Stránka 152 z 158

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 09:53
od Pjotr1
Já nepotřebuju nikoho přesvědčovat o mé pravdě že akumulátor v EV jednou zestárne. To způsobí nepoužitelnost auta a výměna bude neekonomická.
A kdy se to stane ? Vycházím z toho že mobily a EV mají stejný typ akumulátoru (lithium-iontové). Mobily mně vydrží cca 5 let. Takže opravdu si nedovedu představit o moc delší čas. Na marketingové vymývání nehledím.
Ale přesto vám přeju hodně štěstí a dlouhou výdrž.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 09:54
od Richard555
To že existuje takový inzerát vůbec nenaznačuje, že se za těchto uvedených podmínek prodá :wink:

Mě určitě neoslovil ale já jsem jen stará zkostnatělá konzerva :D

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 09:59
od devotional
Pjotr, samozrejme nikoho presvedčovat, ale hluposti tiež písat nemusíš.
ak porovnáváš battery management v aute s telefonom, tak je tvoj názor skrátka nesprávny.
ešte raz, ak výrobca dává standard (ziadnu extra) záruku na baterku 8 rokov/160k km, akou logikou usudzuješ, že bude za 5 rokov v háji?
sorry, ale toto je fakt slabý argument
doma mam auto, ktore bude mat za chvilu 5 rokov, pred 2 mesiacmi som si nechal u dealera spravit test a ten vyšiel na 96% povodnej kapacity

Richard555, inzerát je už preč, tak bud ho predal, alebo mu zhorelo pred domom :D

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 10:23
od devotional
už som to tu video dával, ale klasicky zapadlo spamom..
všetkých koho to skutočne zaujíma (tí čo si potrebovali kopnut, si už snad ulavili) pozrite to a skusme dalej diskutovat aspon s elementarnými znalostiami o baterkách a len tak sa posunieme dalej

https://www.youtube.com/watch?v=U3YgImWtsIo

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 10:59
od lumix
Já nemám dlouhodobou zkušenost s EV, takže se nevyjádřim. Nicméně věřím ze časem se naučí baterie opravovat/servisovat více servisu, kolik to ovšem bude stát nevím o tuto problematiku se zatím nezajímam. Nicméně i3 je pro mě zajímavé auto.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 12:36
od Pjotr1
Jen ještě takový praktický příklad. Tady https://www.auto.cz/rekordni-tesla-miri ... lo-150843
píšou že jedna Tesla najela 2000000km za devět let a spotřebovala 4 baterky. Tak prostým výpočtem mi vychází jedna baterka na 2,25 roku, ale jedním dechem přiznávám, že taky jedna baterka vychází na 500000km (což bych určitě nehádal).
Takže je jasný že výdrž baterky bude určitá kombinace času, ujeté vzdálenosti, počtu rychlonabíjení a managementu nabíjení.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 13:20
od Stephanos
Ano, je to kombinace mnoha faktorů. Podobně jako výdrž motoru spalovacího auta. Hodně záleží i na tom, jak se k tomu kdo chová. Potenciální výdrž baterie 500 000 km by mi určitě vrásky na čele nedělala. Drtivá většina aut dojezdí z úplně jiných důvodů, než se vůbec k takovému číslu přiblíží. Ale jde i o to, jak se jaká série povede. Např. některé ročníky Leafů degradovaly dost rychle. Velký krok vedle byla i Kia Soul s 28 kWh baterií. Ty také hrozně rychle degradovaly. Ale parametry skoro stejná baterie u Ioniqa 28 kWh, která byla ale od jiného výrobce, se naopak ukázala jako velký držák, do teď nedegraduje skoro vůbec. A ta auta už jsou 7 let v provozu, takže to nějakou výpovědní hodnotu má. Velmi dobře kapacitu zatím drží i Kony a Nira s 64 kWh.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 13:28
od Minko
Na to ako je dimenzovana baterka (kombinacia rokov a kilometrov) bude v prevaznej miere neekonomicke prevadzkovat aj rovnako stary spalovak (vela servisu). Takze sa okolo bateriek robi zbytocne halo.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 13:39
od Pjotr1
Pardon, ale opravdu si nemyslím, že EV vydrží stejně jako spalovák. To jako fakt NE. Já minulé auto prodával s 23 roky a 230tis km a měněn byl jen spotřební materiál. Dokonce byla původní spojka, tlumiče, ... Další příklad je Mexican.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 13:44
od Mexican
to bolo sposobene tym, ze to bol Accent :-)

osobne si myslim, ze baterka ako taka u e- aut od cca 2018 preziju zvysok auta ak sa nezanedba udrzba a uzivatel nebude uplny tocvolant. Proste tak ako u spalovaku treba dodrziavat iste pravidla. Ja mam so sucasnou elektromobilitou uplne iny problem (socio-ekonomicky) ale opakovat to nebudem :-)

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 13:53
od Vysous
A jaký spalovací auto to bylo, smím-li se zeptat? Řekl bych, že pravděpodobnost, že dnešní moderní spalovák najede 250k jen za spotřební materiál je dost nízká. To bude minimálně nový turbo, nový DPF, několik výfuků/katalyzátorů, 5 baterek, rozvody, 20 výměn oleje (sice spotrebka, ale u BEV není). Do toho klekne DCT a v součtu jseš v tom za 150k.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 14:13
od Mexican
Vysous: ty tu nie si moc dlho, co? ale aby si rozsiril obzory o tom kolko spotrebaku potrebuje auto na cca 400km:

https://pancuha.wordpress.com/2023/04/2 ... -accentom/

realne si to viem predstavit aj s EV..Tam ten podvozok vsak bude odchadzat daleko rychlejsie. Vcera vecer som siel z Bosonoh do centra Brna a to je cesta na ktoru proste inzinieri v automobilkach nie su pripraveni. A takych ciest je bohuzial fakt moc a brutalne diery sa vyrojili po tom tyzdni mrazov co boli teraz.

Tu vidim vyhodu europskych aut (aj EV) pretoze riesit uaz aj tak poddimenzovany podvozok Tesly a otaznu siet ND a servisov cinskych znaciek bude dost loteria

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 14:24
od Stephanos
Pjotr1 píše: 07 pro 2023, 13:39 Pardon, ale opravdu si nemyslím, že EV vydrží stejně jako spalovák. To jako fakt NE. Já minulé auto prodával s 23 roky a 230tis km a měněn byl jen spotřební materiál. Dokonce byla původní spojka, tlumiče, ... Další příklad je Mexican.
To jsou ale dost výjimečné případy. Drtivá většina aut se při aktivním používání takovému věku ani nepřiblíží. Získat přesná statistická data není jednoduché, protože údaje z registru vozidel obsahují spoustu kostlivců, tedy aut, která už nikdo dávno aktivně nepoužívá, ale ani je nikdo z registru neodhlásil.

Ale snad i data z největšího českého inzertního serveru o něčem vypovídají. Starší 10 let je tam 28,7 % nabídky, ale starší 20 let už jen pouhých 2,9 % nabídky. Podobně je to i u kilometrů, víc než 100 000 km tam má ještě 57,6 % nabídky, nad 200 000 km už jen 17,6 %, nad 300 000 pouhých 2,6 %.

Z toho se dá vyvodit, že je naprostá výjimka, aby se auto dožilo víc než 20 let nebo nad 300 000 km ve stavu, aby ho vůbec mělo ještě smysl nabízet k prodeji. Většina končí neprodejná někde mezi 100 000 a 200 000 najetými kilometry.

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 14:31
od Vysous
Aha, já se ptal Pjotr1, příběh nesmrtelnýho Accenta jsem tady za ten rok a půl stihl bohatě nasát.

Snažím se spíš argumentovat, že u dnešních (spalovacích, ale nejen) aut řešit životnost 200000+ km (při běžným ročním nájezdu) je poměrně odvážný, protože při jejich komplikovanosti (turba, přímovstřiky, močoviny, elektronika) a zároveň šetření na materiálu - prostě tyhle kilometry bez drahých oprav najedou dost těžko. Rád se budu mýlit.

Jenom mě rozčiluje dokola omílané tvrzení, že 10 let starý BEV budou úplně k ničemu (protože baterka), ale spalováky budou jezdit bezproblémově i za 15 let (což si osobně nemyslím).

Re: Elektromobilita pokec komplexně...

Napsal: 07 pro 2023, 14:55
od lumix
Octavie II 1,9tdi cca 280.000km s původním turbem, spojkou atd.
Octavie III 1,6tdi DSG 200.000km taky vše ok a bez oprav
Obe auta jsem nafasoval jako nove.