Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
thaischumi
**
Příspěvky: 189
Registrován: 05 srp 2020, 09:03

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od thaischumi »

Dali ti baterii "zdarmo" pak zaúčtovali 2. garančku 10 litrů. :mrgreen:
i30 kombi 2019 1.4 T-GDI Comfort "Clean slate blue"
Focus mk2 kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 28x xxx km
RIP Focus mk1 kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

... a to sa vyplati :-) :roll:
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 69
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Jasně, vím, že si připlácím za Prahu. Seženu to v Praze a okolí někde výrazně levněji? Podle reportů ve vlákně k servisu se mi nezdá. A nová AGM baterka asi taky není úplně za pár korun.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Pozoris
*
Příspěvky: 91
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Jsi si jistý, že tam máš opravdu AGM baterku? Můžeš mrknout a případně odfotit? Protože já u 1.5 T-GDI MHEV Style Premium 08/23 mám baterii úplně obyčejnou, zřejmě olověnou? :-k Přes zimu mi auto vůbec neplachtilo a až tento týden se 2x zaplo. Bez rozdílu jestli ujedu 200km tahem nebo jen 10km cesty do/z práce.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

tak napriklad Stonic 1.0TGDi (rv 2021) baterku AGM skutocne ma. A nemyslim si, ze by Hyundai daval nieco ineho..Tu jest foto

cena nahrady - Exide u prevereneho predajcu: https://www.battery-import.cz/autobater ... EMQAvD_BwE

(samozrejme pre 1,5TGdi moze byt potreba ina, vacsia. Vzasadse si staci pozriet rozmery a kapacitu. Pocitam vsak ze do 3000kc sa clovek vmesti
PS: po 4 dnoch poskakovania na 5km trasach rano a 5km odpolko ma baterka len 12,17 V (co je teda dost zle). Kvoli blbym trasam je to uz pomaly plugin hybrid, davam to na nabijacku kazdy vikend :-D
Přílohy
1709189707109.jpg
1709189707109.jpg (114.03 KiB) Zobrazeno 235 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Pozoris
*
Příspěvky: 91
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Ano, i30, Bayon, Stonic atd s 1.0 potažmo 1.5 dpi mají AGM. To vím a sám jsem ji měl u předešlé i30 1.0 T-GDi. Ovšem jdem mi teď čistě jen o variantu 1.5 T-GDI MHEV. Protože podle popisků a piktogramů na mé baterce je vážně obyč. Proto jsem zvědavý s čím příjde Pecka, zda po výměně v autorizáku mu dali AGM nebo opět obyč a třeba ví, jakou tam měl před tím? :-k :D
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 462
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Vysous »

Tak smysl by to dávalo - AGM se dává hlavně kvůli Start/stop a MHEV startuje pomocí 48V, ne? Do elektroaut se taky AGM občas nedávají. Ale teda myslet si znamená prd vědět, já vím.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Pozoris
*
Příspěvky: 91
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Konečně se to podařilo vložit. =D>

No, teoreticky ano. Ovšem první start jde z 12v a ty následné ze 48v systému. Ale pokud je auto osazeno obyčejnou baterkou a očividně s tím plachtěním mají lidé problémy, kdy v servise následně baterii mění za AGM, tak je to zvláštní. Celkově bych čekal, že budou primárně vozy osazovány s AGM díky vyšší odolnosti atd..

Ještě dodám, že na dotaz 4 autoráků co mají i30 MHEV za 12v baterii, tak ze dvou byla odpověď AGM, z dalšího olověná a ze čtvrtého EFB. Tak si vyber :D/
Přílohy
IMG_4722_11zon.jpeg
IMG_4722_11zon.jpeg (308.99 KiB) Zobrazeno 224 x
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

mas tam cislo dielu - 37110- A6100
internet hovori, ze nahrady z atento diel su skutocne kyselinove. Ja by som rozhodne dal bud EFB ako minimum alebo rovno AGM
Kyselinova je proste prezitok. Cenova uspora minimalna
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Pozoris
*
Příspěvky: 91
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

No vida, ještě lepší. Díky za potvrzení :lol: ... budu to řešit asi o garancče, že auto vubec neplachtí a třeba budu mít štěstí a vymění ji na záruku za AGM :lol: ..

Odpověď technika na možnou výměnu za AGM baterii někdy z ledna:
Dobrý den,
výměna za silnější se nedoporučuje a už vůbec ne v zaruce. A ve Vašem případě bych to nedělal. Auto máte v záruce a pokud se neco stane na elektronice auta tak díky nestandardní baterii muze HYUNDAI zamítnout záruku a bohužel to budete muset zaplatit ze svého.

Ještě dodám, že jak výše udáváš napětí na té své 12.7v, tak je to cirka 80% kapacity AGM, ony jsou zvyklé normálně fungovat i na 12, či lehce pod 12v. Nemusel bys každý tyden dobíjet. U bývalé i30 jsem po dvou letech nechal vyměnit 60ah za 74ah od Varty a další necelé 4 roky (do prodeje loni v sprnu) fungovala perfektně. Dodám, že jsem měl autokameru s parkovacím režimem nastavenou na 12h a voltáž 12.0v a absolutně auto celou dobu startovalo na první dobrou.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

no to ale pozor. Odhliadnuc o toho, ze technik asi pletie co je standard a co nie je standard a nasledne hovori o silnejsej.
Dolezite je aby kapacitne (to je asi to co mysli "silnejsi" bola bateria rovnaka = 60Ah za 60Ah aby to RJ mala v cajku a pripadne neprotestovala
Je fakt, ze krivka nabijania kyselinovky a AGM sa lisi (AGM potrebuje trochu vyssi prud), myslim vsak ze Euro6 alternator je na taketo veci pripraveny. Ideal by bola LFP s dobrou BMS :-D

Strasenie zarukou je taka ta klasicke Bu-BU-Bu. To ze sa nieco zle stane elektroinstalacii nezalezi na baterii, zalezi to na alternatore a rezime istenia
Ano, stane sa najma u starych a neservisovanych kramov ze baterka je tak biednom stave ze pri nabijani urobi puf (a auto moze zhoriet). To sa vsak moze stat aj originalu (nestane sa pretoze sa to pocas 5 rocnej zaruky pravdepodobne neprejavi). Ak by ti 6 rocna origo baterka z autorizaku zapalila auto, tak autorizak beztak len pokrci ramenami


Mal som tam chybu: vypadla mi jednotka - navapie bolo 12,17V (co je asi 60% co je taky ten trend inteligentneho nabijania)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1699
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Můj XCeed se stejným motorem používá 70Ah AGM. Asi proto, že nemá MHEV. Takže stopstart vždy točí z 12V baterky. Ale, na druhou stranu, nemyslím, že by u i30 nastal problém v případě 70Ah AGM.
Mimochodem, taky plánují u :hyu: sundat 20ps v 1.5 jako Kia? ;-)
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Pozoris
*
Příspěvky: 91
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

Ono je to zřejmě tím 48v systémem. 1.0 tgdi i 1.5 dpi má AGM, i5tgdi mhe olověnou. Jako technicky by problém být neměl, ale technik se doslova zhrozil u možné výměny za silnější a k tomu AGM.

Ano, sníží se i 1.5 mhev na 103kw.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
Fry
*
Příspěvky: 83
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

a k čomu je ten MHEV? keď to aj u :hyu: klesne na 103kW, nuž asi zrejme k ničomu :lol:

čo sa týka batérie, nevidím cez kryt + pólu, aký je jej názov a odpájať ju nebudem kvôli tomu
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1699
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od XMira »

Já bych v tom zas tolik záhadu neviděl. Jediný důvod (a rozdíl) AGM a obyčejné baterie je ve vnitřní konstrukci a využití skelné vaty. Jinak je to normální olověná baterie s kyselinou. Lépe snáší cyklické vybíjení a nabíjení. Typicky způsobené systémem stop/start. Zrovna tak i 70Ah kapacitu bych viděl kvůli S/S. Pokud se u MHEV tohle děje pomocí 48V accu, není důvod zvyšovat náklady použitím dražší baterie. A také není moc důvod používat AGM v autě bez S/S.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“