elektro az po mechaniku

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 07:21
od Martinsp
Také jsem si nechal nebo spíše nechám (zdá se že mi nefunguje) namontovat modul na vypnutí start-stopu.

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 08:12
od Maras
Stačí odpojit konektor na mínus pólu baterky a přelepit elektrikářskou páskou otravnou kontrolku na palubovce a je to. Zadarmo a nejlepší co můžeš udělat pro životnost baterky. Práce na 2 minuty. Pokud to není hybrid samozřejmě, tam by to nešlo.

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 10:12
od Cecil67
Přesně tak. Už tak jezdím delší dobu....

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 11:37
od Krepi
Mám vypnuté int.dobíjení, hlídnání napětí baterie je zachované, nabíjí stabilně 14,3V. Jako bonus je trvale deaktivovaný SS, vše ostatní funguje :D/

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 16:42
od dokidoki
Keď to trvale nabíja 14,3V, nemôže dôjsť k "prebitiu" a poškodeniu akumulátora?

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 17:47
od Martinsp
Krepi a jak na to?

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 17:49
od Pjotr1
nemůže, jednak odpojením konektoru na mínus pólu akumulátoru se vyřadí LIN komunikace inteligentního dobíjení a řízení nabíjení přejde do default bezpečného módu a druhak pokud se nedosáhne plynovací napětí akumulátoru, které je u AGM 14,5V tak takovéto trvalé dobíjení za jízdy je pro akumulátor to nejlepší.