DoLuck píše:A to když si to měl na MIN tě neupozornila kontrolka stavu oleje? A kolik oleje ti to bere? Já ho měnil teď 2x po 10tis, ale příští rok to plánuju po 15tis. Ale taky sem na to nějak často nekoukal kolik je tam oleje. Asi 2x sem se díval když sem doléval ostřikovače a bylo to vždy OK
Jen Vás chci kolegové upozornit,že již několik let

v autech NENÍ kontrolka hladiny oleje,ale kontrolka tlaku oleje.Takže když se Vám rozsvítí,je už s víc než velkou pravděpodobností zaděláno na dost velký problém.Na ten u moderních aut může být zaděláno i v případě zde tak krásně uvedeném.
Tzn. 1.) Nekontrolování stavu hladiny oleje-v posledním čase velmi vhodné i kvůli přibývajícímu oleji-konkrétně u modelů s motory o kterých se zde tak často sní a básní-1,6TGDi(jak to bude u našich motorů 1,4TGDi ukáže až čas

)
2.) Dodržováním naprosto nesmyslného servisního intervalu 30tis. km. Při používání euroekosuper lehkoběžných olejů a krátkých tras je to cesta...ano přesně tam...
Takže,zapojit mozek a pokud možno zkušenosti a znalosti a nebýt líní otevřít jednou třeba za týden kapotu motoru a zkontrolovat olej.Ta půlminuta až minuta času snad nestojí tolik.
A nájezd 15tis. km na jednu olejovou náplň je opravdu hraniční.U dieslů naprosto.