Stránka 188 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 zář 2022, 09:44
od csgut
Mimochodem, padla volba opět na bílou? Co rozdíl mezi Polar a Atlas white? Je bílá jinak bílá? :-D

Oprava: jo aha, houby bílá.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 zář 2022, 15:45
od i30mpact
Ty jo, jestli vyladili to řazení 1-2, tak je to super. Ono se s tím dá žít, ale člověk si na to prostě musí dávat pozor a řadit pomalu a opatrně.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 zář 2022, 19:18
od csgut
S řazením z 1-2 nemám ve většině případů problém. Jak se to projevuje u vás? Buď to souvisí s MY22 verzí, co mám, nebo to umím :shock: :^o ... Ale jestli to je software záležitost, což bych se trochu asi divil, mohl by to vyřešit update na garančce...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 23 zář 2022, 22:35
od i30mpact
Hlavní příčina asi bude, že mezi jedničkou a dvojkou je velký rozdíl v otáčkách, takže když vytočíš jedničku a pak potřebuješ rychle dát dvojku, nejde to udělat plynule. Člověk se s tím časem naučí žít, jedničku moc nevytáčet, při zařazení dvojky pouštět spojku v určitém momentu velmi opatrně, a pak je to řazení skoro plynulé. Když se nezadaří, tak auto hezky zacuká jak v autoškole. :D

Mimochodem, vyšel speciál světa motorů a je tam 4-stránkový srovnání 1.5DPi a 1.0TGDi. Vítězně z něj vyšel 1.0TGDi. Ale jenom proto, že je na dálnici o něco tišší a má nižší spotřebu. Obě dvě ty varianty tam docela chválej, vůbec celý srovnání vychází pro obě varianty i30 hodně dobře. Asi dobrý auto? :D =D>

Upoutávka: https://www.youtube.com/watch?v=zYy2uXDklyA - Martin Vaculík představuje nový speciál Světa motorů: Velký přehled nejúspornějších aut

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 zář 2022, 08:21
od Maras
Ano, je to s tím řazením jak popisuješ. Jinak ten speciál jsem četl a i když nakonec vyhrál motor 1.0 tgdi o prsa korejské ženy, není podle mne lepší než 1.5 DPi. Argumenty že má o něco lepší zátah, ...., když si u atmo motoru prostě jen podřadím o stupeň níž, jsem na tom podobně. Pak také prý turbo s přímým vstřikováním prý nekarbonuje. No, to abych se zasmál. Prostě na popojíždění kolem komína, okresky a občas dálnici za mne jasný vítěz 1.5DPi. Ten litr bych bral jedině s automatem, kde si spolu velmi dobře rozumí a řazení a držení ve správných otáčkách je u něj dokonale sladěné.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 zář 2022, 09:31
od csgut
Tak já jedničku nevytáčím, vím, jaké jsou její možnosti i v případě, kdy chci rychlý rozjezd...

Zaráží mě, že se zmiňuje, že turbo karbonuje (souhlas), a když turbo, tak s automatem, pak že to funguje. Jako z hlediska karbonování? To bych tvrdil opak. Automat považuju za fajn věc, ale z tohohle hlediska bych ho dost často přepínal do polomanuální fáze a vyháněl auto do otáček. Nevím, jak u Hyu, ale zato vím, jak se automat při zvolnění dusí u 1.0 turbo benzínu u Škodovek, u 1.6 TDI Škodovek. Nastaveno na emise.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 24 zář 2022, 13:57
od Maras
csgut: myšleno tak, že turbo s automatem samozřejmě karbonuje taky, jen to jak automat řadí a nepodtáčí zbytečně motor a jak si rozumí s jednotlivými stupni je hodně dobrý. Jinak proč bys měl neco přepínat? Pokud chceš chodit do vyšších otáček, stačí jen zapnout režim Sport.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 zář 2022, 09:32
od csgut
Tak on sport režim dělá to, že při sešlápnutí plynu podřadí víc a víc nechá i vytočit motor při akceleraci, ale při plynulé jízdě konstantní rychlostí zařadí tak, aby otáčky nebyly aspoň těch 3500, kterých se zhruba doporučuje pro občasnou údržbu. Ale zas v ten moment není problém tam dát ručně třeba 4ku...

Jinak jaký se vlastně dělá automat u i30? Dvojspojka? Ne že by to nefungovalo, ale pravej automat je pravej automat.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 25 zář 2022, 11:45
od Axel.Foley
Dvojspojka, sedmikvalt.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 zář 2022, 09:36
od i30mpact
Takovej dálniční resp. dálkovej speciál. Sedmička hezky shodí otáčky a spojky se neopotřebují.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 zář 2022, 10:37
od motorol
Uniká mi, ze vyhrál litr, protože sice basti o neco mene, ale na 90tis km stoji na servisu o 25 tis Kč vice. Takze o co mene stoji palivo o to více stoji udrzba…

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 27 zář 2022, 14:04
od Vysous
Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 28 zář 2022, 08:25
od Zdeněk25
Vysous píše: 27 zář 2022, 14:04 Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.

1.5 DPi - za 10 měsíců najeto 17000 km :lol:

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 30 zář 2022, 20:21
od Mouse80
Ja 11 měsíců a 21600 😁.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 30 zář 2022, 22:22
od i30mpact
Vysous píše: 27 zář 2022, 14:04 Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.
Je to tak, při tom crcání po městě to prostě nenaskakuje tak rychle. Já mám necelých 15 tisíc a průměrnou spotřebu 6,2l/100km.