Stránka 15 z 21

Re: Závady u H1

Napsal: 22 srp 2012, 12:28
od Espero
No moje zkušenosti jsou takové, že ojetina je dražší právě kvůli opravám a tahle H1 bude už asi moje poslední ojetina. Projevilo se to později a nějaké opravy jsem musel taky dělat. Za své. Přece jenom na 3 roky záruky už se hodně vychytá a pak může auto delší dobu sloužit bez problémů.

Re: Závady u H1

Napsal: 22 srp 2012, 12:46
od oltcitak
ja by som nove auto nechcel,je to drahe a cloveka najviac stve,ze aj tak musi riesit opravy.Dnesne auta stoja za houby,posledne dobre auta sa prestali robit v minulom storoci :cry: vsetko je to robene na :"oko bere" posledny zarucny servis som absolvoval hodne davno,kde som na novom voze reklamoval prevodovku,zhodil som im ju,rozlozil,vymenili vymedzovaciu podlozku,zmontoval,nahodil a odisiel.... :mrgreen: odvtedy neverim ziadnemu servisu. [-X A to je naprd....taka je zial doba....

Re: Závady u H1

Napsal: 22 srp 2012, 13:07
od mnkk
Olcitak: ty máš výhodu, že si tu prevodovku vyberieš, opravíš, nahodíš. Ja vozím ludí a nechcem viac zažiť, že ostanem nikde "medzi zastávkami" na starom pokazenom aute. Na doma je staršie auto OK, ale na podnikanie ne e...

Čo sa týka opravy auta, tak z časového hladiska som schopný vymeniť si olej, žiarovku, doliať vodu a dofúkať pneu. Na ostatné veci by som potreboval tolko času, že až. Hlavne keď tomu nerozumiem. 8)

Ty si vieš opraviť všetko sám a to je ideál. Ja sa pustím do opravy max. suzuki samurai, lebo viem, že keď to nezložím nič sa nestane- nikto na ňom nejazdí. Raz sa mi zaseklo ložisko- bol rozobraný asi 2 mesiace, kým som si našiel čas a zohnal materiál. :mrgreen: proste mi to trvá a do novšieho auta by som sa ani nepúšťal.

Re: Závady u H1

Napsal: 22 srp 2012, 16:03
od Espero
Koukal jsem na rozměry toho Traffica zevnitř a na šířku logicky srovnatelné, ale na délku u 6/Van je to 1830 mm, neboli o 22 cm delší než H1 old a 23 cm než u H1 new a je to navíc dodávané bez přepážky a měřené to mají do místa, kde by přepážka měla být, jenže za za zadním sedadlem to bude ještě dalších cca 6-8 cm ve výšce kolem 30 cm nad podlahou. Jenže nyní mají jenom 2 litrové motory s 84 kW a to mi přijde slabé. Cena necelých půl milionu Kč vč. DPH. Levnější než H1 new ve stejném provedení.

Re: Závady u H1

Napsal: 22 srp 2012, 21:08
od oltcitak
Keby som predsa len uvazoval nad inym autom,tak by to bolo Iveco 2,8TD,140k,kratky,nizky,alebo francuz s tymto motorom.Ked treba caravanisticku rozsiritelnost,potom VW T4,T5 s motorom 1,9TD 66kW alebo 2,4D slabe motory,ale drziaky. A na tie auta existuje kvantum schvalenych uprav.Ked auto bez kompromisov tak Toyota 78 s motorom 4,2TD ale to su stare auta a zohnat zachovale s prijatelnou cenou je tazka uloha na dlhy cas.

Re: Závady u H1

Napsal: 23 srp 2012, 07:16
od Espero
Trošku jsem se napojil na VW Transportrer club a co jsem tam pochytil, tak T4 jsou dnes staré plečky, ale držáky. Už se to řadu let, tak asi 7 nedělá. T5 jsou poruchové, problémy mají s podvozkem, kde to Němci poddimenzovali. Motory v nejvyšších verzích složité na můj vkus. Trošku jsem s tím jezdil na jejich srazu, kam mě v červnu pozvali, bylo to pod taktovkou VW koncernu, měli předváděčky a lidem to normálně půjčovali, stanovili trasu 25 km na které se museli držet, tak jsem měl možnost s tím ujet asi 50 km půl s manuálem, půl s automatem a dobré dojmy - příjemná auta na řízení, jenže předohraby, takže jsem měl proti H trošku pocit, že při zatočení volantem jedu pořád rovně. Šoférské sedadlo srovnatelné pohodlím s H, rozhodně ale není horší. Cenově ovšem za jejich mikrobus zaplatím to, co za 3 dodávky H1/6 nebo 2,25 mikrobusu H1. To co je su nich skvělé ja ta možnost nákupu úprůmyslově dělaných doplňků pro kempovací úpravy.

Re: Závady u H1

Napsal: 23 srp 2012, 15:42
od Maros Hupka
Espero píše: Cenově ovšem za jejich mikrobus zaplatím to, co za 3 dodávky H1/6 nebo 2,25 mikrobusu H1. To co je su nich skvělé ja ta možnost nákupu úprůmyslově dělaných doplňků pro kempovací úpravy.
Tak s týmto sa dá jedine súhlasiť. Žiaľ, že Kórea je tak ďaleko a autá "koncernu" tak obľúbené v Európe... Navyše, keď ti na Transportéra pasujú diely z Golfu, Passatu, či dokonca z Audi a Porsche - to sa potom robí tuning. Nehovoriac o tom, že na koncern je "namontovaných" X firiem, ktoré z bežnej dodávky urobia luxusný bus, či dokonalý karavan, alebo čo len chceš. U nás, :hyu: musíš byť kreatívny, prípadne si dať všetko robiť na mieru :cry:
Jediné, čo nás môže tešiť, že naše autá sú "držáky" a fakt, že vstupná investícia je 1/3, max 1/2 oproti VW.

Re: Závady u H1

Napsal: 23 srp 2012, 19:42
od oltcitak
No Marosi,to privlastnovacie pridavne meno : "NASE by som zmenil na MOJE :D :D
Inac tie lemy na spodku dveri su uz dobre chytene ,zvonka len male puchierky,ale ked som zacal do toho rypat,hrdza sa len tak sypala von,nastastie je to len vypln,nezasahuje do dosedacej plochy ramu dveri,takze som vybrusil,odhrdzil,zagitoval a idem prestriekat,dal som si namiesat metalizu do spreja. :wink:

Re: Závady u H1

Napsal: 27 srp 2012, 16:32
od Maros Hupka
Sorry, že zovšeobecňujem :wink: myslel som si, že keď som spokojný ja, tak všetci :D V súčasnosti porovnávať v mojom okolí môžem len s MB, VW prípadne so spomienkami na P Boxer ´98 a ´01.

Re: Závady u H1

Napsal: 27 srp 2012, 21:29
od oltcitak
He to mas dobre porovnavacie skusenosti =D> toz keby som zbytocne nepocuval vsetky nezvykle pazvuky a menil diely len vtedy,ked sa nieco vysype,tak by tych zavad ani nebolo,ale ja som dost paranoidny a menim v predstihu :-k Maros objednal som uz aj ten ARAL,ale ten povodny recept typ 431 sa uz rok nevyraba,tak miesto Tronic sa predava High Tronic a ten uz podporuje normu ACEA C3,cize pravdepodobne ma zhorsene mazacie vlastnosti oproti povodnej recepture(alebo to nejak osetrili,neviem) Podstatne je podpora normy VW 505.01 co je urcena pre vstrekovaci system PD,cize vysoka odolnost voci opotrebeniu na vackovici a samozrejme aj na inych namahanych plochach. :-k

Re: Závady u H1

Napsal: 28 srp 2012, 18:00
od Maros Hupka
Aj ja sa snažím meniť veci v predstihu a "počúvať auto". Potrebujem byť mobilný a "servisné prestávky" si robiť podľa plánu - aby ma auto nenechalo niekedy a niekde, keď budem mať najviac roboty a nebude sa mi to hodiť, prípadne budem niekde v noci, v zime v pustatine čakať na niekoho, kto by mi pomohol ](*,) . No a zatiaľ to vychádza. :mrgreen:

Re: Závady u H1

Napsal: 29 srp 2012, 07:08
od Espero
No tak ten servisní plán je v manuálu. Jenže ono to stejně nějak vychází trošku jinak. Teď třeba přemýšlím, jestli v 80 tisících měnit řemeny a napínací kladky a moc se mi do toho nechce, když je to v pořádku a nic nevrže a nepiští, na druhou stranu tohle se u Dacie má dělat po 100 tis., ale musel jsem to dělat už v 80. tis., protože to odešlo a dělalo to už od nějakých 75 tis. km kravál.

Re: Závady u H1

Napsal: 29 srp 2012, 23:18
od oltcitak
Ale to mas pohon aj na rozvody,nie? Tam sa nespekuluje,meni sa ked ubehnu predpisane kilometre,i ked na niektorych autach sa meni az po 120tkm,zalezi na kvalite dielov(remen,loziska..) Dnes som napriklad vymenil vzduchovy filter a to mal nabehanych iba 8tkm a predpis je 30tkm,ale na Thassose v tom mramorovom prachu dostal dobry zahul,tam som ho len prefukol a vyprasil a teraz vymenil.Zajtra vyrazam za kanal,vratim sa az za niekolko mesiacov,olej beriem so sebou,pravdepodobne ho vymenim v Anglicku,uvidim,co hydrostely spravia v zime. Olej ma 6 tkm,ale dlhe jazdy,cize by mal byt v pohode,spravim este 3tkm a pred cestou domov tam dam ten Aral High Tronic . :-k

Re: Závady u H1

Napsal: 20 kvě 2013, 13:18
od Espero
Ve čtvrtek jsem absolvoval jednu dost dlouhou jízdu, přes 450 km v jednom tahu a když jsem dorazil domů, zlistil jsem, že se mi u H1 doslova odvařila baterka, v důsledku čehož mi kyselina pronikla do vozu nejen na misku pro baterku, ale i na nosníky baterky, levý přední podběh a levou část nápravy. I když jsem domů přijel kolem 11 hodin v noci, musel jsem raději baterku hned vyndat a pokusit se kyselinu ve voze zneutralizovat. Ideální činnost pro půlnoc po dvoudenní cestě zvící 974 km od startu do cíle. I tak byl poškozený a sežraný vrchní lak (barva) na horní části podběhu, základový tam povětšině zůstal. Horší to ale bylo v dolní části podběhu, lem pod baterkou a na nápravě, tam lak slezl až na plech. Rez ale ještě nestačil vzniknout a ani plech podběhu to ani trochu nevyžralo a neoslabilo. Takže v sobotu jsem po demontáži nosníků baterky provedl znovu důkladné a několikanásobné zneutralizování kyseliny, všechno jsem obrousil, veškerý narušený lak až na plech a vše znovu natřel, napřed základovkou, potom červeným nebo černým emailem (jak co), kupodivu se mi podřilo sehnat červený spray téměř neznatelně odchylný od barvy vozu (HL), byť se jednalo o tón Škoda. Dělalo se to hodně blbě, jenak různé prolisy a záhyby, hlavně na misce a na nosníkách způsobovaly špatný přístup šmirglpapíru na poškozená místa, některá místa byla nepřístupná i pro ruce, takže ty mám teď dorasované jako galejník. Nicméně povedlo se, auto je "zachráněno" od sežrání kyselinou. Teď nechám barvu týden vyzrát, pak to všechno smontuju dohromady o příštím víkendu. Následující týden koupím novou baterku, a když všechno dobře dopadne, budu moci vyrazit na Hyundai sraz dokonce i Hyundajem.

Příště už radši nebudu laborovat s desulfatačními prášky a koupím novou baterku rovnou. I tak jsem životnost prodloužil asi jen o 4 měsíce a za tuhle kratochvíli to věru nestálo.

Re: Závady u H1

Napsal: 23 kvě 2013, 21:21
od oltcitak
He a urcite si pouzil ten tajny rusky recept na ponorkove baterie :lol: To je prd,na staru baterku najlepsie nabit dobrou nabijackou s funkciou obnovenia funkcie(nabijanie vyssim napatim na "preblblanie" a ked nepomoze,vymenit. Hold ja sa teraz trapim s prednou napravou,pokusam sa vymenit puzdra na spodnom ramene ,matice napodiv som povolil,ale srouby vyrazit ani za boha,nahradny sroub mam len na prednu stranu,tak som dnes objednal z Hyundaju(8€) aj zadny a ked pride budem to musiet nejak rozpilit flexinou,alebo odvrtat vrtackou,uvidim co bude schodnejsie,i ked mam nutkanie im to dat do servisu,nech sa trapia(normohodina je vraj 3:30 na ten ukon a cenu maju 29€/hod. noo,nejak to skusim sam.....Ak by to niekto menil,kupte si dopredu komplet srouby,aj s matkami.V Microcate je ale uvedeny samostatny predny sroub s excentrickou podlozkou(a bez matice) :x a zadny je dodavany komplet zostava.Z manualu viem,ze ked treba na nalisovanie novych puzdier vacsiu silu ako 200kg,tak treba zmenit cele rameno. Hnusna robota s podvozkom.. :cry: Dam aj nove tycky stabiku,jedna sa uz zacina otacat volnejsie(menene boli tusim pred 30 tis.km)