Stránka 133 z 194

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 31 črc 2020, 09:42
od petzl62
Ty to ještě nemáš hotové tu dekarbonizaci? :shock: :roll: :mrgreen:

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 31 črc 2020, 23:00
od Axel.Foley
Bohužel, byly jiné povinnosti a starosti...

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 05 srp 2020, 20:58
od Axel.Foley
Dnes proběhla dekarbonizace motoru vodíkem. Píše o ní petzl62 zde https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=555 - dovolím si dát sem odkaz na jeho příspěvek i bez dovolení :-#

Výsledek? Překvapující :!: Motor si přede jen tak jakoby mimochodem, jde nádherně za plynem a do otáček, ochotně zrychluje víceméně na polechtání plynu, meziplyny se dávkují jedna radost =D> Dovolím si říct, že auto jede tak, jak se od něj čeká - lehce, hebounce, nenásilně.

Hned po dekarbonizaci jsem ujel cca 60 km. Během nich proběhla regenerace DPF (očekávaná, včera jsem ji po dlouhé době zhruba v polovině utnul).

Zítra je v plánu vyčištění EGRu. Jsem zvědavý, jak bude vypadat po dnešní akci a jak se čistění vodíkem projeví na regeneracích :-k

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 05 srp 2020, 21:18
od idam.i
Super,som rád,že to pomáha.Dúfam,že Tusík už bude v plnej kondícii. :D/

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 05 srp 2020, 21:29
od petzl62
=D> =D>
A já už si říkal které Hranice jsi překročil :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 05 srp 2020, 21:34
od Mr. HYUNDAI
Já jsem zvědavý na EGR po této očistné proceduře :-k .

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 05 srp 2020, 21:50
od petzl62
To jsme dva :wink: :-#

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 05 srp 2020, 22:04
od Axel.Foley
Tři - přidávám se do klubu...

idam: Taky doufám...

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 06 srp 2020, 19:01
od kyrmon
Ahoj, tak v jakém stavu jste dnes nalezli EGR? ;)

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 06 srp 2020, 19:04
od Axel.Foley
Po dnešku nemám, vyjma spotřeby, žádné dobré zprávy :( Víceméně to nejsou dobré zprávy obecně :?

Takže popořadě. Jak jsem avizoval, ráno jsem se rozjel do servisu na čištění EGRu. Cestou jsem pozorně sledoval ukazatele a čekal, kdy se spustí regenerace DPF. A ta se opravdu spustila - po ujetí 126 km od té poslední :( Takže dekarbonizace nepomohla... no nic, snad pomůže vyčištění EGRu. Čištění se ale nekonalo - EGR je spojen s chladičem spalin nedělitelným spojem, takže aby se člověk do něj dostal, musel by ho zničit. Navíc je nutné vymontovat půl motoru, aby bylo možné EGR s chladičem vybrat. I dle katalogu dílů lze na EGR objednat jen 3 věci:
- šrouby
- těsnění
- sestava EGR + chladič
Cena za sestavu je "lidová" - téměř 25.000,- českých ](*,) Plus práce, samozřejmě.

Následovala cesta do autorizáku, kde se s tímto problémem, t. j. časté regenerace, již setkali - ještě že tak [-o< Prý DPF v kýblu. A prý odchází jedna radost, bez ohledu na to, zda je to i30 nebo Tucson. A cena nového dílu? Zhruba 120.000,-...

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 06 srp 2020, 19:23
od Kamílek
Tak to je fakt masakr :-( Uznají ti to jako záruční opravu? Neříkej mi, že budeš muset cvakat 120k + práci ze svého...

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 06 srp 2020, 19:28
od petzl62
Super, takže kolik že těch kilometrů Tuky ještě najede??? Něco je špatně ve státě korejském ](*,) ](*,) Takže 5let a pak každé 2-3 roky tahat z kapsy ranec peněz a měnit DPF??? A to nám ještě ti eko zmrdi zvednou podíl bio sraček v palivu :shock: :oops: Super :!: :!:
Je mi tě opravdu upřímně líto :cry: . Kriste pane a veřejně ticho po pěšině.Proč touhle eko kravinou ničí pověst, jednoho z nejlepších dieslových motorů ](*,) ](*,) Teď jde o to, jestli je(bude) stejný problém s DPF filtry s používáním AD blue :-k
No a závěr s p. Mlčícím? Výměna na záruku??? [-o<

Beru nejměkší a nejjemnější hadr a budu toho svého méďu dlouho hladit a vděčit za to, že kromě katalyzátoru a spešl systému zpětného nasávání spalin v autě žádnou jinou fičuru nemám [-o<

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 06 srp 2020, 20:06
od kyrmon
:shock: :shock: ](*,) ](*,) To snad ne! Doufám, že to bude na záruku [-o< [-o<

No... a podobně jako petzl62 se jdu pomazlit s ácou a omluvit se mu, že občas na něj nadávám, když má zrovna špatnou náladu 8-[

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 06 srp 2020, 20:21
od Boryš
Právě kvůli těmhle blbostem tahajícím prachy z kapsy jsem při výměně auta hledal benzín bez turba. Jen to pošahané D-CVVT mě seje, při koupi jsem nevěděl o co jde, že to může být průšvih... Kdybych to byl býval věděl tak bych tehdy zkusil sehnat ix20 s motorem 1,6 92 kW, i když to má menší kufr a velikost kufru byla jednou z priorit. Prý byla ještě tehdy k mání jako novota, jako ojetinu s malým nájezdem jsem ji nenašel.

Re: Pískověbílý Tuky

Napsal: 06 srp 2020, 21:28
od Axel.Foley
Mělo by to být na záruku.

petzl položil velice dobrou a vhodnou otázku ohledně dalšího nájezdu. Přiznám se, nevím, co dál. Motor je skvělý a jestliže se člověk o něj trochu stará, věřím, že udělá i milion km. Problém jsou periferie na něj navázané - čidla, EGR, DPF. Převážně kurvítka, bohužel. A nové motory s AdBlue na tom budou ještě hůř. Ale něco jiného jsem chtěl říct - vypadá to, že provoz (nejen) tohohle auta po záruce bude mít smysl rok, max dva, pak to bude asi ekonomický nesmysl :( Což mě opravdu moc mrzí... auto mi vyhovuje jak je, motorově, prostorově, pohodlím, dizajnem... V případě výběru náhrady budu mít stejné dilema, jako má teď idam, prostě si nevyberu. Částečně i proto, že jsem rozmlsaný a zvyknul jsem si na mnoho věcí, o kterých jsem říkal, že je nepotřebuji. Ale zvyknul jsem si a teď by mi chyběly.

A to jsem si říkal, že minimálně 300.000 km Tucsonem najedu :?