Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 23 kvě 2022, 09:57
Najeto cca 10000 km, HB 195/65
Ne... neupsal.Maras píše: 23 kvě 2022, 10:23 Myslím, že se petzl trošku upsal. Spotřeba pod 4 l u DPi nebude reálná, ale asi chtěl napsat pod 5 l, tam je to docela možné za odpovídajících podmínek jako rovinky, teplota lehká noha na plynu atd. Sám jsem taky zajel nejmíň za 4,6 jednu cestu z práce. Co, Tondo?
Petzl62, jsi totálně mimo, já budu mít 80 tis. až zítrapetzl62 píše: 22 kvě 2022, 20:49 Přitlač, Chasník má aktuálně si tipnu tak cca 80.tis.
A jeho spotřeby pod 4l/100km raději nevidět![]()
![]()
Ale jinak co vím, tak si vůbec nestěžuje![]()
![]()
Na teoriích je krásné to, že jsou to teorie.csgut píše: 23 kvě 2022, 14:44 Mám takovou teorii...
Kdo má celkovou! spotřebu pod 5.5, tak musí splňovat alespoň 3 následující kritéria:
(a) vyjíždí pouze v bezvětří a teplotě 15 °C,
(b) ještě ani sekundu netočil nad 3000 otáček,
(c) jezdí pouze z kopce,
(d) nepředjel ještě ani cyklistu,
(e) předjel ho aspoň 2x trabant,
(f) neumí počítat,
(g) neumí číst.
A neštvěte mě... Spotřebu jsem nikdy nehrotil, v podstatě až ze zajímavosti a na základě toho, že mi to monitor vnucuje. Jo a taky asi i na základě cen benzinu a nafty
.. Nicméně mám zatím takový závěr ze svých jízd, že při docela rychlostně dost volných plynulých jízdách na dálnici/okrscích/semtam nějaký kopeček, nebo spíš i kopec, ale opačným směrem zase zkopec, se dostanete na nějakých 6 litrů. A to se vyhýbám od doby nového auta zbytečným crcačkám po městě,... Kdo má spotřebu okolo 4.5 litru a jezdí rychlostní povolené limity a zároveň nesplňuje výše uvedená kritéria, vyžaduju schůzku. Pojedu v závětří klidně na laně a vsadím se, že i tak budu mít spotřebu o litr a půl více
.
Jo a nejsem lempl na spojce, ani plynu. Důkaz: Vůbec nevím, o jakém poskakování mezi jedničkou a dvojkou je řeč, čestně..
Přesně tak, tímto se dá docela ušetřit peníze, aniž by se ztrácel celkový čas jízdy.Mexican píše: 23 kvě 2022, 15:23 ...On sa da dosiahnut slusne vysoky rychlostny priemer aj nizsou rychlostou - ja napr jazdim okresky rychlejsie a dialnice pomalsie, manzelka naopak. A ja tu trasu zajazdim pokojne o 3/4 litra na 100 menej, bez nejakeho snazenia sa
To víš, že pod 4 dlouhodobě nelze, pouze, když se zadaří trasa. A s poslední větou souhlas, vedle 1.5 DPI 6M je 1.2 DPI 5M nesmysl, spotřeba je téměř totožná a jízdní komfort a s tím související bezpečnost nelze srovnat.Mexican píše: 23 kvě 2022, 15:23 Tiez si myslim, ze pod 4l s 1,5DPi dlhodobejsie proste nejde. Nejaky testovaci okruh za idealnych podmienok mozno ano
Realne aj 5,5-6l je vyborna spotreba a ako som tu pisal mnohokrat stve ma ze 1,5Dpi Hyundai a Kia nemontuju do Rio, i20, Bayonu a Stonicu
Ani s těmi 80 tis. nelze spolehlivost ještě hodnotit, to by měl vydržet v pohodě každý motor. Zatím vše bez problémů, ale to považuji při tomto nájezdu za samozřejmost. Výhodou je prodloužený servisní interval ve srovnání s T-GDi (alespoň pro můj vůz MY21 to platí), což snižuje servisní náklady. Zatím tedy 2 garančky a 3 vlastní výměny oleje v polovině intervalu, 1 sada zimních gum, 2 žárovky H7 (dobrovolná výměna, ještě neprdly, ale nevyhovovala mi svítivost) a sada předních stěračů, nic víc. Auto cajk, motor cajk.milosh píše: 22 kvě 2022, 16:46 Maras: Spotřeba super, ale mě by zajímalo, jestli už zde je někdo, kdo má s autem najeto třeba 100 000km, pokud tu někdo takový je. Osobně vždy hledím při koupi na spolehlivost motoru, než na to aby to mělo spotřebu jako nafťák![]()