Stránka 15 z 23

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 19 srp 2022, 16:13
od Maras
Elektrice nerozumím,ale můžete mi vysvětlit proč mi při odpojeném mínus konektoru baterky a tedy vypnutém int.dobíjení a Startstop občas ukazovalo na meřáku v zapalovači i 15,3V napětí baterie? Neškodí tohle nakonec víc?

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 19 srp 2022, 17:03
od Pjotr1
Pokud je 15,3V i na svorkách akumulátoru tak je to typické pro inteligentní dobíjení. AGM toto napětí krátkodobě zvládne, ale dlouhodobě (např 30") ne.
Pokud jsi měl vytažený kablík na mínus pólu (t.zn. rozpojená LIN komunikace s čidlem) tak by tam mělo být konstantní 14,4V. Alespoň tak to mám já.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 19 srp 2022, 18:18
od Maras
A to je právě záhada. Kablík rozpojený, konstantní napětí jak říkáš 14,3 V a semtam to skočilo na těch 15,3 V. Když jsem vypnul a zapnul motor zase chvíli bylo těch 14,3 V a pak opět skočilo na vyšší hodnotu. Jednou dokonce 15,8. Dělalo to tak sem tam, nevím jak často kdo sleduje údaje za jízdy, samozřejmě časem tomu člověk nedává tolik pozornosti jako ze začátku.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 19 srp 2022, 18:29
od thaischumi
A jak dlouho trvají ty skoky 15,x V? Sekundu? Není to chyba měřáku?

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 19 srp 2022, 18:35
od Maras
Možná bude chyba v měřáku, nevím. Proto by chtělo i od vás ostatních zpětnou vazbu, jestli se to někomu taky nestává, myslím, někdo to tu už taky jednou psal? :-k

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 19 srp 2022, 18:36
od rs0158
Mám voltmetr v zásuvce
při "funkčním" int.nabíjení ukazoval za jízdy 12,2V , sundám nohu z plynu = skočilo napětí na 14,7V
po odpojení konektoru z mínus pólu baterky mám za jízdy napětí trvale 14,2V
V klidu ( jen otevřená kapota, nebyl klíček v zapalování ) je na baterce multimetrem 12,6V
před nastartováním voltmetr v zásuvce 12,4V ( to samé multimetrem na baterce), ale to už je zapnutý klíček = odběr z baterie
po nastartování za desítky vteřin vzroste napětí z 12,4 na 14,2V , neviděl jsem za jízdy žádné vyšší napětí než 14,2V
a to voltmetr dost svítí, takže na něj dost koukám.
za mně odpojení konektoru z mínus pólu baterky ustálilo napětí za jízdy na 14,2V
( a v klidu s otevřenou kapotou mám na baterce 12,6V - což odpovídá nabití tak 90% )
konektror int.nabíjení jsem odpojil po půlroce provozu
předtím jsem se bláhově domníval, že dvakrát za měsíc nabít baterku doplna stačí
teď jsem přesvědčen, že hned při další jízdě ji systém int.nabíjení zase vybije

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 19 srp 2022, 19:00
od i30mpact
Ano, vybije. Ideální by bylo nabít po jízdě, před delším stáním.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 20 srp 2022, 09:27
od rs0158
za mně ideální je odpojit konektor z černé kostičky na mínus pólu baterie
( zrušit systém inteligentního nabíjení a tím i stop/start systému )
a zvyknout si že na otáčkoměru bliká kontrolka

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 20 srp 2022, 10:39
od Birdr
A máte někdo ponětí, jak to funguje u mildhybridu?
Protože tam, domnívám se, motor startuje ta 48V baterie a ta druhá, 12V, je jen na obsluhu příslušenství. Takže není tolik zatěžována těmi starty. A rekuperace dobíjí jen tu 48V?
Když jsem to laicky měřil u našeho Tucsona, tak klasicky dobíjel asi 14,6V jen při plně rozsvícených světlech, jinak stále 12,7(lovím to v hlavě).

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 22 srp 2022, 18:21
od Birdr
Nikdo nic?

V manuálu jsem k tomu nic nenašel. Jen se tam popisuje, že při vybité baterii, 12V, a nemožnosti nastartovat, klasicky propojit startovací kabely s baterií jiného auta. To by znamenalo, že Tucson startuje na 12V baterku. Ale když jsem ji měřil, tak na ní při startu nebyl žádný úbytek napětí. Ale nebyl to ten den první start studeného motoru.
Což mě přivedlo k myšlence, že auto startuje na 48V baterii.
V jednom z článků jsem se dočetl, že některé MHEV mají jak klasický startér, který je jen pro první start studeného motoru, tak i 48V elektromotor, který pak obstarává ostatní starty a pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdech. Jestli se to týká i I30 nebo Tucsonu jsem nedohledal.
Rekuperace pak dobíjí 48V baterii. A její účinnost se liší podle stupně nabití, takže např. po delší jízdě z kopce přestane a auto skoro plachtí.
Čím se potom dobíjí 12V baterie?

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 22 srp 2022, 19:05
od dibarbora
Akú má MH systém celkovů stratégiu používania štartovacích možností netuším… na 100% ale bude križovatkove reštarty pri aktivovanom štart stop systéme robiť motor/generátor na remeni. Čo sa tyka obsluhy 12V aku, tak jediná možnosť je DC/DC menič 48/12V… auto by inak potrebovalo ešte jeden alternátor. Z toho vyplýva, že prípadné pokusy oklamať systém odpojením battery senzora od RJ nemusí dopadnúť slávne…

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 22 srp 2022, 19:38
od Birdr
Děkuji.
Toto dává logiku. Ten měnič mě nenapadl.
Nemám v úmyslu do toho jakkoliv zasahovat, jen mne zajímalo, jak to asi funguje.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 23 srp 2022, 11:02
od Pjotr1
Tady https://www.hyundai.news/eu/articles/pr ... ystem.html
potvrzují co jste napsali výše a to, že Hyundai 48-Volt Mild Hybrid System :
- při studeném motoru startuje na 12V, protože starter dokáže větší točivý moment
- teplý motor se startuje na 48V protože je to o 0,2 sec rychlejší
- při dojezdu se pod 30km/h vypne spalovák
- 12V se dobíjí z 48V přes dc/dc měnič
- 12V napájí všechny palubní spotřebiče

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 23 srp 2022, 15:11
od Birdr
Dobrá práce. Dík. =D>

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 23 srp 2022, 15:16
od petzl62
Kdyby to někdo chtěl srozumitelně a hlavně ČESKY:
https://www.hybrid.cz/podrobnosti-jak-f ... m-tucsonu/