Stránka 154 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 12:57
od Dvory
A přesně o tom to podle mě u takového motoru je. Když chci předjet nebát se podřadit právě až na tu trojku a hned je cítit to zrychlení, které právě na to "okresní" předjíždění je potřeba. Ono jak má auto 6 rychlostí, tak ta akcelerace při podražení jen o kvalt či dva není dostačující pokud už auto není dostatečně rozjeté. Ale to je právě ten projev atmosféry, takže pokud někdo nerad řadí, tak to turbo bude asi pro něj lepší... 8)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 13:00
od Mouse80
K řazená, zpatečka a jednička v pohodě, ale pořád jsem se nenaučil řadit z 1 na 2 a na 3. Pořád se mi stavá ze to mam s poskokem a né plynule. Nejhorši je to z 1 na 2. Ted mam už najeto 9800.Už jsem to proti začátku dost zlepšil, ale pořád se mi to stava. Spojka mi přijde taková zvlastní , nemám vůbec od ni odezvu, je to prostě jen pedál co jde pořád stejně a jen vim že na konci musim trošku spomalit a zustat :D Jak se tu pořád hadate o tom jestli to jede nebo nejede :D :D :D :D Mě to teda litá :lol: 8) :roll: Po 8 letech s Fabii 1,4 Mpi 44kw mam prostě raketu. Mam užasnou odezvu na plyn, z Fabky jsem byl zvyklej jezdit mezi 2500 do 3000, když jedu takhle s 1,5 Dpi tak to krásně zrychluje a cejtim to zrychleni. Pravda je, že to pak je 6,6 l na 100, ale zase mě ta jizda bavi. Předjiždět už mužu i traktor s vlekem , né se za nim tahnout :D Ve Fabii jsem nikdy neměl jistotu , že když podřadim a šlapnu na plyn že se pokaždé něco stane :)Kdžyž je rovinka tak se krásně dá předjed i auto jedou ci 90, pro mě nevidaná věc :)Proti Fabce to i parádně sedi v zatáčkách a tak nějak mě jen mrzi , že zrovna když mam auto co jede a mam radost z jizdy, je benzin nejdražši :)
Motor je za mě super, jen mě vaděj věci okolo. Třeba to , že mi v zakladu dělá radio divné zvuky , jako by to nějak něco rušilo nebo se tam něco nabuzovalo :). Za prd stoji i slicovani, přijde mi jako bych ho měl už po bouračce ze předu i vzadu. Ty gumy okolo oken jsou taky , jako když pes čura. Motoru bych věřil , že vydrži 10 let. O auttě jako celku si nejsem jisty.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 13:06
od hundak
Nejde předjet,nejede do kopce?
Vždyť motor 1,5 DPI jede na 3. 125 km/h při 6 300 ot/min.i v kopci!
Najděte si na : https://www.automobile-catalog.com pilový diagram řazení!

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 13:08
od Mgls
O tom to nebylo, nemůžu říct, ze nerad řadím (jinak bych koupil automat, ale spíš, že v těch 90km/h s litrovým tgdi na 4, když poradně šlápnu tak to jede krásně, kdežto u dpi na 4 proste v 90 nepředjedes, to zrychlení velmi pomalý. To stejne do kopce ve městě, pokud chceš rychle objet stojící auto nebo cyklistu ve 40-50, tak to abys tam dal dvojku
Ale jak říkám, motor nehejtuju, pravé naopak si myslím, ze pro většinu lidi je lepší volbou (například přítelkyni bych ho určitě doporučil, jelikož jezdí hlavně město a auto chce mít aspoň 10, ideálně 15 let :D)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 13:36
od Maras
Však dobrá volba, vybral sis podle tvé potřeby a sám uvidíš. Občas s 1.5DPi udělám "italskou údržbu". Dvojku do 85, trojku do 125 a ten tah tam je cítit taky. Co oceňuji oproti 1.0 T GDi je neuvěřitelná pružnost motoru, kdy se dá s jedinou rychlostí, třeba 6 tka, jet od 50 až do nekonečna a auto to dává. Čili od cca 1500 otáček až po 6500.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 13:50
od zdenda40
hundak píše: 24 dub 2022, 13:06 Nejde předjet,nejede do kopce?
Vždyť motor 1,5 DPI jede na 3. 125 km/h při 6 300 ot/min.i v kopci!
Najděte si na : https://www.automobile-catalog.com pilový diagram řazení!
Na trojku udělám 140 při 6 500 ot/min, pak už omezovač, na dvojku 95 . S předjetím nějakého tahače nemám problém a to po přesednutí z naftového dvoulitru. Motor jde pěně do otáček.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 14:30
od csgut
S jedničkou, ani jednotlivými dalšími stupni nemám většinou problém. Snad jen ta zpátečka nejde úplně lehoučce, a jako bych měl někdy pocit, že tam drobně něco/zub musí přeskočit, než ji tam vsunu. Ale že bych to nedal na první pokus, to ne. Párkrát už se mi stalo bohužel takové to zbrklé zaskřípání... Nedomáčklá spojka a jiné hloupé příčiny. A potom mám vždy pocit, že následné řazení jde chvilku hůř, ale to může být vsugerováno.

Pozoruju ale při řazení jinou věc, a vůbec nedokážu říct, čím to je. Když jedu svižněji a řadím většinou z 3 na 4, nebo 4 na 5, tak občas vylítnou otáčky o takových 500, 1000, jakobych zapomněl pustit plyn... Ten ale s jistotou uvolněný mám. Nejpodivnější mi na tom přijde, že se to stane jen někdy, ne pravidelně. Pozorujete to někdo taky?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 14:43
od Maras
To už se tu někde řešilo. Otáčky při přeřazení si dnešní moderní motory podrží samy, kvůli emisím a kvůli snadnějšímu řazení, takový mezi plyn. Zpočátku to může někoho překvapit a má pocit jakoby neuměl řadit, ale je to naprosto normální věc.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 15:03
od pirko7
Já jsem zvyklej na 22 let staré auto, takže zpátečku tam dát znamenalo někdy zařadit jedničku a popojet dopředu a potom to šlo. Tady to ale není třeba, jen to prostě někdy chce víc tu sílu. 8-[

Není kopec jako kopec, já jsem z krkonoš, tady je všude jen kopec a pořádnej kopec. Dynamika mi nechybí do 70km/h. Nad je třeba na předjetí najít dlouhou rovinu (jasně že to jde). A na trojku v 70km/h někdy i normálně jedu, protože bych v kopci brzdil turba co se za mnou tlačej a lechtaj plyn :D . Takže tam už se můžu nebát jenom zařadit dvojku a to se u čerstého motoru bojím, to pak otestuju. U astry bežná praxe co trochu pomůže.

K tomu plynulemu řazení jsem na to asi přišel. Jednička je moc krátka, dvojka moc dlouhá. Diky krátke jedničce to auto ale perfektně vystřelí do křižovatky. Je třeba zařadit až na 3000 a více otačkach. Ve vyšších otačkach to zařazení je bez toho divneho polknutí. To škubnutí je spíš že to najednou ztratilo tah, než že by to tam někdo rychle poslal.

Já mám DPI do města a do města je zatraceně skvělý. Mimo město bych si šel rozhodně pro 1,5 tgdi místo 1,0.
No a fabie 44kw... no to je v podstatě jedno z nejpomalejších aut na českém trhu ne? :lol: HTP= houno to pojede :lol: .
Když jsem s z ni přesedlal do 66kw astry, myslel jsem že mám zavoďák. Je to skvělý upgrade na DPI. :D/

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 16:06
od csgut
Jo, myslel jsem si, že to bude softwarový snad, resp. nepovažoval jsem to za vadu, ale i tak mě překvapuje, že to někdy udělá, někdy ne. Asi třeba záleží, z kolika otáček řadím zrovna.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 16:37
od willy50
Maras píše: 24 dub 2022, 13:36 Však dobrá volba, vybral sis podle tvé potřeby a sám uvidíš. Občas s 1.5DPi udělám "italskou údržbu". Dvojku do 85, trojku do 125 a ten tah tam je cítit taky. Co oceňuji oproti 1.0 T GDi je neuvěřitelná pružnost motoru, kdy se dá s jedinou rychlostí, třeba 6 tka, jet od 50 až do nekonečna a auto to dává. Čili od cca 1500 otáček až po 6500.
Díky, napsal jsi to za mne :mrgreen:
A tu "italskou údržbu" doporučuji každému!
Neboli, vyhnat pavučiny z výfuku :mrgreen:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 16:59
od Mgls
pirko7 píše: 24 dub 2022, 15:03

Já mám DPI do města a do města je zatraceně skvělý. Mimo město bych si šel rozhodně pro 1,5 tgdi místo 1,0.
Upřímně bych taky bral 1.5 tgdi radši, ale myslím taky na finance a příplatek 50 000 a při nájezdu 1500km/měsíc při dnešních cenách benzinu usetrenych cca 600 Kč měsíčně, si říkám, že pro jednou budu myslet na něco jiného než zábavu a půjdu do toho litru.
U auta za 400k mi to prostě přijde moc.
Ale je mi jasné, že 1.5 tgdi je ještě úplně jinde výkonově

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 17:10
od pirko7
Já to 1,5 neradím jen kvuli tomu že to jede ještě rychleji, porovnaval jsem oba, ten litr když zrovna nezabere turbo je děsně linej. A když turbo zabere, tak to zase dost musí na rozjezdech žrát spojku. Navic ta 1,5 je čtyřvalec, kultivovanější a odproštěnej o vibrace trojvalce. A jako uživatel jsem na něm téměř nezaznamenal turbolag, určitě ne tak veliky jako má ten litr. No mě před půl rokem cenově to silnější turbo od slabšího vychazelo jen o 30K a ten pocitový rozdil byl dost znát a v celkové ceně 400+ už to je nic. Spíš jsem prodejci brečel proč to nejde bez MHEV jako jiné auta. Ale na zaruku pět let, proč to řešit :lol: .

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 17:13
od patojeny
Zdravim všechny, po kolika km ste menili prvý krát olej? Je to potrebné spraviť v Origo servise prípadne sa dá aj v neautorizovaku? Zapisuje sa to do servisnej knihy? Kolko Vás to cca stalo? Diky moc za info

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 dub 2022, 23:39
od csgut
Já plánuju měnit až po roce, pokud nebudu mít do té doby najeto víc :D ... Autorizák nutný ze zákona není, nicméně se to obecně doporučuje, aby vám pak v případě záruky neříkali, že bylo něco provedeno špatně, něco zanedbáno,..

Myslím, že ceny Hyu nepatří k nejvyšším. Ušetřit by se ale každopádně dalo. Záleží, jaké máte s autem taky záměry...