Stránka 137 z 139

Re: LPG

Napsal: 08 črc 2016, 13:18
od dave0306
Milan.K píše:Dave - jaký máš rok výroby?
03/2012

Re: LPG

Napsal: 08 črc 2016, 13:21
od dave0306
dave0306 píše:
Milan.K píše:Dave - jaký máš rok výroby?
03/2012
Ale ve 126000 km byla měněna hlava (nová s tvrzenými sedly ventilů)

Re: LPG

Napsal: 11 črc 2016, 22:09
od Honzza
Milan.K píše:Mám druhý motor a plyn tam nechám jen změna bude ve výměně katu za kovový a primaz elektr. Jen ty ceny kat 9000 a primaz 5600 a měl by být klid.
Ahoj!
Napiš, prosím, něco více o kovovém katalyzátoru, slyším poprvé, že existuje. Kde se dá sehnat, případně katalogové číslo (P/N). Asi všichni "H" plyňáci mají nastavenou časovanou bombu, v podobě úlomků keramiky z katalyzátoru, který si motor při nějakém zakuckání nadýchne. Díky, Honza.

Re: LPG

Napsal: 11 črc 2016, 22:57
od Honzza
Ahoj!
Ještě jednou se vrátím k mému svícení oranžové kontrolky "motor" s indikací "příliš bohatá směs při vysokém výkonu". Jak tu někdo psal, v servisu nahrají do počítače standartní seřízení a neobtěžují se s individuálním seřízením mapy, v celém rozsahu otáček a výkonu.
Bohatá směs bude asi také jednou z příčin odcházení katalyzátoru (spaluje se v něm zbytečně více na palivo bohatých plynů).
V Neptunu Harfa mi seřídili bohatost v celém rozsahu otáček a já udiveně koukám, jak mi klesá průměrná spotřeba, rok neresetovaná. Mívám ji kolem 8,4 až 8,6 l/100km.(Udávanou počítačem, ve skutečnosti je asi o 0,8 l větší.)
Z resetoval jsem a na trati Náchod-Praha jsem měl průměrnou počítačovou spotřebu 6,2 LPG, jak nízkou jsem dosud nikdy nedosáhl. Je to, pravda, po rovině a bylo to s malým provozem, ale 90 jsem držel a na dálnici Hradec-Praha jsem si neodpustil 120-130km/h.
Dovolím si proto radu : nechte si seřídit "mapu" - správnou bohatost v celém rozsahu otáček! Stálo mi to i s roční prohlídkou a výměnou LPG filtrů necelé 2000Kč.

Re: LPG

Napsal: 12 črc 2016, 15:43
od Milan.K
Honzza - presne jak píšeš kompletne seřídit v srpnu jedu pry je to na pul dne, tak jsem zvedav. S tím keramickym katalyzatorem co je original nebude neco v poradku odchazeji i auta čiste jezdené na benzín a ja to riskovat nechci tak jsem si nasel kovovy doufam ze to bude vse v poradku...
http://www.evyfuk.cz/doplnky/montazni-k ... undai/i30/ je tam i povidani o tom jak je kovovy zpracovany a nehrozy pri podpalenem ventilu jeho znicení

Re: LPG

Napsal: 12 črc 2016, 15:51
od Milan.K
tady je vytažek z te stranky a ja tomu veřím ze to tak je.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Katalyzátory keramické

Tyto katalyzátory mají keramickou vložku. Jedinou výhodou těchto katalyzátorů je pouze o něco nižší cena. Keramické katalyzátory jsou mnohem citlivější na poškození jak mechanické (uder cizího předmětu na vozovce) tak chemické a to zejména při špatném seřízení motoru. Keramické katalyzátory se nehodí pro vozy upravené na alternativní pohon LPG/CNG ani dieselových motorů.

Katalyzátory kovové:

Tyto katalyzátory mají vložku kovovou. Tyto katalyzátory jsou jen o trochu dražší než katalyzátory keramické. Zato mají mnohem širší použití. Kovové katalyzátory nejsou tak citlivé na mechanické poškození, není tak velké riziko poškození vlivem horšího chodu motoru. Tyto katalyzátory jsou vhodné pro dieselové motory i motory poháněné alternativním pohonem LPG/CNG. Námi dodávané kovové katalyzátory mají zvýšený obsah Titanu, aby lépe odolaly vyšší spalovací teplotě u pohonu LPG/CNG.

Poškození katalyzátoru:

* ucpání katalyzátoru-dojde většinou po natankování nekvalitního bezolovnatého benzínu, při špatném zapalování motoru, velkému průsaku oleje do spalovacího motoru.

* k poškození (roztopení) katalyzátorové vložky může dojít při roztlačování vozidla. Do katalyzátoru se dostane s výfukovými plyny i nespálené palivo, které se vznítí až v katalyzátorové vložce.

* Motor nikdy nestartujeme s vyšroubovanými zapalovacími svíčkami.

Re: LPG

Napsal: 13 črc 2016, 10:06
od Honzza
Milane díky, skvělá informace ! Zdraví Honza

Re: LPG

Napsal: 14 črc 2016, 20:55
od lubof@centrum.cz
Ahoj,

mám i30cw 1,6 93kW, r.v. 03/2012. Najeto cca 75tis. (LPG od začátku, montováno v H).
Tlaky kontrolovány letos v lednu - vše v pořádku.
Ventily seřizovány letos v lednu - v pořádku.
Mám pouze přívstřik BA.

Tak nevím, pokud se něco nepokazí, asi nechám jak je.

Lubo

Re: LPG

Napsal: 15 črc 2016, 09:11
od airwaves
Keramika přece co se teploty i chemikálií vydrží víc než železo ne? já bych se spíš podíval na to, zda ty katalyzátory doopravdy odcházejí. Viděl jste ho někdo odejitej? Je přece pro výrobce motoru snadné svést vinu na kat, než přiznat létající kvalitu materiálů a tolerancí v motoru????? No a další otázka, jak se u železnýho katu vyrobí ta porézní hmota - železo? Spousta mini direk? Já jsem tupec co když neuvidí tomu nevěřím. Máte někdo foto poškozenýho katu co zničil motor CVVT?

Re: LPG

Napsal: 16 črc 2016, 15:31
od Milan.K
Jo to tí ja nepovím...to co jsem zjistil je tady psano a co vím tak to začíná podpalenym ventilem potom katem a končí motorem...Kovový kat vydrží i podpaleny ventil jasne ze stim nebude clovek jezdit porad ale je jistota ze se nema co vysipat. Kat je svinuty plech uchycen trny jakou úpravu ma to nevím... jedině to zjistit od výrobce...

Re: LPG

Napsal: 17 črc 2016, 23:15
od Honzza
[quote="lubof@centrum.cz"]Ahoj,

mám i30cw 1,6 93kW, r.v. 03/2012. Najeto cca 75tis. (LPG od začátku, montováno v H).
Tlaky kontrolovány letos v lednu - vše v pořádku.
Ventily seřizovány letos v lednu - v pořádku.
Mám pouze přívstřik BA.

Ahoj Lubo !
Máš přesně co já i s nájezdem km. Mám ozkoušeno a průběžně jsem po každé akci servisu měřil ventilovou vůli. Tedy mám ozkoušeno, že 20% přisávání od volnoběhu, po maximál, zaklepávání nezastavilo. Až instalace čtyřbodového přisávání spec. maziva ano. Měřil jsem vent. vůli po 15 000km s přimazáváním a zatím se nehnula. Vyšteloval jsem spotřebu na 1deci na 1000km. (I to mi servis v počátku udělal špatně!) Zdraví Honza.

Re: LPG

Napsal: 20 črc 2016, 01:13
od kekso77
Zdravim pani,

tak som si za posledny tyzden presiel asi 30 stran v tejto teme + pochodil rozne servisy (autorizovane :hyu: aj montazne LPG). V skutku ako som studoval info tu na fore, som ziskaval aj rozne nazory. Poslednych 10 stran mi pomohlo utvorit obraz na 90%. O montazi LPG som uvazoval v suvislosti s vyprsanim garancnej zaruky este niekedy v 4. roku a teraz mi to prislo najviac aktualne. Pre info par udajov - ide o 1,4l, G4FA, 10/2010, spolu 98.000 km (za 2 roky takmer 50.000 a ocakavam este prudsi narast km). Pokusim sa o zhrnutie:

Potvrdzujem ze v dvoch :hyu: servisoch mi vyslovene neodporucaju montaz LPG do auta. Postupne som pochopil preco (lambda sonda, katalyzator, kompresia tlaku vo valcoch, zaklepavanie ventilov etc...) Aj ked v jednom sme sa po dobrej diskusii zhodli, ze navratnost v podobe usetreneho paliva moze byt napokon priaznivejsia aj v pripade oprav, keby to vydrzalo aspon 2 roky/ 50.000 km... co ale posobi ako loteria, vestiacu gulu tiez nemam ](*,) ... a tak sa zrejme budem musiet zmierit s postupnym vysavanim penazenky. Zatial co montovne splynovacov s tym nemaju problem a veselo by sa mi pustili do auta (viackrat ma ubezpecovali, ze problem to nie je a ze montovali viacero 1,4)... akurat sa pytali, ci ma motor priame vstrekovanie, alebo nie.

Na aute sa blizim k 100.000 km (pri 70tis sa menili dosticky a nedavno som prvy raz menil autobateriu), ale inak bez problemov a nerad by som auto dokafral. Myslienky LPG sa este nechcem uplne vzdat, aj ked inu moznost napokon zrejme nemam. Dedukujem, ze najviac vznikali problemy kvoli vytacaniu (nad 4.500 otacok na dialnici, comu by som sa nevyhol - pre mna podstatny fakt; v ramci mesta a okresiek by to motor mohol vydrzat) a zlym nastavenim LPG (nahodenie v H servise teraz neberiem do uvahy). Co som myslel, ze sa za par rokov dokazalo zlepsit. Avsak citam viacero negativnych skusenosti (inak vdaka za nazory).

Ak by som do toho siel, pocitam s primazavanim+ niekde spominali 10%, niekde 15% pristrekovania benzinu, niekde bez pristrekovania. V mojom okoli prichadzaju do uvahy akurat spynovace BRC, STAG a Tartarini. Otazne je, ci by pomohla vymena za tvrde sedla ventilov a pravidelne servisovanie so zameranim specialne na kompresiu tlaku vo valcoch - to este merane nemam.

Vidim skusenosti pozitivne aj negativne. Pri vacsom najazde km je nutne pocitat s technickymi problemami, ako aj pri inych motorizaciach... Moj resultat znie - zatial sa nebudem pustat do montaze LPG. 2 roky, alebo 50.000 by to este znieslo, ale potom by som zrejme musel investovat pri vacsich polozkach. Ak ano, podmienkou by bola montaz tvrdych sediel ventilov a meranie kompresie tlaku s priaznivymi hodnotami - co bude teraz pri 100.000 km aj pre mna hodnotny udaj.

Ak by ste mali zaujimavy postreh, konstruktivny nazor (proti / za LPG), potesim sa.
Vdaka, vela stastnych km!

Re: LPG

Napsal: 22 črc 2016, 18:30
od dus.ko
LPG s mazaním mám už od roku 03.2012. Zatím jsem najel na LPG "jen" 48000km. Nevím co tady melete za blaboly. Auto šlape jako hodinky rok výroby 10.2010. :hyu: :hyu: :hyu:

Re: LPG

Napsal: 22 črc 2016, 21:55
od robil
Osm tisíc za rok to se to LPG vylatí :mrgreen: #-o Kritických sto tisíc najede další majitel.

Re: LPG

Napsal: 27 črc 2016, 18:39
od dus.ko
Robil je zřejmě matematik, blahopřeji