Tak já už mám testovací jízdu za účelem zaláskování se na celý život za sebou a musím tedy bohužel vyřknout verdikt, že jiskra prostě nepřeskočila

Alespoň ve stručnosti pár postřehů:
Exteriér
Auto jako takové (měl jsem 1,6 naftu 81 kW ve výbavě Best of Czech) je z vnějšího pohledu velmi povedené, líbivé a zdá se býti také prostorné. Přední maska se svislými světly LED denního svícení má ode mne palec nahoru, hrana kufru, resp. velikost víka také OK.
Interiér
Jestliže se zvenku nový kombík tváří prostorně, opak je pravdou - i přes dobré vedení boků jsem si v sedačcce připadal jako v kazajce a pocit prostoru a volnosti na mne rozhodně nepůsobil. Velkým zklamáním pro mne byl kufr, ve který jsem vkládal velké naděje (na délku i šířku OK), ale proč proboha ty zakryté šuplíky/přihrádky?? Pokud bych chtěl kufr využít naplno, musela by celá deska se všemi plasty a bazmegy ven a podlaha dolů, pak snad...Zajímalo by mne, nakolik by deklarovaný objem 602 l spadl v případě měření od podlahy kufru po roletku.
Rádio, resp. kus plastové desky osazené displejem, trčící z palubovky jak chlup na bradavici ježibabího nosu, považuju za hodně špatný vtip a to jak polohou tak vzhledem. Bluetooth sice potěšilo, ale jinak žádná sláva. Odchlípnutý plastový kryt sloupku čelního skla, který se nepodařilo zacvaknout zpět a tak jej vlastně držel pouze kedr okolo dveří, nás s tchánem málem rozsekal. Myslel jsem, že mu přivážu ruce za záda aby tomu nebohému kusu plastu dal konečně pokoj - holt 2 šrouby na každé straně jsou z pohledu objemu výroby nezanedbatelná částka.
Motor
Motor, který se značce evidentně osvědčil už v předchozích verzích (1,6 CRDI 81 kW), je pěkný, dobře odhlučněný a docela mne bavil, přestože na naftu zvyklý nejsem. Snad jen trochu déle mi trvalo zvyknout si na jiný způsob řazení a úzkostlivé hlídání 50tky na 3iku (při 4ce to chrclalo a dusilo se jak havíř v závalu). Svižnost, výkon a celková spotřeba pěkná (cca 800 km 50:50 město/mimo město; 4,8 l/100 km dle PC).
Výbava
Parodii na tablet jsem už zmiňoval výše, takže není nutné s ní pokračovat i zde. Výbava Best of Czech se mimo jiné vyznačuje přítomností parkovacích senzorů (nepodařilo se mi přijít na to, v jaké výšce snímají, neb. patník u parkoviště považovaly za pokračování cesty - kdybych nebyl zvyklý dojíždět na stylem lehký polibek patníku, skončil jsem na chodníku), tempomatu (chvilku sem laboroval, ale jeho nastavení je intuitivní a funkční), KOŽENÉHO volantu a řadicí páky (vtipné uvádět tohle jako příplatkovou výbavu), přisvěcování mlhovkami do zatáčky (pěkné, potěšilo), hlídače pro pohyb mezi bílými čarami na silnici (pobavilo a potěšilo hodně - nepřišel jsem sice na to, jakým způsobem si čáry detekuje, ale byl jsem schopen projet táhlou zatáčku na dálnici s lehkou nohou a bez asistence rukou; trochu nepříjemné je kecání do řízení resp. ťukání do volantu, které může některé jako já lehce znervóznit), systému varujícího před čelním nárazem (naštěstí nevyzkoušeno, držím se v uctivé vzdálenosti a neočuchávám zadky), střešními ližinami a automatickým spínačem světel (také typická příplatková výbava..). Elektricky sklápěná zrcátka se do výbavy (zřejmě v rámci úspory nákladů) již bohužel nevešla.
Suma sumárum mne z výbavy zaujala pouzce ta funkce LKAS, kterou vnímám jako jediný inovativní prvek celého auta.
Cena
V dané konfiguraci a motorizaci zněla nabídka prodejce na bezmála 450 tis. Kč s nabídkou na odkoupení stávajícího vozidla za 130 tis. Kč. Zasmál jsem se, chvilku pokecal s prodejcem o oblíbenosti/předpokládané životnosti litrových benzínů, slušně poděkoval a šel z vděčnosti pohladit stávajícího mazlíka.
Shrnutí
Auto je po stránce vzhledu a dostupných technologií na velmi dobré úrovni, značka podle mého názoru udělala velký kus práce a i přes způsob, jakým se vůči veřejnosti propaguje, určitě najde své příznivce. Upřímně, pokud vyhodnotím poměr cena/výkon jako příznivý, je mi u zadele jestli pan Vošický na*ral půl republiky nebo celou. Bohužel při nastavení cenové politiky, odstupňované výbavy a rozežraných požadavků na další auto (holt když si člověk zvykne na nějaký komfort, velmi těžko o něj přichází) jsem zjistil, že tak bohatý opravdu nejsem.