hyundai i30 - 3. generacia

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Storman
**
Příspěvky: 164
Registrován: 14 říj 2021, 12:22

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Storman »

i30mpact píše: 21 pro 2022, 16:22
Storman píše: 21 pro 2022, 15:43 Presne tak, vďaka vyhrievaným sedačkám a volantu nemusím mať zapnutú ventiláciu a motor sa zohreje aj o polovicu rýchlejšie.
Ono ajtak prvé kilometre ide z výduchov chladný vzduch.
Pokud máš automatickou klimu, tak to z výdechů chladný vzduch nefouká. Teprve, až začne motor trochu hřát, tak to začne foukat.
Mám automatiku a 95% roka nastavených 21.5. Aj dnes ráno pri -2 uzatvorilo časť okruhov a začalo fúkať na okno a na nohy tipujem tak druhou najsilnejšou úrovňou. Nikdy to nebolo inak - ale máš pravdu pri BMW som bol zvyknutý, že začne fúkať až po pár minútach.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Reklama
 

Birdr
**
Příspěvky: 260
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Birdr »

Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:42
Birdr píše: 21 pro 2022, 16:07 Kdo to jednou zkusil, nechce už jinak. Jsou to velmi užitečné a příjemné vychytávky. :D/
Lézt do auta v rukavicích, to si už ani nedovedu představit. [-X
A hlídání slepých úhlů při couvání nebo jízdě je v dnešním provozu k nezaplacení.
Osobně si raději připlatím za tyto (a i jiné) vychytávky, než za nástřik podvozku nebo keramiku na lak. Ale nakonec, je to každého věc.
Nejeden zkusil a zjistil, že to nepotřebuje.
V kožených rukavicích se řídí velmi příjemně.
Hlídání slepých úhlů se občas hodí. Je to pohodlnější. Akorát, že řadu slepých úhlů vyřeší trochu pohnout tělem a otočit hlavou. To je třeba dobré udělat i při vjíždění do křižovatky, aby něco nezakrýval A sloupek. Samozřejmě když vycouvávám z místa mezi dvěma většími auty, tak točení hlavou nepomůže.
Jasně, tak vždy se najde nějaká výjimka, potvrzující pravidlo.
Ale nevidím důvod, bránit se věcem, zprijemňujícím pobyt v autě.
zopper
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 úno 2022, 13:49

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od zopper »

Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:06 Ad 1) Jaká je souvislost mezi vyhřívaným volantem a sedačkami a zvýšenou zátěží motoru? Vyhřívání se přece napájí z autobaterie, vyšší zátěž motoru závisí na jeho otáčkách.
Kdyz jede motor, tak to jde z alternatoru. MHEV do tohohle trochu haze vidle a prizpusobuje si to stavu nabiti 48V baterie, ale topeni zere hodne, takze by asi moc dlouho nevydrzela ani ta. A zatez s otackami primo nesouvisi. Muzes mit motor bez zateze na libovolnych otackach jen malou zmenou plynu, nebo plyn na podlaze, vir v nadrzi, a stejne to sotva pojede. Ty otacky meni vykonovou charakteristiku a efektivitu, ale zvyseni zateze alternatoru znamena vic benzinu -> vic tepla pri stejnych otackach.
Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:06 Ad 2) Ono nemá smysl u studeného motoru mít nastavenou vysokou teplotu, protože dokud nebude motor zahřátý, tak teplo v výdechů stejně nepůjde. Po cca 2 km je dostatečně zahřátý na to, aby už nějaké teplo bylo. A chladící kapalina se zahřívá rychle. Druhá věc, je teplota olejů... Dokud není všechno na provozních teplotách, tak auto nehoním, nevytáčím a žádný problém nezpůsobuju.
To jo. A na vyhrivanych sedadlech je fajn, ze i v minusovych teplotach tam vlezu jen v mikine, a nez mi zacne byt zima, tak to uz zahriva ruce a zada. Odpada cele to saskovani s vyslikanim bundy na semaforu po par kilometrech.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
dibarbora
*****
Příspěvky: 2087
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od dibarbora »

Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:06
V čem se mýlím?

Ad 1) Jaká je souvislost mezi vyhřívaným volantem a sedačkami a zvýšenou zátěží motoru? Vyhřívání se přece napájí z autobaterie, vyšší zátěž motoru závisí na jeho otáčkách. - v prípadoch, keď potrebuješ ohrievať, je teplota akumulátora väčšinou taká nízka, že ISG vzdá snahy o šetrenie a tie sedačky s volantom + všetko ostatné napája alternátor = citeľná záťaž pre motor, viac paliva, viac krútiaceho momentu, viac odpadového tepla či chceš alebo nechceš...

Ad 2) Ono nemá smysl u studeného motoru mít nastavenou vysokou teplotu, protože dokud nebude motor zahřátý, tak teplo v výdechů stejně nepůjde. Po cca 2 km je dostatečně zahřátý na to, aby už nějaké teplo bylo. A chladící kapalina se zahřívá rychle. Druhá věc, je teplota olejů... Dokud není všechno na provozních teplotách, tak auto nehoním, nevytáčím a žádný problém nezpůsobuju. Toto si napísal až sem... z prechádzajúcih príspekov som rozhodne nemal pocit, že na niečo takéto myslíš....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Erik T
*
Příspěvky: 68
Registrován: 14 bře 2021, 19:22

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Erik T »

Mohu nabídnout slevu na i30 zájemci pište SZ.
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1469
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od JoKo »

tak zacinaju jazdit prve zakamuflovane verzie faceliftu
https://www.instagram.com/p/Crt7CfvSGAk ... gn=loading
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Maras »

V podstatě v reálu se nová verze moc neliší od staré. Kdyby ty auta nestály vedle sebe, člověk ani rozdíl nezaznamená. Pouze lehce pozměněné nárazníky, trošku maska.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20061
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Axel.Foley »

Už jsem jednoho také potkal 8)
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Mgls »

A co bude tedy nového, nový interiér? Nebo nový zadek?
V minulém faceliftu se měnil prakticky jen předek, maska. +teda nový display
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od WalterB »

No, a vedle toho taková maličkost - všechny pohonné jednotky :mrgreen:
Ale rozumím, už sám výraz facelift směřuje k otázce designu...
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Mgls
*
Příspěvky: 69
Registrován: 27 črc 2020, 17:50

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Mgls »

Jasné, i motorizace, ty jsem zapomněl :D Já jen čekal, že bude teď nová generace a ne jen opět facelift.
Doufám teda, že alespoň modernizují interiér. Současná i30 se mi líbí zvenku, ale interiér oproti ioniqum, nové Koně nebo i Tucsonu je za mě zastaralý.
Hyundai i30 Fastback N-Line 1.5 T-GDI 2024-
Hyundai i20 Family+ Club 1.25i 2019-2024
Hugo11
**
Příspěvky: 203
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Hugo11 »

Maras píše: 04 kvě 2023, 14:08 V podstatě v reálu se nová verze moc neliší od staré. Kdyby ty auta nestály vedle sebe, člověk ani rozdíl nezaznamená. Pouze lehce pozměněné nárazníky, trošku maska.
A svetla jsou stejna? To by u LED stalo za vylepseni, sviti dost mizerne...
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1704
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od Maras »

Na svou kategorii je výkon dobrý. Pochopte, že tento FL je pouze kosmetický a nic podstatného se nezmění. I30 je hodně oblíbený vůz a v podstatě jeho výroba by už normálně měla skončit. Takže přišlo lehké omlazení na prodloužené dva roky výroby, co bude za nástupce těžko říct. Jak už jsem psal výše, změna je ve vzhledu nárazníků a masky, u N verze a asi i N line navíc červené omalované difuzory sání k brzdám. V interiéru kaplička bude mít digitální budíky a lesklý plast kolem řadičky. O změnách v motorizacích nic nevím.Je potřeba si počkat na první fotky v médiích :D Jo a taky jsou mírně upravena loga.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5091
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od petzl62 »

Lesklý plast kolem řadičky k...a nééééé [-o< ](*,) :!: :!:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,72 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,0l/100km
Aktuálně 30250 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
WalterB
***
Příspěvky: 576
Registrován: 01 zář 2020, 12:45
Bydliště: Kutnohorsko

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Příspěvek od WalterB »

S to u motorizací jsem to myslel tak, že ta právě byla v tom roce 2020. Teď bych ji taky neočekával, maximálně tak nějaký ten filtr pevných částic do 1.5 DPI, ale snad se to i nadále obejde bez něj.
je: Hyundai i30 Combi 1,5 DPI Smart - Heduše (21-)
je2: KIA Ceed II 1.4 MPI (15-), Škoda Octavia I 1.9 TDI Combi (04-)
bylo: Opel CorsaB 1.0, BMW X1 1.8D F48, Šk. Fabia I 1.2 HTP
dávno: Šk. Fabia I 1.4 MPI, Šk. Forman LX, Šk. 105 L, VAZ 21011
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“