Stránka 189 z 240

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 01 říj 2022, 19:33
od Zdeněk25
Zdeněk25 píše: 28 zář 2022, 08:25
Vysous píše: 27 zář 2022, 14:04 Ale jen za předpokladu, že najezdíš víc jak 15k/rok. Což drtivá většina uživatelů 1.5DPI nenajede.

1.5 DPi - za 10 měsíců najeto 17000 km :lol:
Průměrná spotřeba 6 l

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 02 říj 2022, 16:53
od proviron
priemerná 5,9 nabehaných 15900, asi tak 1/4 po dialnici, obuté celoročky michelin crossclimate 2, čakal som, že to bude na celoročkách horšie

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 12 říj 2022, 08:51
od Jovzin
Priemerna 5.9 tiez ale najeto uz 35 000km za 2 roky presne.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 12 říj 2022, 22:32
od i30mpact
https://www.youtube.com/watch?v=-afCCnga7cs

Chlápek tvrdí (titulky->automatický překlad), že má 1.5DPi hatchback s nezávislým uložením zadní nápravy, to je nějakej exportní model?

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 08:47
od Mouse80
Me se uz dvakrat vynulovala celkova spotreba, nejsem si vedom , ze bych ji resetoval.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 09:19
od Maras
i30mpact píše: 12 říj 2022, 22:32 https://www.youtube.com/watch?v=-afCCnga7cs

Chlápek tvrdí (titulky->automatický překlad), že má 1.5DPi hatchback s nezávislým uložením zadní nápravy, to je nějakej exportní model?
To asi stěží. Spíš jen neví co tam má. Vaculík ze SM taky nevěděl. Motor 1.5DPi vždy má obyč nápravu. Už jen proto, že je to ekonomický model pro východ evropy. Nikde jinde se tento motor neprodává.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 09:28
od Vysous
Alespoň je vidět, jak je to vzývané nezávislé zavěšení zadních kol zásadní pro jízdní vlastnosti. Půlka autonovinářů si ani nevšimne, že tam Hyundai už dva roky dává všude torzku :)

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 09:56
od Mr. HYUNDAI
A co se zaměřit na to, co nezávislé zavěšení je a co ne?
Ona snad vlečená ramena spojená torzní příčkou nejsou nezávislé zavěšení...?
Protože tuhou nápravu vzadu fakt v i30 nenajdete :mrgreen: .

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 10:03
od Vysous
Jasně, to je ale takový slovíčkaření. Vždyť je jasný, že myslím torzka vs. multilink.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 10:47
od Mr. HYUNDAI
To není slovíčkaření - to jsou jasně definované technické pojmy...

Proto se uvádí, že i30 má vzadu nezávislé zavěšení kol, a to buď v provedení vlečená ramena s torzní příčkou nebo víceprvkové.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 15:17
od i30mpact
Takže v podstatě má pravdu. :D No každopádně to tam docela chválí (komplet auto, nejen podvozek).

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 15:50
od Maras
Mr. HYUNDAI píše: 13 říj 2022, 10:47 To není slovíčkaření - to jsou jasně definované technické pojmy...

Proto se uvádí, že i30 má vzadu nezávislé zavěšení kol, a to buď v provedení vlečená ramena s torzní příčkou nebo víceprvkové.
Ve videu se jasně mluví o víceprvkovém zavěšení testovaného vozu. Koukni se od 19.00 minuty.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 16:03
od Srandista
Najlepsie je, ze o tom vykecava o 100-200, ale ze by sa sklonil a tu napravu natocil, tak to nie... Ja som to uz u par i30 spravil, a nikdy som u 1.5 DPi nenarazil na ziadnu, co by mala vzadu viacprvok. A podla toho, kde sa i30 vyrabaju predpokladam, ze cela minimalne Europa je obsluhovana vylucne Nosovicami. A ako tu uz spomenul Maras (a ako dokazuju technicke udaje na :hyu: sajte), tak 1,5 DPi jednoducho viacprvok vzadu nikdy nema...

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 16:51
od Mr. HYUNDAI
Šťastní to lidé, kteří mají tolik času, že si mohou dovolit jím mrhat u videí - já ten čas nemám. A je mi úplně ukradený co někdo někde plácá.
Reagoval jsem na vymezení pojmu nezávislé zavěšení - a to je tak, jak jsem napsal.

Re: Motor 1.5DPi

Napsal: 13 říj 2022, 17:03
od Vysous
Já mám jakožto člověk co se živí exaktní vědou pochopení pro vyžadování exaktních pojmů :)

Ale například wikipedie říká o vlečené nápravě s torzkou "Tento druh nápravy se obvykle označuje jako polonezávislé zavěšení/odpružení kol, ve smyslu toho, že kola se mohou vzájemně pohybovat, avšak jejich pohyb je do určité míry spojen, a to ve větším měřítku než u skutečného nezávislého zavěšení."

Takže striktně vzato to "nezávislé" zavěšení není, protože když se jedno kolo odpruží, dělá ta tyč něco i s tím druhým. Proto jsem psal o slovíčkaření :) Čímž bych tento off-topic uzavřel, s motorem to nemá nic společného :)