Stránka 13 z 17

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 říj 2013, 19:15
od YohanN
Přimazávání flashlube z principu může fungovat jen na sací ventily. Přes výfukové už letí v plynném stavu (ačkoliv je nehořlavé a nespálí se) a přehřáté. Při provozu na LPG je zatížení právě výfukových ventilů vyšší než při provozu na benzín a pokud nejsou dostatečně odolné, poškodí se - podpálí. Pak už nejsou s to dokonale zavřít (netěsní) a kompresní tlak logicky klesá.
I tady na fóru už se tohle řešilo. Bohužel Hyundai/Kia motory řady Gamma nejsou na LPG úplně vhodné. Jistě se tu najde ale někdo, kdo bude tvrdit opak.
Já osobně mám benzínové auto hlavně kvůli spolehlivosti, proto plyn ne. LPG jsem měl a děkuji pěkně, nikdy víc. [-X

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 27 říj 2013, 08:31
od Melda
Tak jsem po šesti letech učinil nový objev u Tucsona. Opěradla zadních sedaček mají čtyři aretované polohy náklonu.

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 27 říj 2013, 08:34
od Saimon
Olej budu měnit taky asi za 2 měsíce a ty sedadla vím od začátku a je to dobrá věc =D>

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 lis 2013, 16:28
od fillee
zdravím.....
poprosím Vás o názor na níže popsanou závadu na Hyundai Tucson 2004, 2.0 CRDI 83 Kw, najeto 207000, určitě se v tom spousta z Vás vyzná víc než já.....
Zjednodušeně.....šlo o průtok nafty z čerpadla dovnitř do motoru (údajně díky neodbornému zásahu asi předchozího majitele - po vyndání čerpadla zjistili povolenou nějakou přírubu).... Auto dojelo tak, že vylítlo do otáček, vyvalil se oblak dýmu a po okamžitém vypnutí motoru klíčkem ještě nějakých 10 vteřin "dojížděl"...
V servisu (ne autorizovaném) nechali zrepasovat čerpadlo, dále zjistili mírné opotřebení šál na klice, tak pro jistotu jsou nové.... když to složili aby mohli změřit tlaky jestli to něco neudělalo i někde nahoře, zjistili, že to odpálilo všechny 4 vstřiky - mimochodem byly necelej půl rok po repasu....
Takže vzhledem k tomu, že finančně to začíná stoupat do závratnejch výšin - nehledě k tomu, že se neví jak jsou na tom kroužky, ventily, turbo atd, - tak by mě zajímal názor někoho ze zasvěcených, jestli to má cenu vůbec opravovat nebo sehnat jinej motor nebo co vlastně s tim.....
Už jsem slyšel i názor, že konkrétně tyhle motory jsou stavěný tak na 250000km a pak je s nima konec....
Předem dík za Vaše názory....

fillee

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 lis 2013, 21:13
od FORD
To Filie.
Pokud jsi prase tak odrovnáš jakýkoliv sebelepší motor i za 50tkm,včetně benzínových.
Jestli se ale konkrétně k tomuto motoru chováš slušně a dáš mu pravidelné výměny předepsaného motor.oleje,filtrů,tankuješ kvalitní palivo tak ti vydrží mechanicky i 500tkm.
Tyto motory jsou základem dosti předimenzované ze staré školy z 90 let ale komponenty common railu je vhodné kvalitně zrepasovat po cca 200-250tkm ale to dnes platí pro spolehlivý provoz u všech moderních diesel motorů.
V tvém případě který uvádíš,někdo motor celkově utrápil a ten už jen tak dohromady nedáš aby byl výkonný,úsporný a spolehlivý za rozumnou cenu.
Je lepší koupit druhý ale dobrý motor a zbytek si nechat na díly,či rozprodat...


Z mé osobní zkušenosti-tvé auto jsem sice neviděl ale podle mě to bude celkově asi šrot a zničeným motorem tvé problémy jen začínají-do roka se budeš bít do hlavy,že jsi to koupil a jen nadávat na značku :hyu: ale problém bude asi jinde,znalí oboru ví o čem mluvím.
Jsem upřímný a tak ti přeji hodně dalších spokojených km bez starosti....

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 lis 2013, 21:22
od FORD
To Melda,
to s tím zadním opěradlem bylo dobrý...

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 lis 2013, 21:44
od FORD
To YohaN,
máš pravdu kolego.
Obecně platí nepsané pravidlo,že pokud není motor z výroby přizpůsoben pro provoz na LPG tak se mnohonásobně zkracuje životnost agregátu.
Viz Ford,Opel,VW,Subaru atd.
Nemyslím že vše ale něco na tom přece jen bude,většina těchto agregátů opravdu umře dřív...Tot slova majitele nejmenované firmy z severní moravy která se zabývá montáží,servisem LPG od renomovaných značek z doby kdy se začaly přestavovat š 120 až po moderní motory dnešní doby.

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 20 pro 2013, 19:07
od wallachianking
Zdar mam problem s tucsonem 2005 4x4 2.0crdi 83kw nejenom ze pri nissich otackach vydava kardan zvuk jako konske zprezeni na betone ale nejak mi kolabuje diferencial vydava to zvuky jako vybrator a taky to tak jde v aute citit v servisu me rekli ze je to zapinani 4x4 nemate nekdo poneti kolik stoji novy diferak nebo ta zatracena spojka awd pokud jde teda koupit samostatne.
pokud nekdo ma starsi dif. na prodej nabidnete dikec
DIKY ZA ODPOVEDI

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 26 pro 2013, 20:18
od FORD
To wallach.
začal bych převážením kardanu,kontrolu hardy spojky,kontrolu vůle vstupnich ložisek.

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 27 pro 2013, 10:57
od Richard555
řešil jsem to u santa fe, mě teda nic nedrnčelo, ale jen to ložisko "plakalo" možná ho máš už v pokročilejším stavu rozkladu, každodně ta spojka se dá koupit jen celá za astronomickou cenu.... Je to stejný jako u mé Santy..... mrkni sem: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=88&t=535 myslím že jsem zde docela slušně popsal problém a řešení.... už mám od té opravy najeto asi 40k km a vše OK

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 úno 2015, 17:36
od Premio16
Zdravím, mam Tucson 2,0 CRDi (83 kW), rok výroby 2004. Diagnostika mi ukazuje chybový kod P0340 - Obvod snímače polohy sacího vačkového hřídele. Vymenil som rozvody (su v poriadku), snimac vackoveho hriadela je tiez novy (original), vymenene su aj vstrekovace a aj vsetky filtre. zavada pokracuje nadalej. Pri zhruba 1500 otackach ho skubne a strati vykon, potom uz ani nenastartuje .... po vymazani chyby nastartuje ale zase len pokial sa nedvihnu otacky. Mohol by mi s tym niekto poradit? Dakujem.

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 24 úno 2015, 19:12
od FORD
To Premio.
Jak se chovalo auto než se závada projevila? Normálně jezdilo a zničeho nic tenhle problém? Kod chyby který jsi napsal,neznamená,že je v háji ten snímač-ten se dá proměřit a určit jestli je na vým ěnu či nikoliv. Napojení na autodiagnostiku provedl kdo a čím?

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 25 úno 2015, 13:56
od Premio16
FORD.
Počas jazdy zdochlo, bolo treba ho odtiahnuť, a po čase opať naštartovalo. Ale už nešlo do výkonu neda viac ako 2000 otačok. Diagnostiku som robil ja osobne a značka diagnostiky je TEXA.

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 28 úno 2015, 18:05
od Stonepet
Těch příčin může být více, nejdříve bych prošel jestli je v pořádku vedení (zkrat) k snímači polohy vačkové hřídele, jestli nemáš skočené rozvody, autobaterie je v pořádku???...

Re: Závady / problémy / kvalita TUCSON

Napsal: 28 úno 2015, 19:25
od FORD
To Premio.
Pokud je to Original Texa a umíš s ní pracovat tak tě to musí posunout dál,než jen k výměně snímače. Je potřeba proměřit elektroinstalaci do všech snímačů a čidel co mají vliv na běh motoru včetně palivového čerpadla,filtru paliva. Nutná je kontrola turba a egr ventilu. Podle toho co popisuješ to může být i nějaká kravina!