Stránka 14 z 27
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 25 čer 2023, 22:19
				od shmaic
				Jo jenže oni se budou cukat:)
Já bych to nejdřív zkusil projet nějakou chytrou nabíječku v režimu opravy. A pak ta reaktivace ISG.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 26 čer 2023, 08:43
				od Mexican
				sulfatace hlavnej (startovacej) baterie po roku? ojejej, to musel stat namahy odrovnat EFB bateriu  
 
 
Mame doma Stonica (momentalne 20 000km) od 12.2021 a posledny pol rok jazdi fakt kratke trasy (casto, nie vzdy teraz ho caka 250km v kuse) a proste raz za dva tyzdne napojim LIDL nabijacku, rezim AGM/EFB (snehova vlocka - preco to maju tak oznacne, neputajte sa ma) a cele to funguje uplne napohodu. Neverim, ze baterka vydrzi 5+ rokov ako bolo bezne este donedavna, ale myslim ze rok je skutocne velmi malo. Problem je ze to clovek na reklamaciu neuhra
 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 26 čer 2023, 11:13
				od pecka411
				Ok, jinými slovy zvážit, zda dohadování se servisem nebude se výsledku dražší (na čas) než koupě nabíječky. Klíčové slovo je pulzní nabíjení? Např. tato 
https://www.lidl.cz/p/ultimate-speed-na ... p100361587?
S předchozí I30 jsem za skoro 7 let baterii vůbec nemusel řešit  

 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 26 čer 2023, 11:42
				od shmaic
				Ano. 
Příspěvek od Mexičan je trochu zcestný, ptz v autě není EFB, ale AGM. Sněhová vločka je tam proto, že v zimě to limituje nabíjení na tuším 14,5v a stejně tak to mají AGM.
Dobijet co 14 dní je celkem otrocina, vzhledem k tomu, že auto má být odpojeno od baterie a že po odpojení baterie se zase má reaktivovat ISG 4 hodinovým čekáním a následnými starty.
"Sulfatace" probíhá ihned po poklesu napětí pod určitou úroveň, agm jsou k ní nejméně náchylné. Ale postupně se to nasbíral - cesty do školky a zpět.
Ještě mi kamarád elektrikář tvrdil, že desulfatace probíhá pomocí proudu a ne napeti, nicméně moje metoda pulzním napětím fungovala.
Pokud to čte někdo z oboru, byl bych rád, kdyby mi tu vyvrátil nesmysly, pokud je píšu:)
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 09:52
				od mozecek
				Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 12:32
				od pecka411
				Tak jsem začal nákupem multimetru za 300. Po 15m jízdy po městě a následném 3h stání napětí 12,37 V. V neděli autu na plachtění nestačila ani cesta 2x 50 km, ale dneska ráno zase na křižovatce normálně zafungoval start stop. No nemine mne pokusné dobití baterky, pak uvidím.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 16:54
				od shmaic
				Stálo by zato zjistit, zda se může dobíjet baterie připojena do auta bez následků na start stop.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 17:05
				od Mexican
				a preco by to malo mat nasledky? ja osobne tak baterku v Stonicu (EFB, start/stop) nabijam bezne. Vsetko je pripojene, baterka v aute
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 17:27
				od Maras
				mozecek píše: 27 čer 2023, 09:52
Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
 
Tak jsem na něj koukal na Ali a samozřejmě se píše, že ukládá hodnoty měsíc. Klidně si ho používej, ale nezapomeń , že i toto zařízení samo o sobě odebírá trochu energie z baterky. I proto mám třeba plašičku na kuny na 9V baterii.
 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 17:47
				od mozecek
				jo jo.. kundoplasic pry 2mA, battery monitor 1.5mA, sledovac od pojistovny Uniqa to budou taky aspon 3mA kdo vi .. ale docela s baterkou zacvici bluelink .. staci pustit apku tj. provet dotaz na stav auta a hned je na krivce videt jak se propadne 

 tak snad radeji ani nechci vedet co bluelink zere kdyz jakoze nic nedela 

 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 19:24
				od shmaic
				Mexican píše: 27 čer 2023, 17:05
a preco by to malo mat nasledky? ja osobne tak baterku v Stonicu (EFB, start/stop) nabijam bezne. Vsetko je pripojene, baterka v aute
 
Potřeboval bych to zjistit pro AGM baterii v I30 1.5 tgdi (jak je uvedeno v názvu tématu)
 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 20:20
				od pecka411
				To mě taky zajímá. Podle návodu je to explicitně zakázáno, zároveň obecné návody na netu říkají, že to tam výrobci píšou jen pro sichr. 
Nechce se mi po odpojení baterky všechno znova nastavovat.
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 20:21
				od shmaic
				Já myslím že to právě oblbne ten senzor a pak je z toho obyč benzínové turbo bez hybridní ficury plachtění. Už zas týden jezdím jen školku, takže to asi brzo vyzkouším...
			 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 20:38
				od Mexican
				shmaic píše: 27 čer 2023, 19:24
Mexican píše: 27 čer 2023, 17:05
a preco by to malo mat nasledky? ja osobne tak baterku v Stonicu (EFB, start/stop) nabijam bezne. Vsetko je pripojene, baterka v aute
 
Potřeboval bych to zjistit pro AGM baterii v I30 1.5 tgdi (jak je uvedeno v názvu tématu)
 
agm a efb ma ten isty nabijaci prud. Vzhladom k tomu, ze vyrobca sa chrani prakticky vo vsetko sposobom "nestrkajte macku do mikrovlnky" tak ano, pise mnoho veci ktore nedodrziavaju na dielni ani autorizaky. Tam sa bezne pocas updatov infotainmentu auta davaju na nabijacky
 
			
					
				Re: Motor 1,5 T-gdi
				Napsal: 27 čer 2023, 21:01
				od i30mpact
				mozecek píše: 27 čer 2023, 09:52
Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
 
https://doubleagent.net/2023/05/21/a-ca ... r-location