Stránka 190 z 191

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 21 pro 2022, 19:09
od Storman
i30mpact píše: 21 pro 2022, 16:22
Storman píše: 21 pro 2022, 15:43 Presne tak, vďaka vyhrievaným sedačkám a volantu nemusím mať zapnutú ventiláciu a motor sa zohreje aj o polovicu rýchlejšie.
Ono ajtak prvé kilometre ide z výduchov chladný vzduch.
Pokud máš automatickou klimu, tak to z výdechů chladný vzduch nefouká. Teprve, až začne motor trochu hřát, tak to začne foukat.
Mám automatiku a 95% roka nastavených 21.5. Aj dnes ráno pri -2 uzatvorilo časť okruhov a začalo fúkať na okno a na nohy tipujem tak druhou najsilnejšou úrovňou. Nikdy to nebolo inak - ale máš pravdu pri BMW som bol zvyknutý, že začne fúkať až po pár minútach.

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 21 pro 2022, 21:31
od Birdr
Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:42
Birdr píše: 21 pro 2022, 16:07 Kdo to jednou zkusil, nechce už jinak. Jsou to velmi užitečné a příjemné vychytávky. :D/
Lézt do auta v rukavicích, to si už ani nedovedu představit. [-X
A hlídání slepých úhlů při couvání nebo jízdě je v dnešním provozu k nezaplacení.
Osobně si raději připlatím za tyto (a i jiné) vychytávky, než za nástřik podvozku nebo keramiku na lak. Ale nakonec, je to každého věc.
Nejeden zkusil a zjistil, že to nepotřebuje.
V kožených rukavicích se řídí velmi příjemně.
Hlídání slepých úhlů se občas hodí. Je to pohodlnější. Akorát, že řadu slepých úhlů vyřeší trochu pohnout tělem a otočit hlavou. To je třeba dobré udělat i při vjíždění do křižovatky, aby něco nezakrýval A sloupek. Samozřejmě když vycouvávám z místa mezi dvěma většími auty, tak točení hlavou nepomůže.
Jasně, tak vždy se najde nějaká výjimka, potvrzující pravidlo.
Ale nevidím důvod, bránit se věcem, zprijemňujícím pobyt v autě.

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 23 pro 2022, 08:04
od zopper
Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:06 Ad 1) Jaká je souvislost mezi vyhřívaným volantem a sedačkami a zvýšenou zátěží motoru? Vyhřívání se přece napájí z autobaterie, vyšší zátěž motoru závisí na jeho otáčkách.
Kdyz jede motor, tak to jde z alternatoru. MHEV do tohohle trochu haze vidle a prizpusobuje si to stavu nabiti 48V baterie, ale topeni zere hodne, takze by asi moc dlouho nevydrzela ani ta. A zatez s otackami primo nesouvisi. Muzes mit motor bez zateze na libovolnych otackach jen malou zmenou plynu, nebo plyn na podlaze, vir v nadrzi, a stejne to sotva pojede. Ty otacky meni vykonovou charakteristiku a efektivitu, ale zvyseni zateze alternatoru znamena vic benzinu -> vic tepla pri stejnych otackach.
Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:06 Ad 2) Ono nemá smysl u studeného motoru mít nastavenou vysokou teplotu, protože dokud nebude motor zahřátý, tak teplo v výdechů stejně nepůjde. Po cca 2 km je dostatečně zahřátý na to, aby už nějaké teplo bylo. A chladící kapalina se zahřívá rychle. Druhá věc, je teplota olejů... Dokud není všechno na provozních teplotách, tak auto nehoním, nevytáčím a žádný problém nezpůsobuju.
To jo. A na vyhrivanych sedadlech je fajn, ze i v minusovych teplotach tam vlezu jen v mikine, a nez mi zacne byt zima, tak to uz zahriva ruce a zada. Odpada cele to saskovani s vyslikanim bundy na semaforu po par kilometrech.

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 25 pro 2022, 21:26
od dibarbora
Brambo von Gratz píše: 21 pro 2022, 18:06
V čem se mýlím?

Ad 1) Jaká je souvislost mezi vyhřívaným volantem a sedačkami a zvýšenou zátěží motoru? Vyhřívání se přece napájí z autobaterie, vyšší zátěž motoru závisí na jeho otáčkách. - v prípadoch, keď potrebuješ ohrievať, je teplota akumulátora väčšinou taká nízka, že ISG vzdá snahy o šetrenie a tie sedačky s volantom + všetko ostatné napája alternátor = citeľná záťaž pre motor, viac paliva, viac krútiaceho momentu, viac odpadového tepla či chceš alebo nechceš...

Ad 2) Ono nemá smysl u studeného motoru mít nastavenou vysokou teplotu, protože dokud nebude motor zahřátý, tak teplo v výdechů stejně nepůjde. Po cca 2 km je dostatečně zahřátý na to, aby už nějaké teplo bylo. A chladící kapalina se zahřívá rychle. Druhá věc, je teplota olejů... Dokud není všechno na provozních teplotách, tak auto nehoním, nevytáčím a žádný problém nezpůsobuju. Toto si napísal až sem... z prechádzajúcih príspekov som rozhodne nemal pocit, že na niečo takéto myslíš....

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 05 led 2023, 18:01
od Erik T
Mohu nabídnout slevu na i30 zájemci pište SZ.

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 13:10
od JoKo
tak zacinaju jazdit prve zakamuflovane verzie faceliftu
https://www.instagram.com/p/Crt7CfvSGAk ... gn=loading

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 14:08
od Maras
V podstatě v reálu se nová verze moc neliší od staré. Kdyby ty auta nestály vedle sebe, člověk ani rozdíl nezaznamená. Pouze lehce pozměněné nárazníky, trošku maska.

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 15:54
od Axel.Foley
Už jsem jednoho také potkal 8)

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 16:05
od Mgls
A co bude tedy nového, nový interiér? Nebo nový zadek?
V minulém faceliftu se měnil prakticky jen předek, maska. +teda nový display

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 16:44
od WalterB
No, a vedle toho taková maličkost - všechny pohonné jednotky :mrgreen:
Ale rozumím, už sám výraz facelift směřuje k otázce designu...

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 17:17
od Mgls
Jasné, i motorizace, ty jsem zapomněl :D Já jen čekal, že bude teď nová generace a ne jen opět facelift.
Doufám teda, že alespoň modernizují interiér. Současná i30 se mi líbí zvenku, ale interiér oproti ioniqum, nové Koně nebo i Tucsonu je za mě zastaralý.

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 17:30
od Hugo11
Maras píše: 04 kvě 2023, 14:08 V podstatě v reálu se nová verze moc neliší od staré. Kdyby ty auta nestály vedle sebe, člověk ani rozdíl nezaznamená. Pouze lehce pozměněné nárazníky, trošku maska.
A svetla jsou stejna? To by u LED stalo za vylepseni, sviti dost mizerne...

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 17:50
od Maras
Na svou kategorii je výkon dobrý. Pochopte, že tento FL je pouze kosmetický a nic podstatného se nezmění. I30 je hodně oblíbený vůz a v podstatě jeho výroba by už normálně měla skončit. Takže přišlo lehké omlazení na prodloužené dva roky výroby, co bude za nástupce těžko říct. Jak už jsem psal výše, změna je ve vzhledu nárazníků a masky, u N verze a asi i N line navíc červené omalované difuzory sání k brzdám. V interiéru kaplička bude mít digitální budíky a lesklý plast kolem řadičky. O změnách v motorizacích nic nevím.Je potřeba si počkat na první fotky v médiích :D Jo a taky jsou mírně upravena loga.

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 17:56
od petzl62
Lesklý plast kolem řadičky k...a nééééé [-o< ](*,) :!: :!:

Re: hyundai i30 - 3. generacia

Napsal: 04 kvě 2023, 17:59
od WalterB
S to u motorizací jsem to myslel tak, že ta právě byla v tom roce 2020. Teď bych ji taky neočekával, maximálně tak nějaký ten filtr pevných částic do 1.5 DPI, ale snad se to i nadále obejde bez něj.