Ted trochu vazne
http://www.cimbu.cz/index.php?page=faq&lng=cze
Cimbu - nejzavedenější chiptuner v ČR, jehož majitel Ing. Janda dříve pracoval ve vývoji Škodovky:
14.
Doporučujete použití tzv. sportovního vzduchového filtru?
Na základě našich vlastních zkušeností i ze zkušeností získaných při diagnostice motorových systémů nejsou sportovní filtry pro každodenní provoz vhodné. I v případě, že jsou správně aplikovány – je instalována pouze vložka do originálního tělesa vzduchového filtru, nebo je použit tzv. kit sání (řádně odizolovaný od tepla motoru s přívodem studeného vzduchu z okolí), většinou bohužel nebývají řádně ošetřovány a do motoru se potom dostávají mechanické nečistoty, které mají negativní vliv na životnost motoru - viz bod 1. V případě, že jsou naopak často čištěny a pro zvýšení účinnosti filtrace syceny olejem, zanášejí se klapková tělesa, omezuje se životnost čidel měřících množství a teplotu nasávaného vzduchu, čidla měřící podtlak v sacím potrubí atd. Relativně malý nárůst výkonu, je tak draze vykoupen vícenáklady na provoz a údržbu.
15.
Jaký máte názor na použití tuningových zapalovacích svíček?
V zásadě se dá říci, že každá nová zapalovací svíčka správné tepelné hodnoty a vzdálenosti jiskřiště je "tuningovou" svíčkou. Zapalovací svíčky s několikanásobnými elektrodami nadměrně zatěžují zapalovací trafa moderních zapalovacích systémů zážehových motorů, s opotřebením elektrod toto zatížení od většího nutného přeskokového napětí ještě stoupá. U starších provedení zapalování to má negativní vliv na napěťové kabely. Z praxe se nám jako optimální jeví jednobodová zapalovací svíčka s platinovými nebo iridiovými elektrodami, která má nejeto max. 15 000 km.