Stránka 18 z 19

Re: VIF

Napsal: 21 led 2020, 11:59
od Mexican
obavam sa ze moc nerozumies o com oktany su. to je vec prva. Druha vec je to, ze absolutna vacsina beznych aut je stavana na 95 oktanovy benal (BA95). Diskuzia co aditivovat a co nie, ako a cim je stara ako internet sam

Dam priklad zo sveta dieslov, moja segra mala 10 rokov P307, 1.6HDI 66KW z 2006. Nechapala koncept aditivovania paliva, nikdy som jej to dostatocne nevysvetlil. Zila na Slovensku, Chorvatsku a v Polsku (je diplomat). Tankovala vzdy beznu naftu tam kde jj zacalo dochadzat palivo. Auto predavala s 240 000km (jazdila to od 0) a auto jazdilo krasne, startovalo pekne, dlhodoba spotreba podla palubaku bola konstatna

Druhy priklad zo sveta benzinuje moj zakaznik s ktorym mam slusny kamaratsky vztah uz asi 5 rokov - jazdi s Mitsu ASX 1.6 Mivec, ma od nova asi 160 000km. Proste ho to auto bavi, nema rad diesle. Berie podobne ako segra, pohybuje sa najma v CR ale aj v Polsku. Nikdy nezobral nic ine podla jeho tvrdenia ako BA95. Spominal ze bral par krat Drive 95, tz aditivovanu BA95 z Globusu a par krat aditivovanu BA 95 z Eurooilu. Je to taky hobik, sviecky, olej a filtre si meni sam. Podla jeho slov auto jazdi stale pekne a nema dovod menit. Olej meni co 15 000, sviecky kazdych 40 000, kupje uplne bezne znacky olejov a sviecok. Znaci si kazdu spotrebu (to chvalim, je podobny mimon ako ja) a spotrebu ma v rozmedzi asi litra, co je okay.

Zaver: premiera starostlivosti je casto kontraproduktivna. To hovorim ako clovek, ktory sa aktivne stara o 5 aut ktore od nova odjazdili viac nez 150 000km a o 2 motorky ktore maju 50+ tisic km a boli kupovane ako ojazdene

Re: VIF

Napsal: 21 led 2020, 12:36
od Alf6
slabostka píše: 21 led 2020, 11:31 a odkiaľ vieš ako je aditivovaný 100 oktánový benzín? Nevieš.... vif nedáva oktány navyše. Predpokladám v tejto zkur..ej dobe stačí že pridáš jednu molekulu "niečoho" a môžeš smelo reklamne tvrdiť že je to aditivované viac ako konkurenčné.
Před pár lety vyšel test 100 octanovych benzínu. Tam je vše potřebné napsáno. Je ale možné, že se za těch pár let už něco změnilo.
Veliké plus 100 octanu je to, že nemá klasický biolih jako běžná 95, který není v benzínu proto, že by jeho vlastnosti vylepšoval, oproti ETBE, který je ve 100 octanech. 100 octany se k nám vozi z Rakouska z jedné a té samé rafinerie.

Re: VIF

Napsal: 21 led 2020, 20:50
od slabostka
VIF a 100 oktan sú dve rôzne veci - to som chcel zvýrazniť. Aditivácia je niečo iné ako oktány. Čo je na pumpe dnes nemusí byť za mesiac nieže za rok dva či 5.
Hlavná pointa vif je tá že viem že som to tam dal. Ja osobne si myslím že to dávkovanie počíta s niečím čo je v benzíne ale pri tlaku na cenu si myslím že tam toho veľa nebude.
VIF lejem roky do všetkého čo doma bolo a je a predávkovania sa určite nebojím. Keď si to prepočítame na litre paliva a potom na dávky vstreku tak či tam bude jedna molekula navyše predpokladám paseku nemôže narobiť.

Re: VIF

Napsal: 21 led 2020, 22:34
od Alf6
Jednou jsem vylil asi trojnásobně množství Vifu do skoro prázdné nádrže a pak jel cca 15 km natankovat. Nic se nestalo.

Re: VIF

Napsal: 15 led 2021, 15:43
od lukas9206
Používate namiesto VIFu preventívne aj niečo špeciálne na prečistenie dpf filtra? Ako áno čo odporúčate?

Re: VIF

Napsal: 15 led 2021, 16:24
od zulyk
napriklad vyrobok PROTEC DPFSC

Re: VIF

Napsal: 15 led 2021, 17:20
od kolomaz
nu podle mne každá, ze značkových benzinek dává do paliva aditivum. Jedině tím se podle mého názoru liší. Samozřejmě se bavím o standarních druzích paliva.
Nevím, že by Maďarská MOL si vozila benzin z Maďarska.
Kamarád má pod palcem benzinku a palivo bere od tam, kde ho nabízí aktuálně levněji.
Někdy ČEPRO, někdy Bratislava , jindy Klagenfurt.

tankval jsem dnes v Břeclavi, 26,30 suprové ceny

Re: VIF

Napsal: 15 led 2021, 19:59
od Axel.Foley
zulyk: A pomáhá?

Re: VIF

Napsal: 16 led 2021, 08:22
od zulyk
pouzivam viacero aditiv od tejto firmy a zatial ok

Re: VIF

Napsal: 16 led 2021, 09:31
od Maras
Má osobní zkušenost s VIF je kladná. Do Hondy Jazz atmo 1.4 73kW jsem začal přidávat ke každé nádrži dvě víčka tohoto aditiva. Auto mělo v tu dobu po 8mi letech najeto cca 92k. Po asi třech vyjetých nádržích spotřeba klesla o 2 dcl. Šlo prostě poznat jak se auto očistilo od karbonu a to nebylo žádné turbo. Vždy beru do plna a spotřebu si hlídám i vlastním propočtem pomocí známého jednoduchého vzorečku: litry/najeté km x 100. To auto reálně žralo 5-5,2 l/100km podle podmínek.

Re: VIF

Napsal: 16 led 2021, 10:02
od Pampa
Capujem vyhradne Shell lebo ho mam pod nosom, beriem standard a davam VIF ... toto leto ale v ramci zlacnenia ceny nafty som bral premiovku a NEdaval Vif ... bolo to poznat na DPF tak, ze po vypalovani padol pretlak v Torque na 0, pri standarde som ho mal na 0,7 a preblikaval na 1,4. Vidim to tak ze to bude asi dobra verzia cistenia motora : - ). (Skratenie alebo predlzenie intervalov som nepozoroval, mam to tak do 400.)

Re: VIF

Napsal: 16 led 2021, 13:57
od Axel.Foley
zulyk: Díky za info.

Jestli se to někomu hodí, aktuální cena v Globus Olomouc za VIF Diesel zimní je 199,-

Re: VIF

Napsal: 26 úno 2021, 15:49
od clifftorr
taky dávám VIF a přemýšlím na tímto? : Jelikož nevyjíždím nadrž do sucha a zároven dávám VIF na 50 L , tal logicky se musí zvyšovat obsah VIFu v nádrži, tak jednou za čas dávám plnou bez VIFu abych to srovnal. Děláte to taky tak nebo prostě při každým tankování dáváte VIF ?

Re: VIF

Napsal: 26 úno 2021, 15:55
od Maras
Obvykle VIF 2 víčka na 40 l , ale semtam nedám nic, nebo jen jedno, ale stále beru jen aditivovaný 95 Benzina, ikdyž 1.5Dpi si vystačí i s obyč.benzínem.

Re: VIF

Napsal: 26 úno 2021, 16:20
od Sanchez
Nepouzivam sice VIF, ale Millers Oils.
Davam obcas, kedze tankujem premiovu Verva od Benziny