Stránka 20 z 20
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 09 črc 2025, 12:11
od Mexican
tak ono to ma 169kW, na to netreba zabudat

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 23 črc 2025, 14:37
od Mexican
Stonic malo jazdi. Akoze fakt malo a tak som dostal za ulohu to zmenit - musel som absolvovat sluzobnu cestu do Zurichu, tak som si povedal - podme na to
Brno-St.Polten-Linz-Mnichov-Bregenz-Zurich
Pre mna prekvapenie, ze nie vsade vedie dialnica. No a prekvapenie dva bola nedela je okolo Mikulova v podstate parkovisko. A vlastne asi 50km okolo Mnichova jednickovanie a dvojkovanie. Tam mi A/T chybala.. ale dalo sa
Inak paradne pohodlne zvezenie, na dialnici som drzal kde to slo 120-125 tacho, mnozstvousekov 80 (opravy a ze ich v AT/DE je) no a doprial som si aj jeden pekny usek kde som asi na 70km drzal 150+.. a ono to do cca 165 fakt krasne zrychlovalo, drzal som rychlost aj z pohladu motoru uplne napohodu. No a spotreba? Podla skusenosti by som s HEV Tusconom skoncil s cca 6,2-6,5 takze pecka. V kufri e-kolobezka (kazdy den hotel-praca 5km tam a nazpat) a chladnicka na nakupy po ceste nazpat. A vsetko sa vliezlo. Za mna sa Stonic stava mojim oblubenejsim autom

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 23 črc 2025, 17:35
od milosh
Pekny, ale bohuzel na dovolenou nebo delsi cesty vetsina z nas jezdi max. nekolikrat do roka a zbytek po meste, kdy to pak zase naskoci vys

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 23 črc 2025, 19:50
od Mexican
no u Stonica to v meste (Brno) skoci v zime na 6 to je fakt

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 26 srp 2025, 23:25
od Mexican
Dnes absolvovana 4. prehliadka so Stonicom. Na tacho 36000km, tz 7800km od tej tretej. Mno, nebyt dvoch jazd do Zurichu bolo by to vyrazne horsie.
Taka ta klasika (filtre vzduchac/klima vymenene doma, vlastny olej Total Q Future 0W20 GF6 4 litrovky, jeho vymena a zvysok vc vymeny brzdovky nechane na Pemm Brno. Co ma prekvapilo ( a uz druhe neprijemne prekvapko po anabazi s Tucsonom minulu zimu, ked presakovala olejova vana), ze servis zistil, ze gufero lavej poloosi je poblite olejom. Takze vymena na zaruku, auto tam bolo cely den. Zas mi prislo divne, ze o 8:00 som odovzdaval a to tecuce gufero zistili az o 13:30. Celkovo so vsetkym za 6489kc (prirazka za vlastny olej - stale vsak polovicna cena oproti ich prebalenemu Totalu.
auto som po minulej skusenosti predtym umyl, aby boli schopní skontrolovat lak. Ono totiz sa uz v ramci hodinovky za 1300kc auta zjavne neumyvaju. To som si rypnul, ze u konkurencie umyvali a vysavali ked bola hodinovka za 450kc (Hyundai). Bez reakcie. Njn, zakaznici tam na nich hadzu prachy, tak preco sa obtazovat.
za 2 mesiace ma caka prva EK a TK, som zvedavy..Pretoze mi navrhli moznost "pripravy " na TK za bratru 3000kc. Moja otazka bola, ci servisna prehliadka zo svojej podstaty ma zarucit, ze auto musi byt sposobile tiez ostala nezodpovedana. Asi zjavne nie, co minimalne u mna generuje dost dalsich otazok. No, necham si ich pre seba...
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 27 srp 2025, 06:40
od Axel.Foley
Příprava na STK: světla svítí, stěrače stírají, klakson troubí...
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 27 srp 2025, 08:18
od Mexican
tiez si myslim, ze je to co pises Axel. Co vsak znamena, ze duplikuju tu servisnu prehliadku, kde tieto ukony maju rozpisane..Mam vyhodu, ze na TK pojdem krátko po tejto 4. prehliadke, takze keby nieco - pojde to za nimi. Furt citqm strasidelne spravy o problemoch 4 rocnych benzinovych aut na emisiach
zlaty euro4 diesel, ten ak nehulil tak bolo jasne ze prejde

Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 27 srp 2025, 11:13
od Axel.Foley
Obavy z emisí mám pořád, zvlášť, když vidím ty vysoké přeběhové otáčky, ve kterých je auto týráno.
Co se týče auta s benzínovým motorem, natankoval bych plnou Maxxmotion 100 a jel to před STK někam projet, aby auto dostalo "italskou údržbu". Nic víc stejně udělat nemůžeš.
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 02 zář 2025, 15:53
od 103kw
Tady psali že problém na STK s kouřivostí dieselu lze řešit natankováním HVO
https://www.auto.cz/synteticke-palivo-h ... lum-157274
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 02 zář 2025, 20:53
od dibarbora
Dymivosť dieselu a použitie HVO má význam u veteránov bez DPF. Všetko modernejšie je závislé od stavu DPF... bez ohľadu na to čo je v nádrži.
Čo sa týka emisii benzínových motorov.. tak 95% úspechu je funkčný a zohriaty katalyzátor.. tých 5% je slabá baterka, ktorá spôsobí vysoký voľnobeh.
Funkčný katalyzátor môže byť problém aj po 90-100 tis km.. stačí, že to má za sebou studenú prevádzku niekde v meste...
Sranda skončí, až prejdú snahy z Bruselu ohľadom skrátenia periodicity STK/EK na 1 rok pre staré autá.. 10+rokov.
V rámci týchto zmien už bude aj iná metodika merania emisii... dokonalejšie meranie dymivosti a čo bude ešte väčší problém.. začne sa riešiť aj reálna účinnosť SCR.. meranie NOX...
Re: Mexican - AccSon (son of Accent) - TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium
Napsal: 05 zář 2025, 08:33
od 103kw
A chápu to dobře že spalovací motor v HEV jezdí trvale (jasně až na výjimky např. dálnice) v režimu cukačky po městě ? Prostě pořád se startuje studený a běžně se nikdy neohřeje ? Jak je toto řešené aby ten spalovák něco vydržel ?