Stránka 18 z 21

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 úno 2024, 19:07
od thaischumi
Dali ti baterii "zdarmo" pak zaúčtovali 2. garančku 10 litrů. :mrgreen:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 úno 2024, 19:49
od Mexican
... a to sa vyplati :-) :roll:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 28 úno 2024, 21:50
od pecka411
Jasně, vím, že si připlácím za Prahu. Seženu to v Praze a okolí někde výrazně levněji? Podle reportů ve vlákně k servisu se mi nezdá. A nová AGM baterka asi taky není úplně za pár korun.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 06:45
od Pozoris
Jsi si jistý, že tam máš opravdu AGM baterku? Můžeš mrknout a případně odfotit? Protože já u 1.5 T-GDI MHEV Style Premium 08/23 mám baterii úplně obyčejnou, zřejmě olověnou? :-k Přes zimu mi auto vůbec neplachtilo a až tento týden se 2x zaplo. Bez rozdílu jestli ujedu 200km tahem nebo jen 10km cesty do/z práce.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 08:03
od Mexican
tak napriklad Stonic 1.0TGDi (rv 2021) baterku AGM skutocne ma. A nemyslim si, ze by Hyundai daval nieco ineho..Tu jest foto

cena nahrady - Exide u prevereneho predajcu: https://www.battery-import.cz/autobater ... EMQAvD_BwE

(samozrejme pre 1,5TGdi moze byt potreba ina, vacsia. Vzasadse si staci pozriet rozmery a kapacitu. Pocitam vsak ze do 3000kc sa clovek vmesti
PS: po 4 dnoch poskakovania na 5km trasach rano a 5km odpolko ma baterka len 12,17 V (co je teda dost zle). Kvoli blbym trasam je to uz pomaly plugin hybrid, davam to na nabijacku kazdy vikend :-D

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 08:11
od Pozoris
Ano, i30, Bayon, Stonic atd s 1.0 potažmo 1.5 dpi mají AGM. To vím a sám jsem ji měl u předešlé i30 1.0 T-GDi. Ovšem jdem mi teď čistě jen o variantu 1.5 T-GDI MHEV. Protože podle popisků a piktogramů na mé baterce je vážně obyč. Proto jsem zvědavý s čím příjde Pecka, zda po výměně v autorizáku mu dali AGM nebo opět obyč a třeba ví, jakou tam měl před tím? :-k :D

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 08:23
od Vysous
Tak smysl by to dávalo - AGM se dává hlavně kvůli Start/stop a MHEV startuje pomocí 48V, ne? Do elektroaut se taky AGM občas nedávají. Ale teda myslet si znamená prd vědět, já vím.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 08:26
od Pozoris
Konečně se to podařilo vložit. =D>

No, teoreticky ano. Ovšem první start jde z 12v a ty následné ze 48v systému. Ale pokud je auto osazeno obyčejnou baterkou a očividně s tím plachtěním mají lidé problémy, kdy v servise následně baterii mění za AGM, tak je to zvláštní. Celkově bych čekal, že budou primárně vozy osazovány s AGM díky vyšší odolnosti atd..

Ještě dodám, že na dotaz 4 autoráků co mají i30 MHEV za 12v baterii, tak ze dvou byla odpověď AGM, z dalšího olověná a ze čtvrtého EFB. Tak si vyber :D/

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 09:01
od Mexican
mas tam cislo dielu - 37110- A6100
internet hovori, ze nahrady z atento diel su skutocne kyselinove. Ja by som rozhodne dal bud EFB ako minimum alebo rovno AGM
Kyselinova je proste prezitok. Cenova uspora minimalna

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 09:32
od Pozoris
No vida, ještě lepší. Díky za potvrzení :lol: ... budu to řešit asi o garancče, že auto vubec neplachtí a třeba budu mít štěstí a vymění ji na záruku za AGM :lol: ..

Odpověď technika na možnou výměnu za AGM baterii někdy z ledna:
Dobrý den,
výměna za silnější se nedoporučuje a už vůbec ne v zaruce. A ve Vašem případě bych to nedělal. Auto máte v záruce a pokud se neco stane na elektronice auta tak díky nestandardní baterii muze HYUNDAI zamítnout záruku a bohužel to budete muset zaplatit ze svého.

Ještě dodám, že jak výše udáváš napětí na té své 12.7v, tak je to cirka 80% kapacity AGM, ony jsou zvyklé normálně fungovat i na 12, či lehce pod 12v. Nemusel bys každý tyden dobíjet. U bývalé i30 jsem po dvou letech nechal vyměnit 60ah za 74ah od Varty a další necelé 4 roky (do prodeje loni v sprnu) fungovala perfektně. Dodám, že jsem měl autokameru s parkovacím režimem nastavenou na 12h a voltáž 12.0v a absolutně auto celou dobu startovalo na první dobrou.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 10:01
od Mexican
no to ale pozor. Odhliadnuc o toho, ze technik asi pletie co je standard a co nie je standard a nasledne hovori o silnejsej.
Dolezite je aby kapacitne (to je asi to co mysli "silnejsi" bola bateria rovnaka = 60Ah za 60Ah aby to RJ mala v cajku a pripadne neprotestovala
Je fakt, ze krivka nabijania kyselinovky a AGM sa lisi (AGM potrebuje trochu vyssi prud), myslim vsak ze Euro6 alternator je na taketo veci pripraveny. Ideal by bola LFP s dobrou BMS :-D

Strasenie zarukou je taka ta klasicke Bu-BU-Bu. To ze sa nieco zle stane elektroinstalacii nezalezi na baterii, zalezi to na alternatore a rezime istenia
Ano, stane sa najma u starych a neservisovanych kramov ze baterka je tak biednom stave ze pri nabijani urobi puf (a auto moze zhoriet). To sa vsak moze stat aj originalu (nestane sa pretoze sa to pocas 5 rocnej zaruky pravdepodobne neprejavi). Ak by ti 6 rocna origo baterka z autorizaku zapalila auto, tak autorizak beztak len pokrci ramenami


Mal som tam chybu: vypadla mi jednotka - navapie bolo 12,17V (co je asi 60% co je taky ten trend inteligentneho nabijania)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 16:07
od XMira
Můj XCeed se stejným motorem používá 70Ah AGM. Asi proto, že nemá MHEV. Takže stopstart vždy točí z 12V baterky. Ale, na druhou stranu, nemyslím, že by u i30 nastal problém v případě 70Ah AGM.
Mimochodem, taky plánují u :hyu: sundat 20ps v 1.5 jako Kia? ;-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 16:58
od Pozoris
Ono je to zřejmě tím 48v systémem. 1.0 tgdi i 1.5 dpi má AGM, i5tgdi mhe olověnou. Jako technicky by problém být neměl, ale technik se doslova zhrozil u možné výměny za silnější a k tomu AGM.

Ano, sníží se i 1.5 mhev na 103kw.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 17:29
od Fry
a k čomu je ten MHEV? keď to aj u :hyu: klesne na 103kW, nuž asi zrejme k ničomu :lol:

čo sa týka batérie, nevidím cez kryt + pólu, aký je jej názov a odpájať ju nebudem kvôli tomu

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 18:07
od XMira
Já bych v tom zas tolik záhadu neviděl. Jediný důvod (a rozdíl) AGM a obyčejné baterie je ve vnitřní konstrukci a využití skelné vaty. Jinak je to normální olověná baterie s kyselinou. Lépe snáší cyklické vybíjení a nabíjení. Typicky způsobené systémem stop/start. Zrovna tak i 70Ah kapacitu bych viděl kvůli S/S. Pokud se u MHEV tohle děje pomocí 48V accu, není důvod zvyšovat náklady použitím dražší baterie. A také není moc důvod používat AGM v autě bez S/S.