start&stop i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: start&stop i30

Příspěvek od i30mpact »

Martinsp píše: 20 bře 2022, 17:47 Krepi a jak na to?
Psal to přímo v tomto vlákně. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 91#p610891
Reklama
 

Martinsp
****
Příspěvky: 1399
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: start&stop i30

Příspěvek od Martinsp »

Děkuji, začal jsem to řešit až teď když má mé první auto tuto speciální všema chtěnou vychytávku.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 83
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

dokidoki píše: 20 bře 2022, 16:42 Keď to trvale nabíja 14,3V, nemôže dôjsť k "prebitiu" a poškodeniu akumulátora?
Pokud jste si přečetl celý můj příspěvek, tak nemůže, kontrola nabíjení a stavu baterie je zachována, jen inteligentní dobíjení je vyřazené.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: start&stop i30

Příspěvek od hundak »

Odpojení konektoru od -pólu baterie.
Zdravím všechny :hyu: i 30 1,5 DPi.
Po ověření všech pro a proti,provedení několika měření,konzultacích s kolegy a prostudování příspěvků na fóru a včetně měření teploty akumulátoru a alternátoru před odpojením a po rozpojení konektoru a po několika zkušebních jízdách,jsem rozpojil konektor od -pólu baterie.Za mně spokojenost.
Izolaci rozpojených částí jsem vyřešil přetažením ustřižených prstů ze silnějších gumových rukavic.
Blikající kontrolka nefunkčnosti S/S mě nevadí.
V případě problémů budu informovat.
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 83
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Pěkná práce, nevyzkoušel by jste to ještě na vytažené 10A pojistce na + pólu, zda budou výsledky totožné?
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: start&stop i30

Příspěvek od hundak »

Zdravím všechny :hyu: i30 1,5 DPi.
Zrušil jsem rozpojení konektoru na -pólu baterie a vyjmul pojistku na +pólu.Hodnoty dobíjení za jízdy stejné,zařízeníS/S nefunkční.Tož asi tak! :)
Ať nám akumulátory slouží.
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 83
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Konektor na - pólu můžete zapojit, stačí jen vyndat 10A pojistku na + pólu, vyřadíte tím int.dobíjení i SS, zůstane zachované hlídání napětí na baterii proti přebíjení, při jízdě dobíjí stabilně 14,3V. :D/
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Martinsp
****
Příspěvky: 1399
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: start&stop i30

Příspěvek od Martinsp »

A kolik myslíš že může být pro baterii špatné nabíjení? Mám v zapalovači měřáček z Číny a co jsem zahlédl, tak ukazuje 12,7 -14,7, ale nějak extra jsem to nesledoval. Zatím si spíš užívám jízdu, pohodlí a nové funkce.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 83
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Také používám měřič v zapalovači, jen většina ukazuje špatně (vyzkoušel jsem jich hodně, než jsem našel přesný), porovnej nejlépe s multimetrem na baterii, o kolik se tě to liší (všechny co měřily špatně podměřovaly i o 0,8V!), nabíjení nad 14,4V je už pro baterii špatné. Krátkodobé 14,7V není tak na závadu, pokud je baterie "hladová", ale i tak by více jak 14,3V neměla elektronika pustit, proto jsem psal, že hlídání napětí baterie je po vytažení 10A pojistky zachované, tím je myšleno i to, že by mělo hlídat max.napětí, což u mě funguje.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: start&stop i30

Příspěvek od petzl62 »

A signalizace nefunkčního SS na palubovce stále tupě bliká? :-k
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Martinsp
****
Příspěvky: 1399
Registrován: 25 zář 2010, 09:59
Bydliště: Č. Budějovice

Re: start&stop i30

Příspěvek od Martinsp »

U Tucsona svítí na displeji bílé když je aktivní a když je vypnuté tak nesvítí nic.
A co těch 12,7 V? U některých aut se uvádí že je to inteligentní dobíjení nastavené moc na krev, jakože moc do mínusu a nebo zase nabíjí moc. Kde je ta hranice?
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
thaischumi
**
Příspěvky: 189
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: start&stop i30

Příspěvek od thaischumi »

Krepi píše: 02 dub 2022, 09:33 nabíjení nad 14,4V je už pro baterii špatné. Krátkodobé 14,7V není tak na závadu, pokud je baterie "hladová", ale i tak by více jak 14,3V neměla elektronika pustit, proto jsem psal, že hlídání napětí baterie je po vytažení 10A pojistky zachované, tím je myšleno i to, že by mělo hlídat max.napětí, což u mě funguje.
Po vytažení pojistky nebo konektoru už žádné hlídání tam už není a baterie bude nabíjena jako u starších vozů, tj. konstantním napětím 14,3 až 14,7V podle teploty (např. v létě bude hned po startu 14,3V, v zimě 14,7V a postupně se sníží na 14,3V když bude motorový prostor pořádně zahřatý)
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Uživatelský avatar
Krepi
*
Příspěvky: 83
Registrován: 10 led 2020, 13:08

Re: start&stop i30

Příspěvek od Krepi »

Není pravda, hlídání tam je, v létě/zimě, klima, topení, max. 14,3V (při větším odběru klesne na 14,2V), víc to nikdy nešlo (pouze při zapojení int.dobíjení to dobíjelo chvíli 14,4V, ale pak to v létě lítalo jak se jelo z kopce a zase se přidalo), po nastarotvání se zvyšuje napětí postupně až na 14,3V a tam to pak krásně drží.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
thaischumi
**
Příspěvky: 189
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: start&stop i30

Příspěvek od thaischumi »

Aha, ta věc která dělá to konstantní napětí 14,3V je podle tebe "hlídání", mně prostě jde o stabilizátor napětí, který je integrován přímo v alternátoru.
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
hundak
*
Příspěvky: 34
Registrován: 29 črc 2021, 21:32

Re: start&stop i30

Příspěvek od hundak »

Zdravím všechny :hyu: i30 1,5 DPi.
Místo původního rozpojení konektoru na -pólu baterie(nemusím nic izolovat),jsem vyjmul pojistku na +pólu.Funkčně stejné.Stabilní napětí za jízdy 14,3 V.Měřeno voltmetrem s přesností 0,2%.
Odkaz pro ty co chtějí vědět jak to pracuje:
https://www.autonorma.cz/blog/131_jak-f ... alternator
Ať vám alternátory vesele dobíjejí.Tož asi tak.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“