Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 242
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Srandista »

Ved mne je jedno, kto za kolko jazdi, moju spotrebu to nijako neovplyvni... Len je zaujimave/zvlastne, ze z tejto temy to vyzera, ze 90% ludi vlastniacich 1.5 DPi jazdi furt pomaly pod 5l na sto, a potom je tu Spritmonitor, ktory toto (aj ked pri pomentne malom mnozstve evidovanych aut, ale predsa) v realite rozporuje. A ti uzivatelia co to tam eviduju, tiez nemaju ziaden dovod k svojej spotrebe prihadzovat liter navyse. Just sayin'...
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Reklama
 

Uživatelský avatar
koza8
*
Příspěvky: 35
Registrován: 16 úno 2021, 13:31
Bydliště: Brno

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od koza8 »

Já si myslím, že jezdím poměrně dost úsporně, po prvním roce mám dlouhodobou 6,0, zapisuju si do spritmonitoru, přesně je to 6,08l. Přes zimu to o něco stouplo, za minulý léto sem měl cca 5,5. Většina jízd je po dálnici, tempomat 110-120km/h. Upřímně si nedokážu představit jak s tím jezdí někdo pod 5l :D když sem si jel pohodičku pomale po dálnici Brno-Vídeň, tak to bylo tuším jedinkrát, kdy sem byl na 4,9-5,0.

edit. btw jak tak čtu to vlákno, taky je dálnice a dálnice, když je to rovinka tak je to taky o něčem jiným :D já když jedu k našim z Brna do Velkýho Meziříčí, tak cesta tam se pod 6 nedostanu, a cesta zpátky bývá okolo 5,3 (úplně stejný tempo).
2021 i30 WG 1.5 DPi Comfort
2006 Tucson 2.0 CRDi 4x4
2006 Ford Focus 1.6 TDCi
kokozka
*
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2022, 07:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od kokozka »

Tak já se hlavně nepřišel prsit spotřebou, ale přišel jsem se zeptat, jestli někdo nepociťuje ten efekt, co jsem popsal. Přijde mi to, jako by to bylo přiškrcený a pak se to chytlo. Ale zas tak mi to žíly netrhá. Cejtil jsem to hlavně v těch Alpách a zeptám se na to na garančce. Asi to bude to přepnutí na to obohacování, jak zjistili v testu motoru FCD.(15 minuta https://www.youtube.com/watch?v=vnLirVh4Iow).

Že tu spustim dvacátej osmej shitstorm na téma spotřeby mě mohlo napadnout. Od prvního km mám celkovej průměr na palubnim počítači 5,6, jezdim s tim v průměru 80km/den (včetně víkendů) a rozhodně se nebojim to vytočit, když je potřeba. Dokazovat nemám potřebu.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 7910
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

hovorim si ze je to atmosfera, nemozu tomu robit zle tie Alpy ako take?. Druha vec je benal, osobne napr moja moto fakt nereaguje dobre na rakusky benzin (netusim preco) a tiez ma tendenciu cukat pod zatazou. vo vyskach (napr grossglockner) to bolo okolo 2300mnm uz celkom citelne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023

http://pancuha.wordpress.com/
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

práve naopak ten motor neobohacuje zmes pretože klapka je naplno otvorená skoro už od začiatku, preto nemá zmysel na to dupať - nič s výkonom sa už nezmení, proste strop sa dosiahne skoro... je to vozítko na lacné nenáročné vozenie sa okolo komína. Odmení sa asi dlhou výdržou. Niečo za niečo.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
kokozka
*
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2022, 07:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od kokozka »

slabostka píše: 13 čer 2022, 15:43 práve naopak ten motor neobohacuje zmes pretože klapka je naplno otvorená skoro už od začiatku, preto nemá zmysel na to dupať - nič s výkonom sa už nezmení, proste strop sa dosiahne skoro... je to vozítko na lacné nenáročné vozenie sa okolo komína. Odmení sa asi dlhou výdržou. Niečo za niečo.
Možná bude lepší, když se podíváš na to video.

Btw nedostatek kyslíku ve výšce mě jako důvod nenapadl. To neni úplně nesmysl.
slabostka
*****
Příspěvky: 1729
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od slabostka »

možno bude lepšie ak sa pozrieš ešte raz ty a možno si to prečítaš https://www.fcd.eu/blog/post/2068
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Patr
*
Příspěvky: 77
Registrován: 24 bře 2021, 22:39

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Patr »

rybak1057 píše: 13 čer 2022, 13:34 A co z druhe strany
Mate nekdo vetsi spotrebu nez ja? :mrgreen:

18000 a 6.8, po zime bylo chvili 6.9 ale zase to spadlo

Honim to docela, drtivou vetsinu jezdim Praha
Kdyz dalnice tak 150 160 gps
Buď v klidu. Já jezdím v létě cca za 6,1 a v zimě za 6,9. Průměr podle PP mám 6,6 (najeto 12000).
Už se těším, až mě to koncem léta padne na 6,5 :))) Nejezdím na spotřebu, ale jak potřebuju. Zpravidla "na čas".
Povolené rychlosti nepřekračuju. Ovšem vesměs rátké trasy, převážně za studena, dálnice prakticky vůbec - jen kolem Brna, 125km/h tacho.

Pro mě to auto a tento konkrétní motor byla prakticky jedinná volba a zatím jsem na 99% spokojen. Fakt pecka.
(to 1% nespokojenosti je spjaté s vypínáním držení v pruhu - chtěl bych, aby to bylo jen na stisk a ne držet jak osel)
Hyundai i30 kombi 2021, 1.5 DPi 81kW, Start Plus, Polar White
Opel Zafira 2018, 1.4i Turbo 103 kW, Innovation, White
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Moje spotreba podle tankovani ve Fuelio.
Přílohy
Resizer_16551530488021.jpeg
Resizer_16551530488021.jpeg (41.72 KiB) Zobrazeno 687 x
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Resizer_16551530656733.jpeg
Resizer_16551530656733.jpeg (43.44 KiB) Zobrazeno 686 x
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Resizer_16551530866555.jpeg
Resizer_16551530866555.jpeg (42.12 KiB) Zobrazeno 684 x
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Mouse80
**
Příspěvky: 220
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

Resizer_16551530990877.jpeg
Resizer_16551530990877.jpeg (43.03 KiB) Zobrazeno 685 x
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
kokozka
*
Příspěvky: 13
Registrován: 02 bře 2022, 07:00

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od kokozka »

slabostka píše: 13 čer 2022, 15:51 možno bude lepšie ak sa pozrieš ešte raz ty a možno si to prečítaš https://www.fcd.eu/blog/post/2068
Tak u videa jsem t napsal minutu a v tom textu z tvýho odkazu ti to teda taky zvýraznim.
Přílohy
15dpi.JPG
15dpi.JPG (98.66 KiB) Zobrazeno 638 x
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Díky za odkaz na fcd. Neznal jsem... Stručný, detailama vstřebatelný, výstižný článek, který si všímá podstatných věcí a nevěnuje se 5 minut barvám a pak 5 minut absenci bezklíčkového ovládání. Přesně tak to vnímám a pozoruju.

Není problém jet 130, jen je to trochu problém pro uši při delší jízdě a pro spotřebu. Taky je samozřejmě problém ne svižná jízda na volném okrsku, ale svižná jízda vyžadující předjíždění. Ale to každý z podstaty motoru má tušit a asi tuší.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 771
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

No, ne že bych byl expert na moderní motory, ale co jsem tak pochytil, tak u těch, které mají variabilní časování ventilů, chceš mít škrtící klapku otevřenou skoro pořád co nejvíc to půjde, protože pak motor pracuje efektivněji. Požadovaný výkon si pak reguluje úpravami časování ventilů. Proto úplně nechápu, čemu se tak diví, že se škrtící klapka otevře naplno co nejdříve to je možné - management motoru se prostě snaží použít všechny triky, aby minimalizoval ztráty a tak dosáhnul co nejnižší spotřeby paliva.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“