Problém EPS - posilovač řízení

Tlumiče, odpružení, brzdy, ložiska...

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Zuotka
*
Příspěvky: 27
Registrován: 15 zář 2012, 14:11
Bydliště: kačice

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Zuotka »

Ano, tisic..
Pojedu to reklamovat (snad dojedu :D), tak snad mi to klapne, pac 20 tacu na vyhozeni zrovna nemam ;)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Mexican »

69pavel píše:vildo nevim jak to ma byt nastavene ale mi osobne neprijde ze by posilovac vypinal pri 120 ci 130,kdyz jsem onehdy pelasil 170 tak volantikem slo tocit lehce,porad tam byl posilovac,v te rychlosti moc sice volantem nenatacis to ani moc nejde ale mirne natoceni do zatacek slo lehonce jednou ruckou,druha volne v objeti volantu volne klouzala po nem.
170 s Accentom do zakruty? no tak to potes koste.. ak teda zakrutou nazyvas dialnicny oval tak ano. IMHO v 170 uz posilovac fungovat davno nebude. Ale nie som fachman
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Vilda »

69pavel : Řešili jsme to tady hned v začátcích, co jsme si Accenty koupili .... ve 120ti byl posilovač úplně vypnutý( což je zase moc brzo ) a neustále jsme volantem korigovali směr vozu :idea: a ve 170km/h ti mohlo pracovat leda starý hydraulický servo, u Primery bylo funkční i ve 200kilometrový rychlosti a taky to bylo pěkně o hubu :shock: ..... ale EPS pracuje úplně jinak, můj nový posilovač je cítit tak do 140ti a to jen trochu, ale jakmile tuhle rychlost překročim, tak už je mimo provoz nebo jen opravdu s nepatrným účinkem, který se jen těžko dá poznat .... a tak by to mělo správně vypadat ....

Možná, že v naftových verzích máte posilovač jiný :-k ale v benzínu je to takhle ...
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
jarous020
**
Příspěvky: 350
Registrován: 06 zář 2010, 11:21

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od jarous020 »

vildo : určitě to dává rozum,těžko budeš potřebovat eps ve 160,to je pravda , ale jak říká 69pavel nepocítil jsem žádnej rozdíl. nebo jen jsem si toho nevšimnul.
Zítra jedu zase směr Praha na dálnici tak to vyzkoušim :) teda jestli mi esp vůbec pujde :)
AKTUÁLNI:
ŠKODA OCTÁVIA STYLE 1.9 TDI 66KW
PRODÁNO:
HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI 96 KW
jarous020
**
Příspěvky: 350
Registrován: 06 zář 2010, 11:21

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od jarous020 »

Zuotka píše:Ano, tisic..
Pojedu to reklamovat (snad dojedu :D), tak snad mi to klapne, pac 20 tacu na vyhozeni zrovna nemam ;)

Tak to budu držet palce, dej pak vědět jak to dopadlo, jsem zvědavej
AKTUÁLNI:
ŠKODA OCTÁVIA STYLE 1.9 TDI 66KW
PRODÁNO:
HYUNDAI ACCENT 1.5CRDI 96 KW
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od 69pavel »

pro Vildu,jestli jsou rozdilne posilovace pro diesel a pro benzin jine ,je mozne ze kazdy posilovac ma jine nastaveni,kdo vi

pro mexicana samozrejme tou 170 jsem mel na mysli dalnici ale i tam jsou zatacky ostrejsi nez by na dalnici mely byt,co si budeme povidat,nase D1 nesplnuje podminky dalnice dle svetovych norem.

pro Zoutku, pokud ti reknou ze je vadna RJ tak mozna lepsi by se bylo poohlidnout po druhe z nejake bouracky anebo dobreho fachmana do elektroniky a vymenit vadne kondiky neb co je spatne,zalezi co by vyslo levnejc.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Borek »

Zuotka-jsem zvědavý,co ti k tomu v AAA řeknou a zda to vyreklamuješ.Když jsem se tam byl nedávno podívat,tak prodejce říkal,že auto můžeš do měsíce "vyměnit"(ne vrátit :wink: ).
Zajímá mě také,co co by s autem po případné úspěšné reklamaci udělali?Opravili za 20 000,-Kč?Těžko :-k .Šoupnou ho znovu do prodeje a třeba najdou "měkotu",co si tu opravu zaplatí :? .

Zuotko,jakou to máš barvu,rok výr. a kolik má najeto?I když třeba Vilda má málo najeto a EPS už také vyměněný.Tak nějakou únavou materiálu to asi nebude.Spíš výrobní chyba ](*,) .
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Zuotka
*
Příspěvky: 27
Registrován: 15 zář 2012, 14:11
Bydliště: kačice

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Zuotka »

To ja taky, dneska jsem s nekym z aaa vedla asi 20 min rozhovor... Budu se to pokouset uplatnovat jako skrytou vadu, kdyz to neklapne, tak mam od nich to pojisteni, tak snad to pujde kdyztak tak ;) a auto snad muzes vymenit, ale ve lhute 7 dni..
Ja mam v planu jeste zkontaktovat predchoziho majitele, zda treba neprizna barvu a nerekne mi, ze to s tim uz prodal.. ale pochybuju no :D
Mam r.v 2007, sedou metalizu a najeto ma necelejch 110 000 km.
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Vilda »

Hlavně pozor při nákupu další ojetiny .... co jsem trochu rozhodil sítě u nás v práci, tak na stejnou závadu trpí Fábie, Opel a Peugeot s Citroenem .... a těch značek nejspíš bude ještě mnohem víc :roll: při koupi ojetého vozu si okamžitě vyhradit právo na návštěvu servisu a na diagnostice si nechat zkontrolovat co se dá. A když se majitel bude cukat, tak je jasný, že se tam nějakou závadičku snaží schovat ....

Taky bacha na bazary jako jsou AAA a ESO ..... ségra v Aáčkách kupovala Corollu, která zaručeně nikdy nebyla bouraná a tak jsem si ji nechal vyvézt na rampu a pořádně si ji prohlídnul .... komplet pravý předek vyměněný ... nový mc pherson, nové rameno, starší blatník, který měl zespodu jinou barvu ( špatně ho stříkli ) a bylo okamžitě jasný, že to auto dostalo šlehu na pravou stranu .... jenže tohle jsou věci, které automechanik dokáže zjistit na místě, ale občasné výpadky různých elektronických systémů, už neodhalím .... Tyhle bazary jsou hodně nevstřícný reklamacím všeho druhu a budou určitě argumentovat tím, že když oni auto brali do bazaru, tak žádnou poruchu nemělo .... proto nekompromisně trvat na diagnostice a když nebudou chtít, pryč od toho .....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Zuotka
*
Příspěvky: 27
Registrován: 15 zář 2012, 14:11
Bydliště: kačice

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Zuotka »

Tak ja uz mam treti ojetinu (vsechno accent :)) a problem mam az ted, ale taky je pravda, ze ty dve predchozi nemely palubni PC...
Priste budu rozhodne chytrejsi... a u AAA uz nikdy nic :-/
Uživatelský avatar
MICHAL77
****
Příspěvky: 1044
Registrován: 22 kvě 2010, 22:29
Bydliště: Vysočina

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od MICHAL77 »

Zuotka píše:Tak ja uz mam treti ojetinu (vsechno accent :)) a problem mam az ted, ale taky je pravda, ze ty dve predchozi nemely palubni PC...
Priste budu rozhodne chytrejsi... a u AAA uz nikdy nic :-/
Palubní PC s tím nemá nic společnýho.

Jinak u AAA uspěje jen fakt tvrďák kterej si nebere ohledy, ostatní utáhnou na vařený nudli :mrgreen: .
.........
Zuotka
*
Příspěvky: 27
Registrován: 15 zář 2012, 14:11
Bydliště: kačice

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Zuotka »

aha, tak aaa jsou proste zmetci :(
Budu doufat, ze mezi ne patrim i ja :)
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4501
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Borek »

110000km-to jsem předpokládal,že máš najeto méně a projevilo se vadné EPS. :-k U některých odešlo v záruce po pár km(ti šťastnější)a jiným po pořádné porci km ....a po záruce #-o .
Zajímavé je,že jsem prošel různé KIA kluby a o vadném posilovači u Ria ani ň.Asi koupím RIO :idea: :D .

Jak u Accenta funguje kontrolka EPS?Rozsvítí se až při zjištění chyby nebo se rozsvítí vždy po otočení klíčku a poté zhasne(třeba jako airbag nebo check engine..) :?: :?: :?:
Dnes jsem prohlížel jednu Kiu Rio a na palubce vlevo je kontrolka EPS,ale ta se při otočení klíčku nebo nastartování......nerozsvítila.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Uživatelský avatar
Martun
Moderátor
Příspěvky: 4475
Registrován: 28 pro 2008, 22:53
Bydliště: Teplice

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Martun »

Borek
Porozsvěcí se jako ostatní kontrolky a pak to postupně zhasíná. Pořadí nevím.. :wink:
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW

prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3712
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Problém EPS - posilovač řízení

Příspěvek od Vilda »

Borku, jestli je tam EPS, tak by se rozsvítit měla a pak zhasnout ..... aby kvůli poruše nebyla z kontrolky vyndaná žárovička nebo ledka ( nevim co tam teďka dávaji ) ... nebo je tam ještě hydraulické servo a to samozřejmě kontrolku mít nebude ....
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Podvozek a řízení“