lumix píše: 09 úno 2021, 07:27
Lépe než s vyhrivanym, mě dost ruší ty drátky v okně. I když dnes už jsem četl ze napr Octavia má jinou metodu vyhřívání celního skla a potažmo cely VW koncern. Je to nějaké pokoveni mezi vrstvy skla, ještě jsem s tím neměl zkušenost.
Jo, tak nějak to VW má. Ale i tak by mne zajímalo jaký je rozdíl v propustnosti světla.
Protože přes okno se síťkou v dešti a za šera já nic nevidím
Na námrazu mám kovovou(asi finskou) škrabku a s ní je námraza "one time" fuč.
Obávám se, že u Hyundai je to uplně jedno... Auto mám dva roky, sklo jsem ošetřoval nějakejma ochranejma přípravkama, pravidelně otíral stěrače, minulou zimu nepoužíval škrabku a stejně čelní sklo při pohledu zevnitř vypadá hůř, jak na na fabii po 14 letech, kde tohle nikdo neřešil a škrábalo se hlava nehlava. Celý sklo je pokrytý mikroškrábancema a v noci je to dost vidět.
To je divné chlapi. O původní i30 se to tvrdilo taky, ale já na 11 a půl roku starém skle žádné škrábance nevidím. Jediné co pro sklo dělám je to, že když vyjíždím ze dvora tak stěrače zvednu a ometu sklo od bordelu který tam dost padá - ptáci, kuny, kočky, vítr.....
Jak to budu dělat s novým autem to netuším
(s ohledem na to, že nejdou odklopit)
Ještě auto není doma a už tolik různých problémů
Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
kolomaz píše: 09 úno 2021, 20:24
Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
Uff to ma nestras. Moja manzelka velmi rad umyva auto. Tka uz sa nevie dockat ako v lete ho bude drhnut cele. Asi jej to zakazem radsej nech nepukne sklo. Akurat neviem mame to nastastie pojistene tie skla ale neviem ci by to uznali , ze to puklo od tepla ked manzelka to umyvala vlaznou vodou. Nastastie studenou neumyva.
Mne sa tiez stalo, ze mi puklo predne sklo asi na 20cm. Mal som vsak malu dobku od kamena na kraji, ktora tam bola asi 2 roky a nic sa s tym nedialo, tak som tomu uz nevenoval pozornost. Auto bolo na takom polo-slnku (obcas slnko, obcas mraky), pustil som ostrekovac a urobila sa prasklina. Auto vyrobene v 2013. Nebol to Hyundai.
lumix píše: 17 úno 2021, 12:49
Kdo proboha umývá auto na slunci, to si žádá trest. Když je sklo nahřáté třeba 50’C i více a nekdo ho polije vodou třeba s 12’C tak ať se nediví.
Tak zase nastastie manzelka to tiez neumyva cez obed. Ale skor hned rano do 10:00 alebo potom vecer po 18tej.
kolomaz píše: 09 úno 2021, 20:24
Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
To, že okna pukají je dáno 2 faktory. První je, že oproti dříve, kdy byla skla v gumových těsneních, takže tepelná roztažnost karoserie byla tlumena tím těsněním oproti dnes, kdy jsou skla lepená a druhý faktor je, že sklo se při výrobě poměrně dlouho tzv. tepelně popouští. Jenže dnes ty fabriky urychlují výrobu a tuto operaci proto zkracují. Důsledkem je, že sklo není rovnoměrně odolné. A působením horka vznikají mikropraskliny. Bojoval jsem s tím u H1, kde mi takto popraskalo okno i u obou Dacií. U Peugeota zatím dobrý. Ty praskliny jsou tak jemné, že jsou vidět jen při určitém úhlu, odkud svítí slunce.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2014, barva bílá káva
kolomaz píše: 09 úno 2021, 20:24
Willy , v tom je to, 11 let staré dobré, dnes v rámci zvyšování zisku, se snižují náklady, kvalita jde k šípku. U nás, bez přehánění okno na autě vydrží 2 roky a je po něm, domlácené od šutrů, protože téměř žádné auto nemá zástěry za koly, každé má výjimku . Spousta kamionů, od nichž to létá na všechny strany. Takže to sklo dostává za rok podstatně víc než kdysi.
A už jsem zažil a viděl na vlastní oko, když v létě sklo na slunci a majitel se jal umývat, rána jak z děla , a sklo od spodku ve středu až nahoru puklo .
A skla dnes nejsou levná .
To, že okna pukají je dáno 2 faktory. První je, že oproti dříve, kdy byla skla v gumových těsneních, takže tepelná roztažnost karoserie byla tlumena tím těsněním oproti dnes, kdy jsou skla lepená a druhý faktor je, že sklo se při výrobě poměrně dlouho tzv. tepelně popouští. Jenže dnes ty fabriky urychlují výrobu a tuto operaci proto zkracují. Důsledkem je, že sklo není rovnoměrně mechanicky odolné. A působením horka vznikají mikropraskliny. Bojoval jsem s tím u H1, kde mi takto popraskalo okno i u obou Dacií. U Peugeota zatím dobrý. Ty praskliny jsou tak jemné, že jsou vidět jen při určitém úhlu, odkud svítí slunce.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2014, barva bílá káva
Axel.Foley píše: 09 úno 2021, 16:21
Na čelní okno škrabku nedoporučuji používat vůbec žádnou. Za 3 - 4 zimy bude okno dorasované až moc.
A teď je otázka, jestli je lepší jednou za pár let vyměnit okno, nebo radši s přímovstřikem trávit hodiny na na volnoběhu, než se ohřeje a odmrazí a přitom ředit olej nespáleným benzínem a potenicálně si zadělat na mnohem větší problémy.
Jediné správné řešení je prostě mít to auto na operák na pár let, aby ti obojí bylo jedno, protože to řešit nebudeš.
Přiznám se, ze neznám kontext tématu v tomto vlakne, ale co se týče ochrany skla před namrazou, tak za me to resi ALU termo fólie za 80 Kč z marketu. Vydrzi dlouho a ke sklu nepřimrzá. Taky ho nijak neposkrabe a ani olej v motoru neredi
Jinak přeji všem krásné svátky!
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011