Stránka 187 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 zář 2022, 19:55
od Maras
Nějak nám to tady usnulo. Na druhou stranu to znamená že i30 s tímhle motorem, je v pořádku. Trošku oživím téma. Dnes převzata nová i30 s motorem DPI, jen ve výbavě smart. Ještě si musím upravit podpis :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 19 zář 2022, 20:16
od zdenda40
Já přebíral 9. února tohoto roku, najeto 27 tisíc km a spokojenost. Po 20 tisících se stal motor pocitově pružnější, trochu lépe táhne po překročení 4 tisíc otáček. S předchozí dvoulitrovou naftou se srovnat nedá, ale na mé ježdění stačí, o to víc, kdy nafta je dnes běžně dražší o pět korun a tento motor se spotřebou blíží tomu naftovému.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 zář 2022, 20:05
od TheFirstman
Maras píše: 19 zář 2022, 19:55 Nějak nám to tady usnulo. Na druhou stranu to znamená že i30 s tímhle motorem, je v pořádku. Trošku oživím téma. Dnes převzata nová i30 s motorem DPI, jen ve výbavě smart. Ještě si musím upravit podpis :D
Tak gratulace k novému autu a spousty šťastných km.
Já si budu přebírat auto tento týden, tak se už nemůžu dočkat. 13 let jezdím s 1.4i 73 kW, tak jsem na 1.5 DPi zvědavý.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 20 zář 2022, 22:52
od clifftorr
Podle roku výroby ta 1.4 splnovala hodně starou emisní normu, tak se připrav na to jak ta 1.5 DPI je emisně škrcena, na elektrický plynový pedál ,který nereflekuje řidičský příkazy ale emisní normu a podobný srandy.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 zář 2022, 12:58
od ivan.te5p
Aj ja mám 13 ročnú Fiestu 1,4 71kW a podla papierov by mala spĺňať EURO 5 normu :D
A popravde, tiež pokukujem po 1,5DPI aj keď môj nájazd nieje optimálny.. cca 46km denne 23km do práce, 23 domov, z toho celkovo cca 26km dialnica a 10km medzi obcami. Ale vravím si, keď to doteraz zvladala fiesta, inak jazdím to denne sám.
Priznám sa, pokukoval som aj po sestre ceedke, ale tam by som asi išiel do 1,5 T-GDi s automatom najradšej, len dilema, lebo neviem, či v horizonte pár rokov nebude sťahovanie nazad do mesta a môj nájazd by sa dosť zmenšil na krátke trasy a studené štarty. A auto by som chcel podržať minimálne aspoň 10r čo je pri mojom súčasnom nájazde tak cca 180k km.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 zář 2022, 17:13
od Martinsp
Jestli to bude za pár let a ještě možná, tak bych si vzal T-gdi a za těch pár let ti to bude už fuk.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 21 zář 2022, 17:27
od idam.i
Keď môžeš zober T-GDi určite budeš spokojný.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 zář 2022, 09:19
od JackK78
clifftorr píše: 20 zář 2022, 22:52 Podle roku výroby ta 1.4 splnovala hodně starou emisní normu, tak se připrav na to jak ta 1.5 DPI je emisně škrcena, na elektrický plynový pedál ,který nereflekuje řidičský příkazy ale emisní normu a podobný srandy.
Přestaňte už s těmi bláboli, že ten moto je škrcený emisemi. Ta zmiňovaná 1.4 má měrný výkon necelých 51 kW/l a 1.5 DPi 54 kW/l. U hyundai měla 1.4 74 kW, tj. 53 kW/l a 1,6 88 kW má 55 kW/l, takže nejvíc výkonově zaškrcená, je tu právě ta 1.4 71 kW.

1.5 DPI se jen drží toho, aby držela lambda 1, tj. aby neobohacovala. Ostatně to samé dnes dělají i turbobenzíny, protože nikdo nechce mít šílené emise. A co se týče elektronického pedálu, tak já tedy žádnou odezvu nepociťuji. Ten motor reaguje na plyn okamžitě, což se třeba o 1.2 Puretechu říct nedá a hádám, že to bude platit skoro u všech turbomotorů, kterým prostě nějakou dobu trvá, než se roztočí turbo.

1.5 DPi je nadčtvercový motor a víte proč? Právě kvůli účinnosti. Však se o tom Vaculík zmiňuje zde https://www.auto.cz/martin-vaculik-a-za ... alo-145037
Ten motor není dělaný na maximální výkon ve vysokých otáčkách, ale aby měl sílu v nižších a středních otáčkách. Proto má taky maximum krouťáku už ve 3500 ot/min a ne třeba až při 4500 ot/min jako jiné motory.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 zář 2022, 10:59
od Mr. HYUNDAI
Ona de facto uškrcená je - zpřevodováním :wink: .

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 zář 2022, 11:20
od i30mpact
Jak ti myslíš? Mně přijde, že ta převodovka je poskládaná hezky, rychlosti jsou blízko sebe, téměř v každé situaci se dají držet optimální otáčky, aby to dobře jelo. I na tu šestou na dálnici je to pořád schopný docela slušně reagovat.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 zář 2022, 18:36
od Maras
Pár postřehů a rozdílů mezi verzí i30 1.5 DPi výroba 08/2020 verze Comfort a stejné auto jen ve vyšší výbavě Smart výroba 06/2022.

S prvním autem najeto cca 30k km a s tímto druhým zatím cca 400km. Největší rozdíly jdou vnímat v řazení rychlosti 1, kdy již nevnímám ono známé žuchnutí, nebo zvuk v případě, kdy jedničku řadím příliš horlivě bez patřičného dodržení pravého úhlu, tedy k sobě a dopředu, vše jde snadno a hladce. Rovněž zřejmě došlo k úpravě software motoru, jelikož má menší emise, ale zárověň zmizela ta pověstná prodleva mezi přeřazením z 1 na 2, kdy měl člověk pocit, jakoby to neuměl.
Další věcí jsou světlomety. V prvním autě halogeny do kterých jsem dal nejlepší žárovky H7 na trhu. Svítivost to zvedlo. V novém autě jsou LED reflektory. První jízda v noci za deště přinesla rozčarování, bílé světlo jakoby úplně pohltila mokrá vozovka a tma, odhadem mi přišlo, že jsou lepší tak max. o 5% než halogeny. Pak další jízdy byly již potmě ,ale za sucha a voala! Tady už šel vidět výrazný rozdíl oproti halogenům a bravo LED světla =D>

Rozdíl ve výkonu motoru v režimu do 4k otáček nepozoruji žádný, netočím zatím víc, jelikož je auto v záběhu. No a na závěr, oceňuji výběr šedého interiéru, dodává autu nádech většího luxusu a zajímavosti, než klasicky černý.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 22 zář 2022, 18:42
od Leendrix
Já uvažoval nad tím šedým interiérem ale neměl jsem moc šancí to nikde vidět naživo 🙂 Jinak já mám zatím sotva 50 km ale zda se mi že ta převodovka řadí krásně bez použití síly 🙂

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 zář 2022, 07:53
od TheFirstman
clifftorr píše: 20 zář 2022, 22:52 Podle roku výroby ta 1.4 splnovala hodně starou emisní normu, tak se připrav na to jak ta 1.5 DPI je emisně škrcena, na elektrický plynový pedál ,který nereflekuje řidičský příkazy ale emisní normu a podobný srandy.
Zdravim, tak auto už mám a žádné škrcení ve srovnání s 1.4 74 kW naštěstí nepozoruji. Zatím zajíždím, takže točím max 4k otáček a musím řící, že do těchto otáček jde auto ochotně za plynem. Přijde mi, že je to živější než ta zajetá 1.4.
Dokonce nemám problém ani při řazení z 1 na 2, kde se projevovala nějaká prodleva a kopnutí, ale to už tady potvrdil i Maras v příspěvku výše.
Také jsem hrozně nadšený z toho, jak auto krásně popojíždí v kolonách, bez držení plynu mi plynule jede kolem 5 km/h.
Jsem tedy spokojen, proti mé původní i20 je to pořádný kus auta :D

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 zář 2022, 07:54
od Vysous
Zajímavý, já mám 2/2022 a "žuchnutí" při řazení 1 sem tam zaznamenám. A dvojku zařadím plynule jen když totálně hobluju spojku. A šedý interiér mám taky a chválím!

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 zář 2022, 08:52
od csgut
Je jasný, že "pocity" chycení nového výkonu po 5, 10, nebo snad 20 tis. km jsou při uvažování dnešní přesné výroby naprostou iluzí a pouze otázkou zvyku. Potvrdit si to osobně lze přesně takto- koupí stejného motoru, nového.

Absence LED u Comfortu mě zpětně mrzí. Jezdím ve tmě...

Jinak absolutně nechápu, že když má někdo nájezd do práce nějakejch 30 km, z práce 30 km, že má pochyby nad atmo motorem. Kdyby tam bylo o nulu víc, rozumím tomu.