Stránka 123 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 15:38
od Mexican
nove auta su peknym treningom na elektromobilitu
Stonica mame cca 6 tyzdnov a uz som ho 3x daval na nabijacku (preventivne) - startuje to vsak aj po tyzdni v -5 uplne bez problemov
Som zvedavy ako dlho vydrzi

aka je u 1,5DPI baterka? (myslim kapacita)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 15:54
od slabostka
ze je to vtip?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 15:56
od Odjinud
Jo, to bylo na Marase. Má se za to, že pokud máš přední světla žárovky, tedy ne LEDky, tak při jejich zapnutí se vypne systém tzv. inteligentního dobíjení aku (který ve skutečnosti aku ničí tím, že ji nabíjí jen ve stavu poslední nouze; bohužel další eko kurvíto - trochu to šetří palivo tím, že alternátor běží jen omezenou dobu). Docela je to tu někde rozepsané.

Baterie je silná kvůli kvůli start-stop, spoustě elektroniky v autě, no a taky tomu "inteligentnímu" dobíjení. Ale takové baterky jsou dneska snad všude...
csgut píše: 10 led 2022, 15:35
Maras:
Docela mě překvapilo, co tomu dali za "silnou" (kapacitně) baterii, na daný motor. Dost mě tenhle problém teda překvapuje. Jestli s tím nesouvisí teda komentář od
Odjinud: Nevím, jak jste to myslel přesně. Jakože je řízeno dobíjení baterie za provozu primárně při pouze denním svícení?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 16:02
od Maras
Baterka tam je pořádná, tuším 70 desátka. No ono to nenastartování může mít i jiný důvod, palivo, cívka, snímač teploty, nebo otáček, kabel kousnutý od kuny atd. No uvidím zítra.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 16:26
od willy50
Jo 70Ah.
*
Na margo příběhu cecil67 ohledně napětí baterie:
Včera jedna cesta tam 20km, 5 hodin na mraze, po otočení klíčku na Aku 11,9V.
A to se celou cestu tam, asi kvůli zimě, nabíjelo!
Trochu málo :-k
Ještě mne napadá jedna možnost - bylo to v Oderkách, tak jestli tam není nějaká Aku patogenní zóna. :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 17:13
od Cecil67
Jo, a sahá až na Kozlov. :mrgreen: No vida, tak se nám rozrůstá klub těch, co mají před startem min jak 12V. A to by ta baterka měla být podle tabulek dávno po smrti....

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 17:14
od Cecil67
Maras píše: 10 led 2022, 16:02 Baterka tam je pořádná, tuším 70 desátka. No ono to nenastartování může mít i jiný důvod, palivo, cívka, snímač teploty, nebo otáček, kabel kousnutý od kuny atd. No uvidím zítra.
Zdar, nevíš, jaké jsi měl napětí těsně před startem?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 17:17
od Maras
Napětí neměřím. Ale řekl bych, když nad tím přemýšlím, mohla by to být i civka startéru, bo on točil naplno a hladce a jakoby nevyjel pastorek. No uvidíme, bude to nějaká hloupost.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 18:25
od i30mpact
Maras píše: 10 led 2022, 17:17 Napětí neměřím. Ale řekl bych, když nad tím přemýšlím, mohla by to být i civka startéru, bo on točil naplno a hladce a jakoby nevyjel pastorek. No uvidíme, bude to nějaká hloupost.
To se mi jednou stalo taky, auto asi nepřečetlo imobilizér - jen točilo, a na palubce svítila kontrolka imobilizéru. Stačilo klíč vytáhnout a znovu vložit, pak to chytlo na první otočení.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 19:37
od proviron
a čo keď si hneď po naštartovaní pustím vyhrievanie sedadla, ide to na úkor baterie ?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 20:14
od Cecil67
Pokud má baterka víc jak 70%, tak jo.... Kup si měřák do zapalovače a uvidíš sam :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 21:28
od dibarbora
Keď bude veľká zima tak ani nie... ale pri teplote nad nulou a dostatku náboja v baterke áno.... systém nechá akumulátor živiť aj všetko naraz... vyhrievanie sedadiel, volantu, okna a zrkadiel.... pri sedačkách to aj poznať... holt je rozdiel keď je tá istá vyhrievacia dečka napájaná 12V z aku alebo 15V z alternátora.... (kontrolná otázka... kedy bude asi lepšie ohrievať prdel..... :?: :mrgreen: )

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 10 led 2022, 21:40
od Cecil67
Moje ohřívá prdel aji v létě....je zimomriva :D Ale jak říkám, na meraku je to krásně vidět jak to nabíjí. Nebo nenabiji :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 11 led 2022, 07:32
od Cecil67
Tak jsem dnes zkoušel ten výhřev sedadel. Při zapnutí pokles o 0,2V ( jedno sedadlo) a po vypnutí opět původní hodnota. Bez zapnutých sedadel auto zrovna dobíjelo napětím 14,3V ( takže pokles byl uveden z této hodnoty :D ) při zapnutých světlometech. Jinak dnes start při nap.11,7V ( -7 venku), v práci připojena nabíječka c-tek ( do práce to mám 4km) a hned to skočilo do cyklu č.4. To by znamenalo, že baterka má podle nabíječky cca 80 procent...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 11 led 2022, 10:31
od Patr
Já to mám do práce cca 6,5km. Po otočení klíčkem mě měřák ve 12V zásuvce ukazuje 11,5 - 11,7. Jak kdy, ale i v létě!
Ale mám při startu zapnutá světla, jede rádio a na motoru mám plašič na hlodavce (přímo na baterce). Dobíjím jednou měsíčně, teď ale budu muset interval zkrátit, protože mě na těch 6,5km ještě přibyla zastávka ve školce :(
Ovšem i po večerním nabití do plna (C-tek) mě to ráno hodí 11,9 max.
Fakt je, že např. u předchozího Citroenu C4 se mě světla rozsvítily až po nastartování. To bylo určitě lepší řešení.