Stránka 127 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 17 led 2022, 13:51
od slabostka
=P~
Alf6 píše: 17 led 2022, 11:58 Já bych byl na rozdíl od tebe ve všeobecném hodnocení členů tamního fóra opatrnější a všechny do jednoho pytle neházel. Zvlášť ty, kteří se tomu profesně věnovali.

Má zkušenost je vynikající. Vždy někdo poradil. A udělal to dobře. Když jsem zadal o radu zde, tak se na mě každý vykašlal. Proto už chodím pro rady tam a nebo ještě na jiná fóra.
- profesne ani jeden nie je tribolog a oni zaspali dobu v case vysokych viskozit lebo vlastnia stare kary.. vybrat olej ked mas specifikaciu nie je let na Mesiac.
Ja uz tam nechodim kedze nnezdielam nazor ze 0w20 0w16 neumaze motor

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 30 led 2022, 21:32
od i30mpact

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 00:08
od csgut
V podstatě vše podstatné, co mám za tu chvíli taky vypozorováno. A plně souhlasím, že nejlépe je autu na volnějších okrskách, kde nemusíš řešit předjíždění. Navíc zrychlování z 50 km/h na konci obce je příjemný, pocitově to táhne a je to svižný, až bych řekl i zábavný. Vlastně to, co jsme věděli předem, že tak asi bude. Rezonanci u HB oproti kombíku při 130 km/h nepozorujeme, hluk jo. A to není ničím jiným, než horším odhlučněním kabiny, tím jsem si jist. Motor je poměrně tichý totiž i v otáčkách, přijde mi. Zkrátka to budou ty rozdíly mezi auťákama, se kterými jsem doteď jezdil (a jejich cena, když byly nový, byla násobně vyšší) a Hyundai. Ideální dálniční rychlost: 110 km/h, pro hluk, spotřebu, časový dojezd (v rámci průměrných cest oo Česku) a snad i bezpečnost.

Řečem o ztichnutí a snížení spotřeby po 5 tis. km nevěřím. Už jen z mechanického pohledu. Jedině bych fakt věřil nejakému softwarovému škrcení, ale že by se o něm více nemluvilo...? Podle mě nejde o nic jinýho, než o vyblbnutí se úvodní, cacné cesty každodenní i kolem komína, ale především zvyk a adaptaci. Už jsem tu o tom i mluvil. Pochybuju, že by tu někdo s 20 tis. km sedl do mojí 1.5ky s 3 tis. a řekl: to je hlučný, líný a žere to.

A ještě jeden detail mimo motor, nadšení ze sedaček z recenze bych přeci jen mírnil, nebo jsem sám, komu se musí adaptovat mírně i záda při delších výletech? :)...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 07:46
od Pjotr1
Taky se bráním myšlence ztichnutí po zajetí, ale pocitově to u mého kousku pozoruju. Buď hůř slyším nebo já si to vysvětluju tím, že hluk je mj. tvořený rezonancí karoserie a po zajetí si silentbloky sedly (guma si sedla do pouzder) a lépe absorbují mikro vibrace.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 08:24
od Mexican
ono je to casto sposobene aj tym, ze sa s tym auto clovek "zzije" 8)

prekvapilo ma ze o 1,5 DPi doporucuje vyrobca hustit pneu ma 2.2. Ja u 195/55 (u accenta 15", u Stonica 16") fukam podla domaceho meraca na 2,4 pretoze kedysi som zistil, ze u 2.2 mi viac mizli boky ako stred. Je to o tom najst si tu svoju optimalnu hodnotu (aby to z cloveka nevyklepalo dusu) a najma pouzivat idealne jeden merac

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 09:11
od i30mpact
A pozoruješ na Accentu ve 160 nějakou směrovou nestabilitu? :D
tlak.jpg
tlak.jpg (114.04 KiB) Zobrazeno 1170 x

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 09:27
od Mexican
Accentom moc 160 nejazdim. Dovody su najma dva:
-> nevidim v tom pridanu hodnotu (usetrenie casu)
-> nevidim v tom benefit pre motor ktory ma 380 000km

rychlosti nad 160 som vsak jazdieval bezne na A2 od Lipska smer Magdeburg a spravalo sa to tak-nejak predvidatelne. Samozrejme to nebol zazitok, ktory by som si chcel nechat dopriavat dlhodobo, pri tych 150-160 tacho to este akusticky slo ale vsetko nad to bol len taky ten pocit "uvidime ako to poleti

https://www.youtube.com/watch?v=Y1_57H0 ... =pancuha82
realne maximum podla GPS som dal na tej istej dialnici, navi hovorila realne 194km/h. Ale ako som pisal vyssie, na nejake dlhodobejsie cestovanie to nebolo. Bezne jazdim dialnice 120 tacho (optimum rychlost/pohoda na palube / spotreba

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 09:49
od csgut
Mně prodejce řekl, ať nekoukám na tabulky, že mají odzkoušené nejlepší chování při průměrném provozu při tlaku 2.5. Byla skoro jediná informace při předání vozidla.

(205/55/R16)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 13:13
od milda h
Tak s tím souhlasím. já foukám taky na 2,5. To sjíždění boků oproti středu jsem taky pozoroval, proto jsem začal takto foukat. Nestabilitu - uskakování nepociťuji.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 31 led 2022, 13:41
od Martinsp
Také souhlas s 2,5. Doufám s tím všechny auta a problém žádný. Max bude auto tvrdší a bude míň papat.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 úno 2022, 09:03
od Zdeněk25
Při koupi vozu bylo od prodejce nafoukáno na 2.2 (195/65 R15 HB) a to se mi zdálo málo. Při plném zatížení vozu jsem to změnil na 2.5 a bylo to naprosto ok jak jízdními vlastnostmi, tak pohodlím. V nezatíženém voze jsem potom pozoroval při těch 2.5 drobnější snížení komfortu (trošku tvrdší
na nerovnostech, ale nic tragického), takže bych řekl kompromisně foukat na 2.4 s ohledem na pohodlí, jízdní vlastnosti a sjíždění pneumatik.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 úno 2022, 09:13
od Cecil67
Hm, já myslel, že tohle vlákno je o motoru 1.5DPI a ono je o gumách.... :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 úno 2022, 11:35
od Axel.Foley
Jj - Durex, Pepino, ... :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 02 úno 2022, 10:30
od JackK78
Popravdě jsem nečekal, že by se v tom dlouhodobém testu objevilo něco nového. Mají najeto ještě málo na to, aby se nějaké ty závady projevili. Chování motoru odpovídá běžnému stavu. Řada z nás v tom turbo světě už zapomněla, že atmosféry jsou z principu hlučnější než turbo, které hluk motoru tlumí. Diváci formule 1 o tom ví své. A že je naše 1.5 DPi hlučná? Tak potom nevím, jak by se označil hluk třeba v takovém Lamborghini, které je hlučné už při volnoběhu. A není to jenom o sportovním výfuku, protože ten hluk jde z 12 válcové atmosféry.

Jako netvrdím, že třeba při 130 km/h to auto je pocitově asi nejhlučnější, ale není to nic, co by se nedalo přežít. Dříve atmosféry při 130 km/h točili i přes 4000 tis.

A co se týče výkonu, tak je na běžné ježdění dostatečný. A horské zatáčky na dvojku? To jako vážně? Ještědské serpentiny jezdím na 3 to ještě s lehkou nohou, protože jinak by mě ty vracečky v 50 km/h vykopli ven. Takže optimální průjezd ve 40 km/h na trojku jak nic.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 02 úno 2022, 10:59
od Maras
To jsou takové ty slovní obraty hlavně Vaculíka, když něco záměrně přežene, nebo zdůrazní. Mám možnost jezdit s několika a v několika autech a motor u 1.5 DPi je v porovnání velmi tichý a na atmo tohoto objemu i výkonný a úsporný. Porovnávám s Honda Civic 8G UFO 1.8 benzín, Renault Thalia 1.4 benzín, Honda Jazz 1.4 benzín tam hlavně v rychlostech nad 100 je jazz značně hlučnější i protože je pětikvalt. Dále pak nějaké dízly, to už ani nemá smysl zmiňovat, zvlášť ne ty starší traktory od VW koncernu.