Stránka 15 z 21

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 čer 2023, 16:25
od mozecek
Oh :roll: :( díky za vážné upozornění ... Apce sem tedy vypnul data a funguje dál :D pořád si myslím že je fajn. Ono změřit aku jednou za čas multimetrem je fajn ovšem nad na nějaký cyklus či špičky je takové měření na prd a nevytrhne to ani voltmetr do zásuvky

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 05 črc 2023, 09:15
od shmaic
i30mpact píše: 27 čer 2023, 21:01
mozecek píše: 27 čer 2023, 09:52 Pouzivate nejaky baterkovy monitor? Mate to odsledovane i tam? Mam ted cerstve BM6 z aliexpresu (jako superdeal byl jen za 280 i s postou) a prijde mi naprosto paradni. Dat a zkusenosti mam zatim za 5 dni malo, ale z dlouhodobeho hlediska mit historii akumulatoru bude fajn .. ac nechci delat reklamu a kupte si co chcete, tak jsem vahal jestli staci protoze se nikde nepise ze si i uklada hodnoty do pameti i pokud neni pripojen telefon cely mesic. Nakonec je teda videt jak moc se mi vybije aku po dvou dnech stani apod. Z hodnot uplne nadseny nejsem ale je mozne ze to auto resp dalsi doplnky jako kundoplasic neco stale papkaji.
https://doubleagent.net/2023/05/21/a-ca ... r-location
Celkem sila!!

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 08 črc 2023, 14:34
od patrik8
Ahoj, mam tento motor s iMT prevodovkou uz rok, najeto 12k a nedavno probehl prvni garancni servis.

Bohuzel se mi zacalo dit, ze obcas kdyz jedu v obci a blizi se konec obce, tak pri plnem plynu nejcasteji na 3. nebo 4. rychlostni stupen, tak auto cukne a pak zacne tahnout, je to pocit jakoby vynechalo turbo. Na dalnici nebo ve meste se to nedeje. Zatim se to deje jen na rezim normal.

Pres pristi tyden jsem objednany do servisu, tak uvidim. Nesetkal se s tim nebo necim podobnym nekdo?

Diky moc.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 27 zář 2023, 22:06
od Fry
Mám niečo podobné, ale neviem či je to vlastnosťou prevodovky (skôr nie) alebo motora, či štarter-generátora

Mne sa to prejavuje nasledovne, pripájam sa na diaľnicu, stlačím plný plyn, prevodovka podradí v pohode trebárs do 3-jky, následne začne auto zrýchľovať, potom asi do 0,5s príde akokeby "šklbnutie" a auto začne zrýchľovať razantnejšie. (nedochádza k podradeniu ostáva tam tá 3-jka)

Tak teraz neviem či, keď dám ten kickdown tak zopne turbo a následne do 0,5s sa pridá ten elektromotor alebo je to naopak a zo začiatku to tlačí ten elektromotor a následne do 0,5s zaberie turbo. V manuálnom režime prevodovky toto nepozorujem a auto pri plnom kickdowne ide pekne bez šklbania

niekto nejaké skúsenosti?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 08:13
od slabostka
Nastavenie odladenie pohonu s dct. Turbo, dct to nebude smotana.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 17:13
od Axel.Foley
Jak se pleteš... Kia 1,5 T-GDI s DCT bez MHEV řadí nádherně hladce, bez cukání.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 18:26
od Fry
slabostka píše: 28 zář 2023, 08:13 Nastavenie odladenie pohonu s dct. Turbo, dct to nebude smotana.
hmm to sa mi nezdá

Prevodovka radí v pohode, reaguje ako má, tam problém nevidím.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 18:33
od slabostka
Snad sa zhodneme ze kazdy pohon ma vlastne naladenie. Az je tam hybrid tak je to ina RJ ze. A ze radi hladko? Pan sa stazuje ze ked dupne na plyn reakcia auta nie je dobra. Dct Nikdy nebude fungovat tak hladko ako menicovy automat. A dajte si dokopy bleskovu reakciu na pedal plynu, nutnost reakcie motora a turba a dct. A mame Zavahanie.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 18:35
od slabostka
Axel.Foley píše: 28 zář 2023, 17:13 Jak se pleteš... Kia 1,5 T-GDI s DCT bez MHEV řadí nádherně hladce, bez cukání.
- viem ze mas potrebu komentovat moje prispevky ale napis to panovi ktoremu to nefunguje ako by si predstavoval. Bude spokojnejsi.kedze MHEV radi hladko - po slovensky 😄

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 20:15
od Mr. HYUNDAI
Sám Fry uvádí, že DCT funguje jak má.
Problém je samozřejmě v implementaci MHEV systému, jehož vstupování do akce a vystupování z akce není ideálně sladěné s charakteristikou samotného spalovacího motoru.
Sám motor 1,5 T-GDi je vydařený, i jeho spojení s DCT (je-li sám) - jak si můžeme ověřit u Ceedu, ale MHEV klade na sladění celé soustavy vyšší nároky, než jaké byl :hyu: ochoten/schopen splnit...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 20:20
od idam.i
slabostka píše: 28 zář 2023, 18:35
Axel.Foley píše: 28 zář 2023, 17:13 Jak se pleteš... Kia 1,5 T-GDI s DCT bez MHEV řadí nádherně hladce, bez cukání.
- viem ze mas potrebu komentovat moje prispevky ale napis to panovi ktoremu to nefunguje ako by si predstavoval. Bude spokojnejsi.kedze MHEV radi hladko - po slovensky 😄
Slabostka zjavne veciam rozumieš a väčšinou máš aj pravdu.No často používaš zbytočné útočny prejav,ktorý prekryje obsah informácie.Škoda. :(

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 zář 2023, 21:50
od Fry
hm, som si myslel, že to bude mať na svedomí ten mild...

chcel som ísť do do Ceed-a ale žiadny nebol, celý ten mild-hybrid je meh...

plynulosť jazdy, to je pojem čo v tomto novom aute vôbec nepoznám, stále sa niečo nabíja/vybíja, rekuperuje, brzdí

hlavne že vozím baterku a rezerva nikde...

je šanca na update RJ, robí to servis vôbec niekedy? dochádza priebežne k updatom počas garančných prehliadok?

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 zář 2023, 09:07
od Mr. HYUNDAI
Updaty se průběžně dělají - já sám jsem u Tucsonu absolvoval update ŘJ motoru a DCT a celkový projev pohonu (jeho už tak dobré sladění) to hodně výrazně posunulo =D> .
Takže ANO - šance je :wink:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 15 led 2024, 07:17
od Mgls
Možná to bude blbej dotaz, ale doteď jsem jezdil pouze s atmosférama.
Jaké jsou optimální otáčky pro běžnou jízdu u tohoto 1.5tgdi motoru? Z atmosfér jsem zvyklý na 2000-2500, ale u tohoto motoru me to porad žene na nějakých 1500, tak se bojím, jestli je to dobře. Když s tím jedu jak s atmosférou (tj.2000-2500 otáček), tak to žere 7l/100. Zatím mám najeto jen 200km, tak je mi jasné, že spotřeba klesne.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 15 led 2024, 10:51
od Fry
Máš dct? Keď píšeš že ťa motor “núti” ísť 1500 ot/min? Ak áno prepni do Sport režimu a pod 2000 ot/min ti to neklesne. Všeobecne platí jazdiť dynamicky, otáčky držať v rozpätí 2000-4000ot/min, zbytočne motor nezaťažovať napr. jazdou do kopca, či ťahaním prívesu. Píšem o zábehu, čo budeš robiť potom je tvoja vec, no ja osobne to pod 2000 nepúšťam ani po úvodných km :)