Frantíci jsou hodně dobrý. Jak vzduchove filtry Purflux( mám ted ve voze), tak oleje Yacco.
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveoleje/0/0/2/184
To, že nejsou mezi lidmi tak známé je jen dobře. Kdo by taky chtěl pančovat nějakou méně známou značku?
Jen pokud pujdes do 5w-50, tak počítej, že ti trochu možná stoupne spotřeba paliva. - je "hustší"( udaj HTHS 4,4 - naproti tomu bežný Shell 3,5) , ale zase můžeš motor více teplotně a výkonově zatížit např. při ostřejší jízdě, a lépe vymezuje vůle v motoru, který může běžet tím pádem tišeji. Je také pravdou, že o svoje výchozí vlastnosti přichází možná trochu rychleji než tzv."pleťové vody"( většina oleju 5w-30), na druhou stranu ale existuje velmi opodstatněná domněnka, že v průběhu výměnného intervalu či i k jeho závěru se z padesátek stávají opravdu velmi dobré čtyřicítky( 5w-40).
Naštěstí motor Ely není konstruován na oleje se sníženou viskozitou( udaje HTHS menší než 3,5 - když kupujete olej, tak na strankách výrobce si prohlidnete list s technickými udaji- Na strankách výrobce je to duležitý, protože prodejci tyto informace často neaktualizují) a mám i požehnání od
"Vámi uvedený olej Mobil 1 Peak Life 5W-50 můžete použít do Vašeho vozu"
5w-50 je vhodná na celoroční provoz a má i velike výkonové rezervy. Určitě stojí za vyzkoušení.
A mě to baví zkoušet( chci pro svůj vuz to nej za co nejprijatelnejsi peníze) takže jsem se do toho dal. Jen potřebuju vychytat to nej v pomeru cena/uzitna hodnota.

Což se mně mimo jiné u svíček již podařilo. Iridiová Densa jsou super ( mám již 6 měsíců) a zpět bych na "obyčejné!" neměnil ani náhodou. Proste jen proto, že jsou sice jen o par korun dražší nez svice NGK co montuje

ve svych autorizovanych servisech, ale vydrži klidně i dvakrát tolik a navíc dávají větší zapalovací výkon a od toho se vše odehrává
Prostě se mě v tom baví stourat
Skoda Fabia R5 2C Yacco
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 781&type=3