Stránka 17 z 19

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 13:32
od Tommy123az
HarvyM píše: 14 srp 2023, 11:26.
Tak se taky musím pochlubit. Minulý týden jsem to dal do autorizáku (Brno Řečkovice Auto Pokorný), dnes si to jdu vyzvednout. Olej to žralo konstantně 1l na cca. 1600km, závada připečené pístní kroužky. Jsou tam troje a ty spodní se nehýbaly a tím nestíraly olej zpět, ty horní dva docela ok. Komplet rozdělání motoru, v podstatě generálka a asi nejhorší že to odpálilo i katalyzátor. Resp. když do toho katu daly kameru, tak ta keramika byla dost poškozená od oleje a hrozilo že se to časem rozpadne a ještě by to zase mohlo poškodit motor, takže dalších 20k nahoru. No cena celkem neskutečných 82 000 Kč....
Je pravda, že se vyměnilo kde co když už to bylo rozdělané (řetěz, svíčky, ventily, všemožné těsnění, šrouby, čerpadlo na vodu), vybrousily se válce, vyčistil blok motoru, písty a dali nové kroužky. Kat je neoriginál Bosal, origoš prej stojí přes 45k, to už jsem odmítal dat...

Z té strany kde je palivo ty kroužky a písty nevypadaly tak špatně ale jak jsem psal v minulosti dával jsem pravidelně VIF z plechovky do benzínu. Takže příčina ze strany oleje, měnil jsem olej většinou kolem 16 000km (jen jednou po 18 000km, na začátku po cca 8000km) a vždy po roce. Osobně se mi nelíbí ten olej Total QUARTZ 5W-30 ACEA A5, je takový hrozně řídký. Uvažuji že tam budu dávat ten druhý typ ACEA A3 a měnit po 10k. Asi dobré do toho oleje při výměně dávat ty BG...

Co se týče vodíku, žádné zázraky jak každý prodejce tvrdí to nedělá, byl jsem v srpnu a dokonale čisté jak ti borci samozřejmě tvrdí to fakt není. Ale asi to neuškodí...

Jako celkově mě ten Hyundai a motor GDI totálně zklamal. Tu značku už si nikdy nekoupím. Teď snad dávají do všeho už jenom T-GDI. Prostě dělat generálku po 100k je hanebné, i přes pravidelný každoroční servis...


Přidám ještě fotky po opravě.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 13:42
od Tommy123az
Tak a ještě fotky po opravě.

Jako asi nejvtipnější na tom je, že jsem samozřejmě poptal asi 4 autorizáky v okolí a tam mi řekli že nic takového neumí, jedině vyměnit celý blok motoru :o Jako že koupí blok motoru za 120-130k a za 200k to vymění :) To mě fakt pobavilo...

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 14:18
od Vysous
A jakým způsobem jsi jezdil? Jestli každej den 4km do práce, zakarbonoval bys jakejkoliv moderní přímovstřik. Tak to bohužel dneska je.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 14:34
od Tommy123az
No jako mělo by to vydržet i ty 4km...

Klasicky jsem jezdil denně do práce z práce. Jedna cesta cca. 25km. Vyjedu z dědiny 15km jedu po okreskách, pak 5km po dálnici pod Brnem a pak z 5km městem a to většinou tama kde není semafor. Odpoledne to stejné jen opačně. Proto jsem si koupil benzín a né nafták, protože ten nájezd nemám tak velký. Pokud toto nezvládne auto najet ani 100k tak je něco špatně na tom autě...

Déle po dálnicích jen když byla dovolená, tj. tak 1x-2x ročně. Byl jsem s tím v Chorvatsku, Černé Hoře, Bulharsku a Slovinsku...zbytek různě po ČR. Jako že bych někde popojížděl v kolonách denně to teda ne. Ale samozřejmě jsme v ČR a někdy se tomu nedá vyhnout...

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 14:37
od Vysous
Tak tenhle režim by opravdu vydržet mohl no.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 14:56
od motorol
A otáčky podle rádce řazení nebo se to pohybovalo i nekde výše? Jinak 100 tis km a 80 tis oprava to je skoro Kačka na kilak na servis, hnus…

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 17:19
od Alf6
Po prvních 10 km má motor cca 50 stupňů. Na to, aby motorový olej fungoval jak má potřebuje cca 80 - 100.V zimě se samozřejmě kilometrovy interval prodlouží.
Selským rozumem po nějakých cca 20 - 25 km se teplota oleje dostává na optimální teplotu, kdy plní to, co plnit olej má. Jenže zde jízda po 25 kilometrech ustane.
U přímovstriku tím hůře. Na vine není olej, ale krátké jízdy, které olej nedostatečně zahřeje. Samozřejmě měnit olej ve zkráceném intervalu je možnost, ale zde jsou na vině krátké jízdy. Mým pohledem... 8)
Jelikož zde krátké jízdy převládají, tak je na problém zaděláno. Ani dovolená s větším najezdem toto neodvrati. Krátké jízdy převládají a to je prostě pro přímovstrik konečná.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 19:50
od robil
Zajímala by mně fotka vačkových hřídelí před očištěním. Ty písty jsou řádně zakarbonované. Dík.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 19:55
od Pjotr1
Ten motor byl uvnitř opravdu ošklivě zanesený. Asi by to chtělo jak píšeš občas (ob jednu výměnu, ne do každého oleje) přidat nějaký čistič, např. BG
A určitě bych místo oleje ACEA A5 (se sníženou HTHS viskozitou) nahradil A3 (normální HTHS)
Ještě bych dal na zváženou zda to čištění vodíkem (které čistí vlivem vysoké teploty) právě nezpůsobilo vypálení katu.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 21:02
od harvi
bola by k dispozicii foto sacich ventilov zo strany sania? pripadne zanesenie v tom plastovom bloku s klapkou long/short? zaraza ma ta rychlost zanesenia kruzkov po 100k... vtedy som ja este nemal ziaden problem

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 14 lis 2023, 21:45
od i30mpact
Vysous píše: 14 lis 2023, 14:37 Tak tenhle režim by opravdu vydržet mohl no.
DPi má v tomhle režimu (krátké jízdy, motor se pořádně neohřeje) předepsaný výměny oleje po půl roce. GDi ne?

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 15 lis 2023, 00:56
od Mouse80
označit za krátkou trasu 25 km :) :) . Nakupte kola a zahodte auta :).Tohle je nějaká ekologická desinformace ne :) Vyměnujte ten olej radši každej týden , když jezdite kratnou trasu 25 km :)

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 15 lis 2023, 05:56
od dibarbora
Keď inžinieri nezvládnu navrhnúť termo-manažment v kontexte účinnosti (množstva stratoveho tepla) motora, tak aj 50km môže byť málo…. nie 25km…..Treba sa opýtať do Renaltu s ich “slávnym” 1,2TCE….

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 15 lis 2023, 06:51
od Vysous
Docela by mě zajímalo, jestli tenhle jsou si tohohle problému v HMC vědomi (jsou to inženýři, takže jsem si jistej, že jo) a dokázali to mezigeneračně vylepšit - například u nových SmartStream motorů. Všude psali o "integrovaných výfukových svodech" - což by snad mělo rychlost ohřívání motoru zásadně vylepšovat. Ale jestli to má už 1.4 T-GDI co je v i30ii nevím.

Re: Karbon na pístech GDi

Napsal: 15 lis 2023, 08:32
od Mr. HYUNDAI
To je velká otázka, protože než se naplno tenhle problém projevil, tak motor už nebyl vlastně ve výrobě.
Je to důsledek velkého tlaku na inovace v souvislosti s tlakem na emise - není dost času na testování ve všech možných i nemožných režimech. Povedenost motoru pak víc záleží na štěstí než by bylo zdrávo.
Integrované výfukové svody souvisí hlavně s rychlostí ohřevu katalyzátoru, opět jsme u emisní motivace. S prohřátím oleje a co nejdřívějším mazáním všech míst to nesouvisí.