Stránka 18 z 22

Re: start&stop i30

Napsal: 08 dub 2022, 18:37
od thaischumi
Příklad: Člověk jede domu pátek odpoledne se 70% nabitou baterii, parkuje v mrazu a o víkendu nikam nejede. Pondělí ráno bude ji mít mírně sulfatovanou s cca 50-60%. Navíc k tomu třeba krátké trasy (pár minut tam a pár minut sem za den, nestihne se nabíjet na 70%) a po 3 letech bude baterie po smrti.

Ale jestli to není tvůj případ tak klidně si nech tak jak tam je, třeba i s zapnutým start stop.

Jinak autobaterie (startovací baterie) má být vždy nabitá asi nad 80%, a ne pořád dokola nabít-vybít okolo 70%.

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 14:06
od stefanpilat
Jak to tu pročítám, tak jsem se rozhodl udělat experiment. Autobaterii mám s "inteligentním" dobíjením, to jsem nikdy nedeaktivoval, baterii jsem nikdy externě nedobíjel, stop&start vypínám jen když je vyloženě obtěžující (třeba při popojíždění v koloně s častými, ale třeba jen sekundovými zastaveními). Auto používám tak nějak běžným způsobem zhruba rovnoměrně po městě, okreskách i dálnicích, nocuje v garáži.

Tak jsem zvědavý, jak dlouho mi tam baterii přežije a o kolik bude její život kratší než baterie těch, co inteligentní nabíjení a stop&start deaktivují a pravidelně ji externě dobíjejí. S nákladem na její výměnu počítám a určitě to není částka, která by pro mě byla likvidační, takže to úplně klidně risknu. Až bude po smrti, poctivě to tu přiznám a nahlásím. :)

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 15:01
od Vysous
Hlásím se jako další člen experimentu. Baterie nová 16.3. 2022, start stop zapnutý a inteligentní dobíjení nejhorší možná varianta - dokonce mám LED světla, nabíjíme jen při brzdění motorem 😁

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 15:19
od adal
Také se hlásím do dlouhodobého testu. Konektor i pojistku na baterii nechávám, start/stop vypínám ručně, denní svícení nepoužívám - používám tlumené (halogeny).

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 16:30
od petzl62
Já Vám k tomu přidám svou vlastní zkušenost. První :hyu:1,6CRDi 2011 bez "inteligentního dobíjení a ss systému" prodán po 6.letech používání a nájezdu 180tis. km s původní baterií, za celou dobu asi 10cyklů nabíjení/oživení baterie. Baterie měněna vloni novým majitelem tzn. dožila se 10.let =D> =D>
Druhý :hyu: 1,4TGDi 2017 v plné výbavě se všemi "eko chytrými vychytávkami". SS vypínán pravidelně, dobíjení baterie cca každé 2-3 měsíce- používám polointeligentní nabíječku LIDL- prodán 2021 s nájezdem 180tis. km + Baterie měněna po 3 letech. Koupena nová Yura cca 4tis. Kč. Stará ještě po smrti úplně nebyla, ale na testu baterie po nabití, už byla její kondice slabá. A kolegové, přátelé i firemní auto, vlastníci vozidel :hyu:, Kia, Octavia, Audi... s inteligentním dobíjením a SS všichni, snad s jednou výjimkou mění baterie nejpozději po 4 letech. Ale všichni auta opravdu využívají a používají denně a vypínají ss systém. A všichni se s jednou výjimkou pohybujeme s nájezdy nad 35 tis. km/rok.
Pokud baterii nekupujete v autorizáku :hyu: - nechápu proč bych ji tam kupoval za raketu, když lepší a kvalitnější- seženu za polovinu [-o< ](*,) , není to zase až tak strašná položka- ale je ZBYTEČNÁ, nicméně hov.. s tím naděláme a zpátky se doba bez rádoby "eko" kurvítek a vytahovačů peněz z našich kapes stejně nevrátí :!:
Ještě potřebujete experimenty? [-o<
Ale klidně experimentujte :wink: :idea:

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 17:06
od willy50
Takže Toník udělal test za vás (za nás). =D>
Ještě by mne zajímalo jestli je životnost Aku dána nájezdem nebo věkem(časem)? :-k

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 18:07
od Martinsp
Já jsem loni kupoval autobaterií a chtěl jsem Yuru. No a ani za boha jsem ji v ČB nesehnal. Vše pouze objednat přes internet a to se mi s baterií riskovat nechtělo. Asi budu muset příště lépe hledat.

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 19:18
od Axel.Foley
Sice mám Tucsona, ale přidám zkušenost s akumulátorem: nafťák využívající žhavení, přes den jezdím téměř výlučně s denním svícením, start-stop vypínán při každém startu, bez externího dobíjení, roční nájezd 30000 km+ - aku po smrti začátkem čtvrté zimy, výměna při nájezdu 116000 km. OEM byla Varta, šla tam také Varta. Cena cca 3700,- Kč.

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 19:47
od JoKo
ja som predaval i30 po styroch rokoch a 85 000km. inteligentne nabijanie a start-stop som nevypinal.baterka povodna, posledny rok auto viacej stalo, jazdili sa kratke trasy... ziadne dobijanie baterky sa nekonalo. jednoducho som to pouzival ako 98% vodicov a napriek prognozam z internetu to bateria bez problemov ustala :D
ak mam spravnu info zo zaciatku roka, tak baterka je povodna stale...

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 20:14
od stefanpilat
Tak to zatím vypadá, že baterie s vypnutými eko-fičurami vydrží asi čtyři roky a oproti tomu baterie se zapnutými eko-fičurami kolem čtyř let. :)

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 20:22
od Minda Mour
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: start&stop i30

Napsal: 09 dub 2022, 22:06
od willy50
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Já si naopak myslím, že moje vydrží 48 měsíců! :D/

Re: start&stop i30

Napsal: 10 dub 2022, 07:51
od Martinsp
To inteligentní nabíjení tu má vypnuto takto dlouho málo kdo, takže to se asi nedá posoudit a start stop spíš štve.

Re: start&stop i30

Napsal: 10 dub 2022, 21:35
od i30mpact
Jo, to je pravda. Jinak dobíjet baterku občas externí nabíječkou vřele doporučuju, člověka to donutí prohlédnout motorový prostor, umít ho, vyčistit napadané listí a podobné věci. Dneska třeba jsem při nabíjení mezi boxem baterky a boxem sání našel vraženou ohlodanou čtvrtku bochníku chleba. Zatracení potkani. ](*,)

Re: start&stop i30

Napsal: 11 dub 2022, 12:47
od WalterB
No, kéž by to byli jen potkani, být tebou, už bych tam montoval nějakou tu plašičku...