Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 242
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Srandista »

Jasné, sám Hyundai podstrelí svoje vlastné technické údaje o 2 a pol sekundy... A túto konšpiráciu odhalí random Čech na YouTube... Tak určite, a teraz tú o Karkulke...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11579
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9008
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od idam.i »

Je až neuveritelné koľko diskusii vyvoláva ten praktický motor. #-o
Vynikajúci ťah od marketérou :hyu:
👍
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
JackK78
**
Příspěvky: 104
Registrován: 08 srp 2020, 10:05
Bydliště: Liberec

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od JackK78 »

Co dodat k tomu zrychlení? Jedni se opírají o technická data výrobce, druzí testují nové nezajeté auto s pár km a pak se tu konečně objeví někdo, kdo tomu naloží až po pár tisících, kdy už by ten motor mohl být slušně zajetý. Na Topspeed.sk testovali i30, která má najeto kolem 1500 km, což stále není moc. Mě to auto přišlo živější až mnohem později.

Co se týče technických dat, tak ono je to docela problematické. Na jednu stranu chcete uvádět co nejlepší hodnoty, ale na druhou stranu je tu faktor zajetí nebo opotřebení. U BEV Vám taky výrobce udá dojezd u zcela nového auta, ale už Vám neřekne, jaký ten dojezd bude třeba po ujetí 100 tis. km.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart, Silky bronze
Tucson 2015, 1.7 CRDi
Opel Astra Caravan 1.7 Dti
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Nerad někomu beru vítr z plachet, ale pán tam přiznal 20% klesání :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: . Sice nechápu jak tu trať jel zpět, když tam píše opposite...ale těm 10 bych nevěřil.

Otazka jestli je to dobře, že je tak veliké tohle téma, ty co jsou spokojení na fora obvykle nechoděj :lol: .
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Tak to měla být asi trochu ironie no :D... Nevím, k čemu to je dobré, nevěřím o 2s lepšímu výsledku oproti "datasheetu". Takže něco, si myslím, muselo být jinak oproti normálním podmínkám.

Asi jako když předjíždím, vůbec neřeším spotřebu, jezdím nad limit, nejsem brzda provozu, ale na druhé straně při každým menším kopečku dolů a před horizontem i nahoru vyřazuji, mám načtenou trasu dopředu a minimalizuju brždění, v 50 km/h tam lupu šestku,... A celkově pak nemám problém s těmito fofr jízdami s průměrem cca oněch 50 km/h jet za 5-5.5 l, čímž bořím také předsudky v datech od Hyu. Ale jak jsem už říkal, jen jezděte pomalu, je to pohodovější, šetří to přírodu i životy. A klidně u toho dělejme po fórech z našeho auťáka stroj na předjíždění z 0 na 100 pod 10 :). Jen na to v mírném kopečku a v situaci, kdy je málo místa na předjetí JohnaDeera, moc nespoléhejte.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 772
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

Já teda v kopcích nevyřazuju, jednak to motorem moc nebrzdí a druhak to aspoň trochu dobije baterku. Ale je fakt, že průměry spotřeby mám celkově tak o půl litru vyšší.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20102
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Axel.Foley »

Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Birdr
**
Příspěvky: 262
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Birdr »

To tu už je jen o pár příspěvků výš. [-o<

Je ale opravdu s podivem, že se o tomto tématu, zdá se, dá debatovat do nekonečna. #-o
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

mna to oznacenie "auto pre nenarocnych" fakt niekedy doslova urazi. Ale hned potom pocitam do 10 a hovorim si ze musim byt nad vecou. Ved vlastne som bol kedysi v podobnej situacii :lol: takze sa nenechajte vyprovokovat. Je to pekne, funkcne a motoricky slusne auto. Bohuzial sa rozozranost ludi posuva tak dramaticky, ze uz nevedia co by chceli. A tak to za nich riesia automobilky a novinari

moja blizka kamaratka (pozname sa roky) by napriklad potrebovala k svojej CHR 360 stupnovu kameru. Pretoze sa jej stava furt ze v podzmenych garazach odrie bud disky alebo blatnik, kamos jej manza je uz z toho niekedy trochu zufaly. Osobne si myslim, ze motoricky by nedokazala vyuzit ani tych 81kW v i30 s DPI motorom. A takych ludi je na cestach plno. Novinari, ktori testuju vsetko od Logana az po MBe proste inlinuju vzdy k tomu technologicky vyspelejsiemu a drahsiemu. Vidim to aj na testoch napr bicyklov, je to uplne to iste v bledomodrom (viem to pac som si kupil najlacnejsieho gravela aky je v ponuke a paradoxne funkcne a vybavou je blizko tych ktore su o 30% drahsie). Testeri vsak furt doporucuju tie drahsie modely, pretoze su to proste novinari ktorich zasobuju produktami znacky
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
Minko
***
Příspěvky: 950
Registrován: 08 říj 2017, 14:57
Bydliště: okr. Dunajská Streda

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Minko »

presne, toto je veľký problém. Treba ale povedať že sa mi páčil nedávny novinársky počin Alexa Štefucu a Maroša Čabáka (topspeed) kde testovali Daciu Jogger(tuším tak sa volá). Trochu si z nej robili srandu ale vždy na konci srandy upozornili ale že je to ok, pretože to auto stojí iba toľko. A ako zhodnotili, za tie peniaze, to vôbec nie je zlé auto, skôr naopak, ponúka celkom dosť muziky za málo peňazí :mrgreen:
Dacia Duster TCe 100 LPG Arizona Orange Journey + country pack 01/2024-
Hyundai i20 1.2 62kw CHIC Phantom black + winter pack 8/2017
ex Škoda Fabia 7/2019 - 1/2024
ex Kia cee´d_SW 02/2015 - 08/2017
slabostka
*****
Příspěvky: 1734
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

mňa označenie " auto pre nenáročných" naopak nakopne k záujmu pretože viem že to bude vozítko kde sa nerieši ako sa z toho sleduje internet ale ako to jazdí za koľko to jazdí a ako je to postavené čo sa týka "robustnosti". Bohužiaľ nové generácie vodičov sú ne-vodiči takže dopyt je menší než by sa dalo na kúpnu silu obyvateľstva čakať. Škoda lebo takých áut ako Jogger, Sandero či Duster by mohlo vznikať viac - každá automobilka by vedela robiť aj niečo jednoduchšie.
Pohon LPG vidím ako výbornú alternatívu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7953
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

problem dacie vidim (mali sme na par dni pozicane Sandero) a prave to spracovanie interieru je oproti cenovo nie moc drahsiemu Stonicu zle. proste fakt zle, lacne a nemal som k nemu doveru. Hrozne nepohodlne sedacky kde proste vidiet ze by chcelo par korun a bolo by to uplne ine a lepsie
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 125
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

No upřímně my si tu přeci povídáme, protože si o tom autě rádi povidáme (alespoň já to tak mám) :lol: . Vůbec nechapu když tohle auto schazují lidi co seději ve starých W a škodách, rozhodně se směju pak já, tím konfortem a výbavou co oproti nim mám. Nenaročný řidič si koupi dvojkovou fabii v zákldu s HTP. :lol: Řekněme že pokud jde o motor, tak to prostě odpich jako nejslabší turbo nemá, ale úplnej chudák to rozhodně není :lol: .
Navíc posměvování dacii, hjundé a kie... je už dost liché, rozdíl v ceně už není ani tak o kvalitě, ale o mzdě zaměstnanců. :lol: :lol: :lol: :lol: A mě se ty premie škodovkářům platit nechce.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
Uživatelský avatar
flanger
Příspěvky: 5
Registrován: 08 čer 2022, 18:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od flanger »

Zdravím všechny, v květnu jsem se stal hrdým majitelem i30 tohoto motoru. Jsem klidnější řidič, převážně vždy jsem řídil atmosféru. Musím říct, že auto je pro mě plně vyhovující. Do práce jezdím denně 22 km, jen po okreskách. Mám najeto něco přes 1 tis. (občas ještě provětrám předchozí káru) Co se týká dynamiky motoru, jak jste zde již mnozí psali, brzdou v provozu také určitě nejsem. Připojuji se k tomu, že člověk musí promyslet, na co auto využije a kde bude jezdit. Na okresky je dokonalé, tedy pro mě, dálnice nejezdím. I ve třech se zapnutou klimou nepoznám, že nejedu sám. Motor držím na otáčkách od 2 - 3,5 tis a průměrná spotřeba činí 5,6l. Hluk od kol nějaký slyšet je, ale to je to poslední, co bych u takového skvělého auta řešil. Jinak za mě výborná volba auta, chci si jej ponechat déle.
2022 I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
2005 Ford fiesta, 1.3, 51kw
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“