Stránka 14 z 22

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 18:27
od i30mpact
Martinsp píše: 20 bře 2022, 17:47 Krepi a jak na to?
Psal to přímo v tomto vlákně. https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 91#p610891

Re: start&stop i30

Napsal: 20 bře 2022, 19:42
od Martinsp
Děkuji, začal jsem to řešit až teď když má mé první auto tuto speciální všema chtěnou vychytávku.

Re: start&stop i30

Napsal: 21 bře 2022, 14:22
od Krepi
dokidoki píše: 20 bře 2022, 16:42 Keď to trvale nabíja 14,3V, nemôže dôjsť k "prebitiu" a poškodeniu akumulátora?
Pokud jste si přečetl celý můj příspěvek, tak nemůže, kontrola nabíjení a stavu baterie je zachována, jen inteligentní dobíjení je vyřazené.

Re: start&stop i30

Napsal: 30 bře 2022, 11:23
od hundak
Odpojení konektoru od -pólu baterie.
Zdravím všechny :hyu: i 30 1,5 DPi.
Po ověření všech pro a proti,provedení několika měření,konzultacích s kolegy a prostudování příspěvků na fóru a včetně měření teploty akumulátoru a alternátoru před odpojením a po rozpojení konektoru a po několika zkušebních jízdách,jsem rozpojil konektor od -pólu baterie.Za mně spokojenost.
Izolaci rozpojených částí jsem vyřešil přetažením ustřižených prstů ze silnějších gumových rukavic.
Blikající kontrolka nefunkčnosti S/S mě nevadí.
V případě problémů budu informovat.

Re: start&stop i30

Napsal: 30 bře 2022, 17:15
od Krepi
Pěkná práce, nevyzkoušel by jste to ještě na vytažené 10A pojistce na + pólu, zda budou výsledky totožné?

Re: start&stop i30

Napsal: 01 dub 2022, 18:31
od hundak
Zdravím všechny :hyu: i30 1,5 DPi.
Zrušil jsem rozpojení konektoru na -pólu baterie a vyjmul pojistku na +pólu.Hodnoty dobíjení za jízdy stejné,zařízeníS/S nefunkční.Tož asi tak! :)
Ať nám akumulátory slouží.

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 07:27
od Krepi
Konektor na - pólu můžete zapojit, stačí jen vyndat 10A pojistku na + pólu, vyřadíte tím int.dobíjení i SS, zůstane zachované hlídání napětí na baterii proti přebíjení, při jízdě dobíjí stabilně 14,3V. :D/

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 07:36
od Martinsp
A kolik myslíš že může být pro baterii špatné nabíjení? Mám v zapalovači měřáček z Číny a co jsem zahlédl, tak ukazuje 12,7 -14,7, ale nějak extra jsem to nesledoval. Zatím si spíš užívám jízdu, pohodlí a nové funkce.

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 09:33
od Krepi
Také používám měřič v zapalovači, jen většina ukazuje špatně (vyzkoušel jsem jich hodně, než jsem našel přesný), porovnej nejlépe s multimetrem na baterii, o kolik se tě to liší (všechny co měřily špatně podměřovaly i o 0,8V!), nabíjení nad 14,4V je už pro baterii špatné. Krátkodobé 14,7V není tak na závadu, pokud je baterie "hladová", ale i tak by více jak 14,3V neměla elektronika pustit, proto jsem psal, že hlídání napětí baterie je po vytažení 10A pojistky zachované, tím je myšleno i to, že by mělo hlídat max.napětí, což u mě funguje.

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 09:36
od petzl62
A signalizace nefunkčního SS na palubovce stále tupě bliká? :-k

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 10:40
od Martinsp
U Tucsona svítí na displeji bílé když je aktivní a když je vypnuté tak nesvítí nic.
A co těch 12,7 V? U některých aut se uvádí že je to inteligentní dobíjení nastavené moc na krev, jakože moc do mínusu a nebo zase nabíjí moc. Kde je ta hranice?

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 10:44
od thaischumi
Krepi píše: 02 dub 2022, 09:33 nabíjení nad 14,4V je už pro baterii špatné. Krátkodobé 14,7V není tak na závadu, pokud je baterie "hladová", ale i tak by více jak 14,3V neměla elektronika pustit, proto jsem psal, že hlídání napětí baterie je po vytažení 10A pojistky zachované, tím je myšleno i to, že by mělo hlídat max.napětí, což u mě funguje.
Po vytažení pojistky nebo konektoru už žádné hlídání tam už není a baterie bude nabíjena jako u starších vozů, tj. konstantním napětím 14,3 až 14,7V podle teploty (např. v létě bude hned po startu 14,3V, v zimě 14,7V a postupně se sníží na 14,3V když bude motorový prostor pořádně zahřatý)

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 11:38
od Krepi
Není pravda, hlídání tam je, v létě/zimě, klima, topení, max. 14,3V (při větším odběru klesne na 14,2V), víc to nikdy nešlo (pouze při zapojení int.dobíjení to dobíjelo chvíli 14,4V, ale pak to v létě lítalo jak se jelo z kopce a zase se přidalo), po nastarotvání se zvyšuje napětí postupně až na 14,3V a tam to pak krásně drží.

Re: start&stop i30

Napsal: 02 dub 2022, 15:49
od thaischumi
Aha, ta věc která dělá to konstantní napětí 14,3V je podle tebe "hlídání", mně prostě jde o stabilizátor napětí, který je integrován přímo v alternátoru.

Re: start&stop i30

Napsal: 04 dub 2022, 10:43
od hundak
Zdravím všechny :hyu: i30 1,5 DPi.
Místo původního rozpojení konektoru na -pólu baterie(nemusím nic izolovat),jsem vyjmul pojistku na +pólu.Funkčně stejné.Stabilní napětí za jízdy 14,3 V.Měřeno voltmetrem s přesností 0,2%.
Odkaz pro ty co chtějí vědět jak to pracuje:
https://www.autonorma.cz/blog/131_jak-f ... alternator
Ať vám alternátory vesele dobíjejí.Tož asi tak.